Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
| Geschrieben am 25.11.2009 um 23:46 Uhr  
|
Nou jongens, het gaat echt niet door hoor
Ze verdienen al zat aan de SLK club "te innen bekeuringen" Haha
Maar zonder gekheid! ze gaan toch niet al deze kosten van die k kastjes ook nog eens op de autobezitters leggen!
Ik geloof er geen zak van, onuitvoerbaar.
Blijf dan maar kijken naar Philip en als tie geen richting aangeeft gelijk een prent, of zulk soort onzin dan zijn die agenten tenminste ook van de straat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peterSlk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 22.01.2010 um 21:57 Uhr  
| In verband met de actualiteit dit topic maar weer eens naar bovengehaald!
Op de site van Autoweek heb ik eens de verwachte kilometerprijs voor mijn auto berekend. Tarief wordt dan 4,1ct per kilometer, omslagpunt t.o.v. het huidige stelsel zo'n 13.000km/jaar. Afgelopen jaar reed ik 18.000km. Als het ervan komt gaan de kosten voor mij dus aanmerkelijk omhoog
Dus, nog afgezien van trucjes als spitstarieven en snelheidscontroles via dat leipe kastje, zal mijn stem bij de ANWB-ledenpeiling een duidelijk NEE zijn!
Groeten van Peter, de kilometer(heffings)vreter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 23.01.2010 um 09:55 Uhr  
| Ik heb vorig jaar relatief veel gereden met de SLK namelijk 15000km. Als ik uitga van een tarief van 3 cent per km ben ik evenveel kwijt als nu. Daarvoor lever ik echter wel in:
Vrijheid!! want met het kastje wordt je overal gevolgd. Nu zeggen ze al dat deze gegevens alleen worden gebruikt bij extreme gevallen van misdaad. (echter al snel zal dit afzakken naar controle op bv snelheid)
Daarnaast is het verhaal dat de gebruiker betaald! In de randstad moeten wij veel meer betalen dan in Drenthe. Staan er na afdracht van heffing nog steeds files (100% zeker) dat zeggen ze dat de financiele prikkel te laag is en wordt deze gewoon verhoogd. Ongeacht of er een alternatief is (is er niet!)
Normaal als er veel vraag is naar een product zullen er vanzelf aanbieders op de markt komen. Met de wegen kan dat niet dus van normale marktwerking is geen sprake!
De "kastje" zullen we natuurlijk zelf moeten betalen en ergens zien in te bouwen. Ook ben je als bestuurder zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke werking van het kastje. Indien iets niet klopt moet JIJ dat bewijzen.
En hoe zal de werking zijn? Heeft iemand een perfecte telefoonprovider of internetprovider of zelfs een auto welke NOOIT een electrische storing heeft.??
Er is volgens mij maar 1 oplossing voor de files. Brandstofprijs iets omhoog, wegenbelasting iets omhoog, en dit geld 1 op 1 doorsluizen naar alternatieven als bv het verbeteren en uitbreiden van het openbaar vervoer!
Stem voor het kastje en je bent (financieel) vogelvrij!!
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
| Geschrieben am 23.01.2010 um 12:09 Uhr  
|
Laat ze het kwartje van Wim Kok er maar voor gebruiken!
Dit wilde ze tijdelijk doen, maar dat is in ieder geval rekbaar. We betalen het 0.25ie nog steeds.
Benzine is hier ongeveer het duurste van de EU.
Wat ik me afvraag Nederland heeft een zeer rijke gasvoorraad. Al jaren pompen we dit uit zee. waar blijven deze miljarden allemaal?
Oh ja, voor de Betuwelijn natuurlijk, nu sparen ze voor kilometerkastjes
"Ze strooien het zout in de bermen en klagen dat het op is" haha!
Dit is een nieuw politiek spreekwoord.
Gaat goed met Nederlands beleid Blei dat ik rei hei!
Gr. ptrslk
--
SLK320- 6Cilinder Automaat, Cubanitzilver, AMG 17-velgen, AMG stoelen met verwarming, Zwart / Creme AMG stoelen, Xenon verlichting en dakloos!
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peterSlk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 25.01.2010 um 13:25 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrossen am 25.01.2010 um 13:28 Uhr ]
Interessante discussie.
Ik ben eigenlijk al jaren voor het principe om autokosten meer variabel te maken. Het gebruik wordt belast, niet het bezit. Al was het maar dat ik me niet op dubbele kosten jaag als ik dan een keer het OV gebruik i.p.v. de SLK. Daarmee bedoel ik niet dat ik per definitie vóór de kilometerheffing ben. Ik deel veel van de bezwaren die hierboven zijn genoemd. Bovendien vind ik de doorberekening van milieuheffing in de kilometerprijs uiterst dubieus.
