Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 20.10.2008 um 22:54 Uhr  
| Hallo Joke,
Ik heb even op de site van MB gekeken. Een 12 Volt 62 Ampere accu kost
€ 117,07 en een 12 Volt 74 Ampere kost € 185,35.
De standaard-accu is de eerst genoemde, af fabriek kon je een accu met grotere capaciteit bestellen, dat is de tweede accu.
Persoonlijk zou ik voor de 12 Volt 62 Ampere gaan, die gaat immers ook jarenlang mee en € 185,35 vind ik wel veel geld voor een accu.
Uiteraard kun je wel goedkoper dan die € 117,07. Het hangt er ook vanaf hoeveel waarde je hecht aan originele onderdelen. Dan kun je goed terecht bij Kwik Fit of ATU (nieuwe keten in Nederland, Duits bedrijf).
Groeten,
Henk | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 27.10.2008 um 23:00 Uhr  
| Gelukkig rij ik weer!
Ik heb er een Varta-accu van de Brezan ingezet, 103 euro.
Volgens de man bij Brezan was 7 jaar behoorlijk oud voor een benzine-auto accu. En volgens hem gebruikt Mercedes Bosch-accu's.
Maar ik moet er toch wat vaker mee gaan rijden, lang stilstaan en zeker als dat buiten is is niet goed voor een accu .
Dit weekend heb ik 200 km gereden in twee lange stukken heel constant 100 of 120 op de cruise-control. En over dat stuk gemiddeld 1 op 10 gehaald. Dat vind ik heel onzuinig, vroeger reed ik op dat soort lange stukken 1 op 12 of 13
Maar in april heeft hij een grote beurt gecombineerd met APK gehad, en sindsdien is hij veel onzuiniger gaan rijden; 1 op 8 op korte (15 km) woon-werkverkeer stukken. Dat reed ik voorheen 1 op 10. En nu kan ik wel teruggaan naar die garage, maar ik kan niks bewijzen en waar zou het in godsnaam aan kunnen liggen .
't Is dat de benzine nu weer wat goedkoper is geworden, maar rijden is op deze manier niet leuk meer
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 27.10.2008 um 23:33 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Henk am 27.10.2008 um 23:34 Uhr ]
Hallo Joke,
7 jaar is inderdaad behoorlijk lang voor een accu. Veel meer dan gemiddeld.
Typisch van dat benzineverbruik. Het is dan weliswaar wel kouder nu, maar dat zou toch eigenlijk niet zo'n stuk hoger verbruik op moeten leveren.
Ikzelf heb afgelopen zomer een stuk naar Limburg gereden met veel snelwegkilometers met de cruisecontrol op 120 km/u. Verbruik kwam uit op 1 op 13,3 waar ik goed tevreden over was. Dus jouw eerdere verbruik klopte wel. Er zit niet zo veel verschil in het verbruik van een 200 K en een 230 K.
Je zou het hoge verbruik aan de garage kunnen voorleggen en misschien dat zij er onderzoek naar kunnen doen. Een hoger verbruik kan bijvoorbeeld een vuil luchtfilter zijn, maar bij een grote beurt (Assyst B) wordt deze juist vervangen. Je kunt het mindere verbruik van voor de beurt inderdaad niet bewijzen, maar aangeven kan altijd.
In werkplaatsen gaat er ook wel eens wat fout, dus misschien dat dit de oorzaak van het hogere verbruik is.
Groeten,
Henk
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 01.11.2008 um 18:40 Uhr  
| Joke,
Je hebt sowieso garantie op de uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden dus ik zou zeker reclameren. Afgaande op jouw constatering dat hij meer is gaan verbruiken zit ik te denken aan de LMM die vervuild kan zijn, zeker omdat je een K&N-filter hebt gemonteerd.
Deze filters zijn ingeolied en laten een fijne nevel achter op de LMM waar zich makkelijker vuil aan hecht.
groetjes,
Richard
--
*It's nice to be important but it's more important to be nice!* | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 07.11.2008 um 13:30 Uhr  
| Dank voor jullie suggesties..........maar ik ben er sowieso nog niet aan toegekomen in verband met druk druk druk .
Hij heeft nu weer een week in de parkeergarage op m'n werk gestaan, ik wilde hem net naar huis rijden................hé-le-maal plat!! Geen tikjes meer, deen dashboard-lampjes meer, geen alarmpiep meer......niets
Dus er is ergens een lek waardoor de accu leeg wordt getrokken.
Ik hoop dat ik hem met startkabels deze keer wel op kan laden, anders kan ik hem niet eens uit die parkeergarage krijgen want daar kan geen sleepauto of bergingsauto komen
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 09.11.2008 um 14:35 Uhr  
| Laat maar.........opgeladen met startkabels en toen bleek dat het parkeerlicht aanstond
Dus blijkbaar had ik de verlichtingsknop bij het uitdraaien een standje te ver doorgedraaid
Is wel heel toevallig, net een week nadat er een nieuwe accu in was gezet.....vandaar dat ik een beetje in paniek was denkende dat er dus écht iets mis was!
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|