Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 26.06.2016
| Geschrieben am 20.07.2016 um 07:36 Uhr  
| Hallo allen,
Ik heb een probleem met mijn Variodak.
Als ik de schakelaar naar achter duw om het dak te openen dan gaan de ramen (4x) gaan naar beneden daarna gebeurt er niks meer.
Wel hoor ik het relais rechts achterin de kofferruimte klikken, betekent dit dat alles is vrijgegegven door de schakelaars van het systeem?
Als ik mijn achterklep open en dan de schakelaar bedien om het dak te openen gaat deze snel knipperen dus deze schakelaar werkt volgens mij goed.
Olie niveau in de pomp is ook goed, staat wel op minimum.
Wat zou er mogelijk defect kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ruud. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ruud102 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 20.07.2016 um 19:14 Uhr  
| Hallo Ruud,
Een olieniveau op het minimum hoeft niet een probleem te zijn.
Ik heb zelf eens uitgezocht dat het olieniveau bij gesloten en open dak niet hetzelfde is. Bij dak dicht is het niveau hoger dacht ik, of net andersom, maar er is een verschil.
Ik heb de dealer eens gevraagd of bijvullen nodig is, maar dit wordt sterk afgeraden omdat het niveau dan uiteindelijk al gauw te hoog wordt.
Groeten,
Henk | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 26.06.2016
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 35
User seit 02.01.2016
| Geschrieben am 25.07.2016 um 14:01 Uhr  
| Grote kans dat het de plastic beschermkapjes van de microschakelaars zijn. Wanneer deze ouder zijn, verkleeft het plastic makkelijk bij hogere temperaturen dan houdt het de schakelaar ingedrukt, terwijl de kofferbak al wel open is.
Het beste wat je kunt doen is, de auto uit te laten lezen om te weten welke microschakelaars het betreft. Bij werden de microschakelaars links en rechts bij de grote lepels aan weerszijden van de kofferbak ingespoten met WD40 en alles werkte weer als een trein.
Het beste is om ze te vervangen. Duur zijn die microschakelaars niet, maar het schijnt nogal een klus te zijn om er bij te kunnen. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an MarcSLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|