.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Besturing SLK R170
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 52
User seit 27.04.2016
 Geschrieben am 22.05.2016 um 19:33 Uhr   
Ik ben nog niet zolang eigenaar van een SLK R170 200K. Wat mij opvalt is de nogal zware en vage besturing. Als de auto stilstaat zonder draaiende motor heeft het stuur ca. 5 cm speling. Kijkende onder de motorkap dan zit de speling geheel in het stuurhuis. Als de motor echter draait verdwijnt de speling. Blijkbaar/schijnbaar wordt er met draaiende motor oliedruk opgebouwd die met niet draaiende motor verdwijnt.
Tijdens het rijden is zoals gezegd de besturing nogal zwaar en nogal vaag.
Moet ik mij zorgen maken of is dit normaal?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Isha    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 22.05.2016 um 21:49 Uhr   
Sowieso nooit draaien aan het stuur als de wagen stilstaat!! ook niet met draaiende motor.
echt funest voor je stuurhuis op ten duur.

Ik heb onlangs mijn stuurdemper vervangen en daar is mijn stuurgevoel zoveel beter van geworden, van vaag naar bijna scherp/sportief.
Stuurdemper is heel erg simpel te vervangen en kost weinig.

http://www.auto-onderdelen24.nl/mercedes-benz/slk-r170/5974/10300/stuurdemper

--
R170 SLK 320 automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 52
User seit 27.04.2016
 Geschrieben am 23.05.2016 um 22:27 Uhr   
Dank Bofkont. Die stuurdemper is inderdaad zeer goedkoop en ik heb gezien dat deze simpel verwisseld kan worden, Ik zal eerst eens de demper loshalen en kijken wat de conditie is. Mijn SLK heeft nog geen 60K gelopen dus verwachtte op dat gebied geen probleem. Aan de andere kant ouderdom (auto is 15jr oud) en rust is ook niet bevorderlijk voor de techniek
Vreemd is en blijft de ruime speling in het stuur zonder draaiende motor. Deze wordt toch niet minder bij een nieuwe stuurdemper?(denk ik) Is die speling normaal?
Bij normaal rijden verdwijnt de speling zo goed als geheel, toch blijft de besturing wat vaag en heb ik het gevoel dat ik soms meer aan het mikken ben om ergens tussendoor te sturen dan de auto er daadwerkelijk gericht door te sturen. Ik heb de indruk dat de oliedruk niet constant genoeg is of dat de speling in het stuur (die er is bij stilstand) invloed heeft op de totale besturing tijdens rijden. Mijn idee: defecte stuurpomp (geen idee hoe je dat kan controleren) en/of stuurhuis vervangen of bijstellen (hetgeen gezien kilometerstand niet helemaal logisch is, maar affijn, alles kan kapot)

Nogmaals ik heb geen enkele ervaring met het rijden in een andere SLK R170 dus wellicht is het normaal en ben ik teveel mijn dagelijkse auto (Lexus IS 300) gewend. Echter voor een sportieve auto als de SLK zijn mijn verwachtingen toch iets hoger dan nu het geval is.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Isha    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 23.05.2016 um 22:47 Uhr   
Mijn stuur heeft ook wat speling als de motor niet draait, dus dat is volgens mij wel normaal.
Dat hele vage stuurgedrag dat je niet weet waar je heen stuurt ken ik absoluut niet, ook niet van voor het vervangen van de stuurdemper.

De R170 stuurt idd niet heel erg sportief, daar staan ze ook wel wat bekend om.
Je zou wellicht eens bij een garage kunnen informeren en ze laten rijden.
http://www.sscbv.net/
Dit is een erg goed adres wat dat betreft.

Weet niet welke regio je woont maar ik zou ook eens kunnen rijden en jij in de mijne om het verschil te ervaren, ik ben inmiddels bezig met mijn 2e R170 dus van dat heb ik wat ervaring.
Ik ben woonachtig in het Noorden van het land, regio Appelscha.

--
R170 SLK 320 automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 52
User seit 27.04.2016
 Geschrieben am 23.05.2016 um 23:22 Uhr   


bofkont schrieb:
Mijn stuur heeft ook wat speling als de motor niet draait, dus dat is volgens mij wel normaal.
Dat hele vage stuurgedrag dat je niet weet waar je heen stuurt ken ik absoluut niet, ook niet van voor het vervangen van de stuurdemper.

De R170 stuurt idd niet heel erg sportief, daar staan ze ook wel wat bekend om.
Je zou wellicht eens bij een garage kunnen informeren en ze laten rijden.
http://www.sscbv.net/
Dit is een erg goed adres wat dat betreft.

Weet niet welke regio je woont maar ik zou ook eens kunnen rijden en jij in de mijne om het verschil te ervaren, ik ben inmiddels bezig met mijn 2e R170 dus van dat heb ik wat ervaring.
Ik ben woonachtig in het Noorden van het land, regio Appelscha.

--
R170 SLK 320 automaat



Hallo Bofkont. Fijn dat je weer even de moeite neemt te reageren. Zat net te bedenken dat het wel leuk zou zijn als een ander mij in zijn/haar R170 zou willen laten rijden en v.v.. Je was mij voor. Dank voor het aanbod, had het graag aangenomen, maar ik woon in Amsterdam en Appelscha is toch wat te ver uit de buurt.

