| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Nieuw hier en oliestopkabel-vraagje |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 26
User seit 23.11.2016
| Geschrieben am 01.12.2016 um 19:41 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Hyper821 am 01.12.2016 um 19:44 Uhr ]
Hallo,
Na jaren MB gereden te hebben (190D 2.5, 300D en E270CDI), ben ik iets heel anders gaan rijden.
Enkele jaren geleden wel een smart Roadster gekocht...puur voor de fun.
motorisch wat gekieteld....veel fun voor weinig geld!
Pas vroeg een goede kennis of ik voor haar naar een auto wilde kijken, die aan enkele voorwaarden moest voldoen: cabrio, maar geen softtop, en voor een beperkt budget.
Ik kwam uiteindelijk op een SLK uit en heb een leuke gevonden: een lekker complete 200K uit 2002, met 224k KM op de teller....
Een heel net exemplaar (binnen en buiten) met leer, stoelverwarming, el. verstelling, automaat, xenon...
Die is dus vorige week aangeschaft....en ik zou hem dan aan de praat proberen te houden.
Na aankoop las ik allerlei horror verhalen over lekkende nokkenasverstellermagneten en jawel "ons" exemplaar had geen oliestopkabel en wel lekkage: olie in de stekker.
Ik heb nu het kabeltje geplaatst en de magneet vervangen.
Ik heb bij de MSG gekeken en daar was nog geen olie te zien (zonder stekkers te demonteren)...
Mijn vraag is: welke stekker(s) is/zijn verdacht?
De twee rechts op foto met grijze beugel?
Fotootje stekkerdoos:
http://i.imgur.com/j1lBRhPl.jpg">
En de oude magneet/kabel:
http://i.imgur.com/GI7DjrXl.jpg">
Alvast bedankt voor de hulp!
Edit: fotootjes plaatsen lijkt nog niet toegestaan....maar URL kopiëren en in adresregel werkt wel...
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Hyper821 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 26
User seit 23.11.2016
| Geschrieben am 02.12.2016 um 12:17 Uhr  
| De reden/oorzaak voor het plaatsen van het kabeltje is bekend, maar ik vroeg mij af waar het andere eind van de kabel uitkomt....bij de MSG (naast accu) ....maar welke stekker? De olie kan blijkbaar doortrekken naar het andere eind en daar de boel (lambda sonde en MSG) vernachelen.
Dat zou een prijzige reparatie op kunnen leveren...daarom wil ik checken of de olie al gearriveerd is bij de MSG en lambda sonde....
Hoe de olie bij de lambda sonde komt is me echter niet geheel duidelijk: via "magneetkabel" naar MSG en zit de lambda sonde dan op zelfde stekker en springt de olie dan over naar de lambda sonde kabel??
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Hyper821 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 26
User seit 23.11.2016
| Geschrieben am 31.03.2017 um 10:04 Uhr  
| Inmiddels 4 maanden verder en de winter overleefd zonder kleerscheuren.
Klein roestplekje gevonden bij voorscherm.
Af en toe gaat "koelwaterlampje" branden...en die gaat ook weer uit...
Ik had begrepen dat dat koelwaternivo, sproeiwaternivo of koelfan kan zijn...
Die zjn allemaal in orde.
Sproeiwatertankje heeft wel ergens lekkage: je kan hem maar gedeeltelijk opvullen.
Daar moet ik nog een keer naar kijken (demontage voorwiel).
Gisteren weer even open gereden: genieten!
Geen spijt van de aankoop! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Hyper821 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 02.04.2017 um 14:23 Uhr  
| "Koelwaterlampje"
Dit heeft volgens mij alleen te maken met het koelstofreservoir,
- De vlotter kan blijven hangen !
- Slangenklem niet goed aangedraaid.
Zelf verloor ik 2 jaar geleden koelvloeistof, kon het 1,2,3 niet vinden.
Waterpomp preventief vervangen was wel nodig na 17 jaar, euvel bleef.
Koppakking was het euvel, lekkage zat beetje verscholen op 't 1e oog.
Paar weken geleden ook brandend lampje en lager vivo, was kwestie van slangenklem aandraaien.
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere originele auto met een nieuwer neusje,
180000km.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1195 Mitglieder: 6 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|