Sinds laatste sneeuw dagen krijg ik onregelmatig ( bij pakweg één op de twee starts ) een melding , remblokken versleten ( of zoiets ) nu heb ik de remmen nagekeken en zowel de blokken vooraan als achteraan hebben allemaal minstens 4 a 5 mm dikte. Ben ook vandaag naar de jaarlijkse keuring geweest en alles probleemloos verlopen.
Kan niet anders bedenken als dat handrem te veel speling heeft en dient bijgesteld.
Bij de c180 coupe kan je behalve bijstelling in de trommels ook onder de achterzetel een luikje verwijderen en daar centrale kabel bijstellen. Bij de 171 zit er uiteraard geen achterzetel
Iemand enig idee of er bij de 171 ook ergens een kabelbijstelling mogelijk is? Zou het anders wel zelf uitvlooien maar heb pakweg 4 maand geleden mijn bekken gebroken en beweeglijkheid is nog niet optimaal dus mocht iemand weten wat en hoe dan kan ik me dat zoekwerk al besparen
Alvast bedankt
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ZENOBIE am 12.02.2019 um 12:08 Uhr ]
k wil er nog dit aan toevoegen en is van toepassing voor alle mensen bij wie het lang geleden is dat de licht metalen wielen er af gingen...............Be prepaird want door corrosie veroorzaakt door twee verschillende materies = ijzer en alu treedt er corrosie op aan het raakpunt zijnde het as gat van t wiel en hoe zal ik het noemen het asgat waar de fusee inzit.
Die corrosie is zodanig erg dat je velg na verwijderen van de bouten er niet zomaar gaat afgaan.
Eentje vooraan had ik bij een vorige werkzaamheid bij wijze van test de desbetreffende plaatsen met een stalen borstel opgekuist en nadien gespoten met grondverf en dat kwam er soepel af.
Achteraan rechtsen links kreeg ik eraf na alle bouten los gezet te hebben en de krik bruusk leet zakken door de schok lukte het. Dit lukt niet met de standaard krik maar wel met een rolkrik.
Het voorwiel links lukte helemaal niet, zelfs niet door bouten los te zetten vooruit , achteruit, draaiend te rijden. Is er uiteindelijk afgegaan door halve bus WD 40 in te spuiten( net na ieder wielspaak zit een kleine opening op het uiteinde van de velg, dus daar waar de velg de remschijf raakt) en er een stuurkogel trekker tussen de velg en de remschijf te plaatsen en open te draaien, die duwde de velg van de remschijf weg. Is duidelijk dat geen optie is als je ergens met een platte band staat...........;dus vooraf best eens nazien.
Wat kun je er nu aan doen om dit te voorkomen. De twee raak vlakken grondig kuisen let vooral op de binnen rand van de velg, de twee gepoetste delen in de grondverf zetten of invetten met kopervet. In de handel bestaan ook speciale plastic ringen die hiervoor dienen echter zie ik niet hoe deze te plaatsen bij onze velgen. Er zullen nog wel andere manieren zijn en die hoor ik graag
PS Mijn wagen staat ALTIJD binnen en is slechts éénmal buiten gereden tijdens de pekelperiode, denk dus niet die van mij gaat dit niet hebben