De grootste zorgen maak ik me over de mogelijk ongunstige ontwikkeling van de brandstofprijzen door de kilometerheffing. Brandstofprijzen worden grotendeels bepaald door de markt en slechts in beperkte mate door de overheid. Ik verwacht dat de brandstofmarkt heel grillig zal worden en tegen de verwachting in weleens heel venijnig uit de hoek kan komen (m.a.w. de prijzen zullen fors stijgen).
Niet ondenkbaar lijkt me een scenario dat de brandstofprijzen binnen de bebouwde kom veel hoger zullen worden dan langs de snelwegen. Binnen de bebouwde kom tanken straks immers alleen nog de kleinverbruikers, die weinig kilometerheffing betalen en “dus” wel iets meer voor de brandstof kunnen betalen. Tot die categorie zullen die SLK-rijders horen, die hun auto met name recreatief gebruiken.
Op de snelwegen vind je de (zakelijke) kilometervreters en grootverbruikers van brandstof, die betalen sowieso al veel kilometerheffing en die "verdienen dus" wel wat “korting” op brandstof.
M.a.w. ook bij autorijden geldt “wat de gek er voor geeft” en dat weten autohandelaren en brandstofleveranciers maar al te goed. Stel je voor dat de kilometerheffing het volgende veroorzaakt:
• Tanken in het weekend kost je 3 cent per liter meer dan doordeweek.
• Tanken in de spits op de snelweg kost je 3 cent minder dan buiten de spits.
• Tanken op de snelweg kost je 3 cent minder dan tanken binnen de bebouwde kom.
Ondenkbaar? Waarom ondenkbaar? Het zou toch “heel normale” marktwerking kunnen zijn? De kilometerheffing zal autorijden voor iedereen duurder maken als de brandstofmarkt er op zo’n manier op gaat “inspelen”.
Reken maar dat er nu al heel wat gelobbyt wordt tussen bedrijfsleven, leasemaatschappijen, de brandstofleveranciers en - niet te vergeten – de energiemaatschappijen. Deze lobby/onderhandelingen houdt men - heel verstandig - in de luwte terwijl iedereen zijn pijlen op de plannen van Eurlings richt.
Variabele autokosten zijn wat mij betreft welkom, maar of de kilometerheffing met GPS-kastje daarvoor de oplossing is valt te betwijfelen… | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
| Geschrieben am 26.01.2010 um 21:26 Uhr  
|
BINNENKANT WIELBAK, MET DE BEDIENING EN DE ELECTRONICA D'R BIJ.
Zoiets zet je toch niet op de site Peter Ik ga nu nog een ongemakkelijke slapeloze nacht in door jouw man Zulk een troep ga je toch niet in je SLK zetten Karel Utrecht Tango kastjes, Kwalitatief Uitermate Terleurstellende bedoel ik; kastjes.
Wwww at een topic is dit zeg! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peterSlk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Diplomforenuser
Beiträge: 1341
User seit 22.04.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 24.02.2010 um 23:24 Uhr  
| Even weer een vervolg op dit verhaal.
Ten eerste spreek ik de hoop uit dat, met de val van het huidige kabinet, dit hele project van tafel gaat.
Ten tweede ontving ik vandaag een uitnodiging van de ANWB om morgenavond mee te doen aan een online debat over de kilometerheffing. Ik ben hier, samen met nog 13.999 anderen voor uitgeloot. Er komt een chatsessie in een klein groepje, duurt een uur. Ben benieuwd, zal in ieder geval even mijn ongezouten mening ventileren
Gegroet | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 25.02.2010 um 21:37 Uhr  
| Vandaag tussen 19:00 en 20:00 via de ANWB in een soort chat-omgeving gediscussieerd over de kilometerheffing. Het thema spitste zich toe op het spitstarief; blijkbaar wordt er in verschillende groepen over andere thema's gesproken. Vond het dus wat eenzijdig, maar kennelijk was dat de opzet.
De manier van discussieren was overigens prima, er kwam het nodige los. Je kon zelf stellingen poneren en meningen van anderen waarderen van 'mee oneens' tot 'zeer mee eens'. Ik kreeg de indruk dat er veel wantrouwen jegens de overheid bestaat en dat men sceptisch is over de vermeende positieve effecten van het systeem. Geldklopperij was een veel gehoorde term.
Ik vond het wel leuk om aan mee te doen.
Groet Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|