SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Nachricht an Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Communityab 2011
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:
zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Nieuw hier en nieuw met SLK
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 10.04.2017
 Geschrieben am 11.04.2017 um 22:02 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabriofan_NL am 11.04.2017 um 22:04 Uhr ]

Hier René, een kersverse SLK rijder! In het verleden Alfa Spider gereden (en vooral veel gesleuteld) en een restauratieproject VW Porsche 914 gehad wat gestrand is. Een SLK is wel van een heel ander kaliber, gaaf ding zeg!
Ik heb hem vandaag opgehaald, bj 2002, 2L Kompressor. Interieur is zwart/lichtbeige leder. Bevalt me erg goed!

Ik merk al wel iets raars, als ik richting aangeef naar rechts én de rem indruk, gaat het knipperlicht raar knipperen en als ik de rem loslaat en weer optrek in de bocht met de richtingaanwijzer aan, lijkt het of de motor steeds bij elke 'knipper' inhoud. Er is ook wat gerommeld aan de achterlichten want die kappen zitten niet helemaal zoals het hoort.
Ik zal het eens open maken daarachter.
Verder zal ik wel tegen alle beginnersfouten aan lopen die hier al bekend zijn. Ik lees al iets van een extra kabeltje voor oliestop. Geen idee waar dat dan zit

Groetjes uit Brabant!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabriofan_NL    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 429
User seit 21.06.2003
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.04.2017 um 08:40 Uhr   
Hoi Rene,

welkom op dit forum. Als het kan graag wat fotootjes van je mooie SLK. Qua techniek kan ik je niet echt verder helpen maar dat komt ongetwijfeld goed hier. Van waar in Brabant kom je ?? Ik ben namelijk ook een brabander, omgeving Den Bosch.

Groeten,


Ruud

--
Open rijden is suuuuuper !

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mbslknl    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 943
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.04.2017 um 18:24 Uhr   
Veel plezier met je SLK
Kijk hier eens:
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=86791&forum=14

Verder geen idee hoe je stuur invloed kan hebben op je knippers, maar dat zal wel goed komen uiteindelijk.

Gr. Jeroen

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 168
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 12.04.2017 um 19:21 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von peter230SLK am 12.04.2017 um 19:25 Uhr ]

Welkom bij de groep.
Knipperlichtprobleem misschien water in de PSE pomp.
Heb in 't verleden ook een keer een knipperlicht, alarmproblemen en CV. problemen gehad welke opgelost zijn na vervangen van de PSE pomp.
De PSE pomp bevind zich in de kofferruimte rechts onderin achter de kap.
Ff vloermat verwijderen.
En is een gevoelig onderdeel waar al vele dingen over geschreven zijn.
Succes ermee...

Gr. Peter


--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere originele auto met een nieuwer neusje,
180000km.


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 10.04.2017
 Geschrieben am 12.04.2017 um 22:08 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabriofan_NL am 12.04.2017 um 22:09 Uhr ]

@MBSLKNL: Dank je, foto's toevoegen lukt nog niet zo. Ze zijn te groot.
Woonplaats is Helmond.

@JKA: Dank je, dat is een nuttige thread!

@PETER230SLK: PSE Pomp, die heb ik ontdekt! Hij zit vreemd genoeg in een vuilniszak verpakt Dat is niet zoals het hoort.

Er zit ook geen volledige vloermat in, er moet nog een soort kratje in met een deksel waar dan de mat op ligt. Voor zover ik nu heb gezien heeft er iemand een kusje achterop gegeven met z'n auto. Verder wel netjes bijgewerkt maar het behoeft wat aandacht om het origineel te maken.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabriofan_NL    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 168
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 12.04.2017 um 23:01 Uhr   
Hallo René, er zijn mensen die het advies geven om de PSE-pomp in te pakken. Dan zouden ze beschermd zijn tegen evt. lekkage, dus niet !
Dit had ik ook gedaan maar beter kunnen laten de zak stond vol water met diverse storingen tot gevolg.
Links en rechts bevinden zich thv achterruit waterafvoer gootjes.
Als deze verstopt raken kan het water in de kofferruimte lopen t.h.v. de PSE pomp. Hierdoor kan hij vol water lopen wat in mijn geval gebeurd was. Evt. enkele gaatjes boren onder in de PSE pomp, kapje kan makkelijk verwijderd worden.
Origineel een dure reparatie, gebruikt goed te doen.
Verder heb ik aan de gele(luchtleidingen) tyraps bevestigd en lang gelaten als evt. watergeleider.
Kijk even goed onder het reservewiel of de plug in de carosserie niet verstopt is waardoor het water altijd kan wegvloeien.
In het reservewiel hoort een bakje te zitten met een kleine compressor om de band op te pompen.
Succes ermee.
Groet, Peter

--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere originele auto met een nieuwer neusje,
180000km.



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 10.04.2017
 Geschrieben am 13.04.2017 um 21:47 Uhr   
Peter, bedankt. Het is nu droog van binnen, de waterafvoer gootjes zijn voor zover ik van buiten kan zien schoon en open. Kunnen die roostertjes eruit? Zodat ik het door kan blazen met compressor?

Tyraps aan de gele slangen is wel een goede preventieve maatregel, ga ik ook doen!

Het vreemde motorgedrag met verlichting aan + remmen + richting aanwijzer heb ik verholpen. Het lag aan het de fitting van het oranje lampje rechtsachter. Eruit gehaald en toen was het opgelost. Alleen is die fitting wat uitgeleuterd en maakt geen goed contact. Nu doet ie het helemaal niet meer, haha. Maar het is grotendeels dus al opgelost. Nu nog iets op die fitting verzinnen.

Verder lijkt het oliepeil van de hydraulische pomp laag. Met gesloten kap staat te ver onder minimum maar ik weet niet of dat de juiste meetpositie is. Hier: http://www.mbslk.de/modules.php?name=News&file=article&sid=737 lees ik dat het deels geopend moet zijn.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabriofan_NL    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 943
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.04.2017 um 07:04 Uhr   


verholpen. Het lag aan het de fitting van het oranje lampje rechtsachter. Eruit gehaald en toen was het opgelost. Alleen is die fitting wat uitgeleuterd en maakt geen goed contact. Nu doet ie het helemaal niet meer, haha. Maar het is grotendeels dus al opgelost. Nu nog iets op die fitting verzinnen.



Ik heb ook problemen met de fittingen en connectoren van de achterlchten gehad. Ik heb het zo opgelost. Ziet er redelijk origineel uit: https://www.google.de/search?q=LED+achterlicht+R170&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiWj7qKlaPTAhUMJsAKHUPQB0kQsAQIIw

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 943
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.04.2017 um 07:09 Uhr   
zo ongeveer dus

   

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   rietje

Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 452
User seit 28.02.2009
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.04.2017 um 08:50 Uhr   
Welkom op het forum, en heel veel veilige km toe gewenst.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an rietje    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunitySoftgarage
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :335
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-Communitychrometec
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community19.284.871

mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle Suche@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community Gebrauchtwagen @ Autohaus Bühle Gebrauchtwagen Autohaus Bühle

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Trinkst Du täglich Kaffee?

Ja, 1 - 2 Tassen
Ja, 3 - 4 Tassen
Ja, 5 - 6 Tassen
Ja, mehr als 6 Tassen
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityCookies
mbslk.de ... The SLK-Community

 
BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen



© 1999-2017 Sven Kamm