Ik had zelf in gedachten http://www.garagewieman.com in Amsterdam voor een diagnose als de diagnose redelijkerwijs niet uit de ervaring van het forum komt. Ik ken de garage niet maar dit adres vond ik een een topic.

Als er nog lezers of mede MB SLK Nederland clubleden zijn in (de buurt van) Amsterdam die een R170 hebben en even mijn auto willen test rijden en hun vergelijkende oordeel willen geven, graag. En ik durf het nauwelijks te vragen, maar als ik ook ff zou mogen...?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Isha    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 24.05.2016 um 09:44 Uhr   
Ach prachtige omgeving hier bij ons, dus heerlijk voor een ritje
Maar in ieder geval veel succes, die garage waar je heen wilt is volgens mij een prima adres.
Hoop voor je dat het meevalt allemaal.

--
R170 SLK 320 automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 24.05.2016 um 12:23 Uhr   
Hallo,

Aan de besturing van een R170 valt nogal wat te verbeteren. Handig om te weten is om welk type R170 het gaat, bijv. pre-fl of fl, welke velgen/banden, km-stand, staat van onderhoud.

De pre-fl heeft t.o.v. de fl bijv. op de achteras geen stabilisator. Verder zijn de veren ook qua gewicht verschillend. De slk 200 pre-fl met handbak en zonder compressor is de lichtste variant.

17inch of 18 velgen geven meer stabiliteit dan de 16 inch. Slijtage stuurkogels, draagarmen incl. alle rubbers, motorophanging, uiteraard de stuurdemper (voorkeur Meyle welke het best om de 30.000km kan worden vervangen) en rijgedrag zijn zoals je wel weet doorslaggevend. Regelmatig checken peil stuurbekrachtigingsolie en afstellen stuurspeling wordt ook nog wel eens vergeten.

Het vervangen van de originele veren en schokbrekers is na ca. 100.000km door bijv. eibach pro-kit E-2552-140 i.c.m. bilstein/koni schokbrekers (hardheid/verlaging naar eigen keuze uiteraard) een aangename verbetering. Al naar gelang de draagkracht van je portemonnee kan je bijv. ook kiezen voor een KW-schroefset Var2 inox 15225009, dan ben je gelijk klaar.

Op het duitse forum (zoeken op Fahrwerk R170) is hier veel info te vinden

groeten,

--
Dexter
SLK32AMG

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
 Geschrieben am 24.05.2016 um 14:16 Uhr   
Hallo. Kijk eens even bij mijn bijdrage van 28-05-2010. Daar heb ik vermeld wat ik aan mijn stuurspeling heb gedaan. De stuurdemper moet je gewoon vervangen want die lekken vrij snel als je stuurspeling hebt. Mocht het zo zijn dat je het zelfde stuurhuis hebt dan is het een fluitje van een cent en je zal er blij mee zijn. Er staat ook een foto bij ter verduidelijking.
Succes er mee.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an norfolkline    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 52
User seit 27.04.2016
 Geschrieben am 24.05.2016 um 19:32 Uhr   


norfolkline schrieb:
Hallo. Kijk eens even bij mijn bijdrage van 28-05-2010. Daar heb ik vermeld wat ik aan mijn stuurspeling heb gedaan. De stuurdemper moet je gewoon vervangen want die lekken vrij snel als je stuurspeling hebt. Mocht het zo zijn dat je het zelfde stuurhuis hebt dan is het een fluitje van een cent en je zal er blij mee zijn. Er staat ook een foto bij ter verduidelijking.
Succes er mee.


Top. Je bijdrage gevonden. Ga ik proberen. Stuurdemper is besteld en ga ik sowieso vervangen.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Isha    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 52
User seit 27.04.2016
 Geschrieben am 04.06.2016 um 17:06 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Isha am 04.06.2016 um 17:35 Uhr ]

Hallo iedereen die heeft bijgedragen aan deze topic. Ik heb vanmorgen de stuurdemper vervangen. Fluitje van een cent en 20 minuutjes werk. De demper bleek lek te zijn en nog slechts een klein beetje tegendruk te geven en dit ook nog onregelmatig. Ik denk dat het onregelmatige ook het vervelende stuurgedrag veroorzaakte. Na vervanging rijdt de auto veeeeeeel beter.

Vreemd genoeg wordt in diverse topics gezegd dat de stuurdemper pas defect is als je stuur trilt. Ik heb dit echter nooit ervaren. Een van de mannen schreef, dat een stuurdemper ongeveer 30.000 km meegaat. Ik denk dat ik hen helemaal gelijk moet geven en ik denk dat als het stuur begint te trillen je al veeeel te laat bent met vervangen.

Onze R170's komen op leeftijd en een stuurdemper kost vrijwel niets (tussen EUR 28 en EUR 40), kortom heren (en dames ook) vervangen die handel. Het is simpel en je auto stuurt weer een stuk scherper!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Isha    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :882
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.274.426

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm