Joh, dat stelen zal met onze auto's nogal meevallen hoor. Het is een opvallende auto (in tegenstelling tot de meest gestolen auto's), en niet veel meer waard. De auto's die veel gestolen worden zijn jonge auto's van een populair model.
Jij heb nog nooit mijn vrouw horen gillen Denk dat het doordringerder is dan een alarm. Maar kan ook zijn dat haar alarm niet afgaat en ze misschien wel gestolen wil worden.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
Heb je echt goed in de polisvoorwaarden gekeken...? Er hoefde op mijn SLK nl ook geen alarm te zitten maar er stond wel in de kleine lettertjes dat indien er geen startblokkering aanwezig was dat dan de dekking voor diefstal verviel. Als dat er niet opzat moest ik dat binnen een aantal weken laten aanbrengen. Het was mij onduidelijk of de Startblokkering er wel of niet op zat maar de plaatselijk MB dealer kon op de originele voertuig kaart (online systeem) zien dat de SLK oorspronkelijk in Duitsland afgeleverd was inclusief startblokkering. Hij heeft me dat even in een keurig briefje over de post bevestigd .... bij de polis gevoegd en dus einde probleem. Onze SLK staat eigenlijk altijd in de garage en daarbuiten .. nou ja dan vertrouwen we maar op de startklokkering en de All Risk verzekering. Maar ja dan nog....je kunt nog zo goed verzekerd zijn het blijft
Fred
--
:: het enige nadeel van een SLK in Drenthe.... vallende eikels in de herfst ::
Hoi Fred,
Bij het afsluiten van de verzekering kwam men bij Centraal Beheer aanzetten met een nieuwwaarde van circa €47000. Een alarm (klasse 2) wordt pas verlangd vanaf €50000. Ik meende eigenlijk dat de kale nieuwprijs voor een 230 in 1999 boven die grens lag. Klasse 1 (de startonderbreker) zit er overigens inderdaad al op.
Mijn verzekering loopt ook bij Centraal Beheer en ze vragen wel degelijk een gecertificeerd alarmsysteem!
Een tijd terug is het embleem van mijn motorkap gestolen. In eerste instantie vroegen ze toen ook om een certificaat. Alleen omdat het hier geen diefstal uit de auto, maar vanaf de auto betrof, zagen ze daar vanaf.
Ik had toen wel een alarm, maar geen geldig certificaat. Na die ervaring heb ik het inmiddels dus wel.
Mijn huidige verzekeraar maalt er niet om gelooof ik, maar met ingang van julli a.s. ga ik hem bij een andere vezekeraar onderbrengen (samen met m'n motor) en die eist heel expliciet een geldig certificaat.
Hij moet toch een beurt binnenkort, dus dat zal ik dan maar ff combineren. Het premieverschil laat dat wel toe
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von pkruud am 04.03.2008 um 16:12 Uhr ]
Een goede preventie is een Disklock trommel (geel) die op het stuur gezet kan worden. Deze dekt het stuur volledig af en heeft ook als voordeel dat men de plofzak niet kan stelen!
Kijk eens op de website van SCM.nl, particulier > mechanische beveiliging > personenauto.