| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: olie lekkage nokkenasverstellerstekker, alleen pre-Fl R 170 |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 260
User seit 30.12.2007
| Geschrieben am 23.05.2008 um 18:38 Uhr  
| Hallo allemaal,allang niks meer laten horen,het volgende, daar ik vaak op het Duitse forum zit,heb ik een vraag,of het bij jullie bekend is, dat er bij de stekker van de nokkenasversteller na verloop van tijd olie uit de versteller komt,en dat deze olie zich door capillaire werking in de kabelboom zuigt, waardoor grote schade kan ontstaan, doordat vervanging van lamdasonde en gehele kabelboom nodig is.kosten kunnen volgens het Duitse forum wel oplopen tot 2000 euro, er zijn verschillende manieren om dit te voorkomen.Er is een tussenkabeltje met oliestop te koop voor ongeveer 60 euro, maar je kunt dit kabeltje ook zelf maken van losse onderdelen, zelf heb ik een eenvoudige oplossing bedacht,je trekt de stekker van de versteller af, je neemt 4 oliebestendige o-ringen en schuift op elke pen 2ringen, hierna steek je de stekker er weer op tot tegen de o-ringen, dit zit vast genoeg door dat de stekker zwaar op de pennen schuift,jullie kunnen dit probleem ook zien op de Duitse site[Tipps und Technik R 170]pagina 2 onderaan [bilder nockenwellenvestellerstecker ausschlieslich Pre-Fl]. voorkomen is beter dan genezen! groeten Pedro. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an pedro Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 260
User seit 30.12.2007
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 260
User seit 30.12.2007
| Geschrieben am 24.05.2008 um 10:46 Uhr  
| Hallo BIBI, jouw type valt ook onder dit probleem, maar het hoeft niet bij 50.000km te ontstaan het kan eerder of later, bij mijne zit er nu 89.000km op en er was slechts een heel klein beetje olie te zien, en heb dus maar voor de veiligheid die o-ringen er opgezet,het is makkelijk zelf te doen, als je weet waar hij zit. bij geopende motorkap zie je bovenop een grijs deksel met in de midden een rode kap, aan de voorkant zit een bredere kortere kap, deze moet er van af, deze is geklemd en haal je er als volgt van af, je trekt aan de voorkant onderzijde iets naar voren met je rechterhand en met de linkse hand trek je het kapje aan de linkerkant tegelijkertijd recht omhoog hierdoor klikt hij rechts uit een metalen stripje, doe dit voorzichtig want het kapje is maar van kunststof. als je de kap eraf hebt zie rechts de versteller zitten waar aan de linkerkant de bewuste stekker zit. als de stekker er vanaf is kun je gelijk zien of olie aan zit. succes, Pedro
--
pedro | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an pedro Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 59
User seit 25.02.2008
| Geschrieben am 24.05.2008 um 17:37 Uhr  
| Hoi,
Probleem komt ook voor bij de FL versie van de R170. Ik ben met mijn vorige SLK (R170, rij nu R171) een keer of vijf teruggeweest naar de MB-dealer nadat steeds het motordiagnoselampje brandde (ook na een reset van de software). Bleek inderdaad capillaire werking van olie te zijn. Uiteindelijk moest er inderdaad een printplaat vervangen worden, vervangen van de lambda-sonde loste het probleem niet op. Kosten weet ik niet meer precies, maar meer dan 1000 euro. Schijnt een bekend probleem te zijn. Hoop dat het niet bij mijn R171 gebeurt.
Groeten,
Dietmar | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKDL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 24.05.2008 um 17:58 Uhr  
| Was toch vanmiddag het interieur grondig aan het reinigen, nou grondig echt vuil was hij niet maar wel weer even de stoelen in het ledervet gezet.
Dacht, laat ik ook eens naar het stekkertije kijken, wie weet. Kap eraf ging goed, stekkertje los ging ook goed, een heel klein beetje vochtig volgens mij, even droog gemaakt.
Druk ik voorzichtig het stekkertje er weer op.... spring het eene klipje eraf. Nu zit het stekkertje met één klipje vast. Die stekkers moeten toch wel los te koop zijn.
Ga volgende week maar eens informeren bij de dealer, Victoria, kan dus met de pas!!!
Kun je trouwens als de ringetjes erop zitten de stekker nog wel vast klikken?
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :795 Mitglieder: 1 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|