| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Vooraankondiging 1e Gelderland Toertocht op 5 mei 2007 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 01.05.2007 um 19:09 Uhr  
|
slkalimero schrieb:
Silver_Arrow schrieb:
Rijden met een autmaat gaat als vanzelf.... Zet je linkerbeen op de voetsteun en LAAT HEM DAAR!
Binnen 1 minuut ben je er aan gewend ... echtwaar.... en dan.....wil je niets anders meer
Ja, goed. Maar zo'n automaat heeft ook een aantal standen en het lijkt me toch wel handig te weten welke je wanneer gebruikt!
Ik was er in het begin ook huiverig van alsof je geen controle over de auto had maar nu wil ik niet anders meer......
Als de auto geparkeerd staat staat de keuzehandel in P maar om weg te rijden dien je rechtervoet op het rempedaal te zetten en schakel je naar D waarna je langzaam begint te rollen als je het rempedaal langzaam loslaat!!
Rest is simpel.....gasgeven en hij schakelt vanzelf op en als je remt schakelt hij terug.....is in begin wennen en heb je de neiging om je linkerbeen te gebruiken die je normaal gebruikt om te ontkoppelen.
Door de tiptronic kan je zelfs handmatig schakelen!!
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 01.05.2007 um 22:11 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:16 Uhr ]
Ik heb tot nu toe als ik het zo bedenk met 4 auto's met automaat gereden:
Civic uit '95
Smart 2-zitter
Jaguar S-type 3L
Saab 9-7x
De eerste 2 heb ik de langste/meeste ritten mee gemaakt, en de 2 duurdere jongens een korter ritje (zeg resp. 15 en 25 minuten).
De Civic vond ik zeer onprettig, altijd als hij net lekker op gang kwam en je net dat kleine beetje koppel voelde ging hij schakelen en een hoop herrie maken bij gas erop,... maar harder leek hij er niet op te gaan. Daarbij schakelde hij nou ook niet bepaald prettig waardoor je je echt een gehandicapte bejaarde voelt.
De Smart schakelt ook onprettig met te grote/lange schokken.
De Jag was wel OK geloof ik qua schakelwerk, en die auto is dermate amerikanerig dat het daar wel bij hoort, maar ik vind er geen reet aan zo'n auto. Wat ik zeg, ik verveel me kapot in een automaat. Pas in een diesel Caliber merkte ik alweer dat hij me erg snel ging vervelen en ik de hele tijd zat op te zoeken om even vanuit lage toeren en lage snelheid te planken omdat er dan tenminste wat aardigs gebeurde.
Het zou dus nog erger kunnen: diesel automaat! Die combi heb ik nog niet gereden.
De Saab reed natuurlijk ook erg deinerig en relaxed/comfortabel. Maar ook daarin vond ik de automaat een hele grote domper op de feestvreugde. Ik wil kracht onder de voet voelen en weten wat er gebeurt en het zelf in de hand hebben. Niet al je even lekker gas intrapt eerst 1,5 sec moeten wachten voor er wat gebeurt en hij dan in 1x meer herrie maakt dan je zou willen en je dan weer niet weet wanneer ie besluit te gaan schakelen enzo. Bah.
Ikke zelf doen!
Nee ik ben absoluut nog niet overtuigd, en das maar goed ook.
Maar wat Rien zegt, linkerpoot gebogen op de mat houden en uitschakelen. Vervolgens alleen maar gas geven en remmen. Zo kinderlijk eenvoudig en zo dodelijk saai... tjah je moet er van houden. Ik geef toe, alleen in de file zou het wel prettiger zijn, files zijn sowieso al afgrijselijk saai natuurlijk en daar valt ook met schakelen helemaal niets leuks van te maken.
--
230K, 2000, 6-handbakker (39,300 km) + 206GTi (48,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 01.05.2007 um 22:29 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:36 Uhr ]
Das dan alleen voor de motor he, een sportwagen die in de bocht gaat schakelen...
Ik ga vast ook nog weles overstag hoor, want nuchter bekeken is schakelen HOPELOOS ouderwets en achterhaald.
Maar voorlopig stap ik nog lang niet over, daarvoor ben ik nog te gek op autorijden.
--
230K, 2000, 6-handbakker (39,300 km) + 206GTi (48,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 01.05.2007 um 22:53 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:36 Uhr ]</font>
Das dan alleen voor de motor he, een sportwagen die in de bocht gaat schakelen...
Ik ga vast ook nog weles overstag hoor, want nuchter bekeken is schakelen HOPELOOS ouderwets en achterhaald.
Maar voorlopig stap ik nog lang niet over, daarvoor ben ik nog te gek op autorijden.
--
Een beetje sportauto van een beetje merk heeft een automatische bak, of wel één met flippers aan het stuur of traditioneel.
Schakelen heeft ook wel z'n charme maar dan op bochtige passen in het hooggebergte zit ik zo te denken!
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 01.05.2007 um 22:56 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Silver_Arrow am 01.05.2007 um 22:59 Uhr ]
ESELKA schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 01.05.2007 um 22:16 Uhr ]</font>
De Jag was wel OK geloof ik qua schakelwerk, en die auto is dermate amerikanerig dat het daar wel bij hoort, maar ik vind er geen reet aan zo'n auto. Wat ik zeg, ik verveel me kapot in een automaat. Pas in een diesel Caliber merkte ik alweer dat hij me erg snel ging vervelen en ik de hele tijd zat op te zoeken om even vanuit lage toeren en lage snelheid te planken omdat er dan tenminste wat aardigs gebeurde.
Het zou dus nog erger kunnen: diesel automaat! Die combi heb ik nog niet gereden.
De Saab reed natuurlijk ook erg deinerig en relaxed/comfortabel. Maar ook daarin vond ik de automaat een hele grote domper op de feestvreugde. Ik wil kracht onder de voet voelen en weten wat er gebeurt en het zelf in de hand hebben. Niet al je even lekker gas intrapt eerst 1,5 sec moeten wachten voor er wat gebeurt en hij dan in 1x meer herrie maakt dan je zou willen en je dan weer niet weet wanneer ie besluit te gaan schakelen enzo. Bah.
Ikke zelf doen!
Nee ik ben absoluut nog niet overtuigd, en das maar goed ook.
Maar wat Rien zegt, linkerpoot gebogen op de mat houden en uitschakelen. Vervolgens alleen maar gas geven en remmen. Zo kinderlijk eenvoudig en zo dodelijk saai... tjah je moet er van houden. Ik geef toe, alleen in de file zou het wel prettiger zijn, files zijn sowieso al afgrijselijk saai natuurlijk en daar valt ook met schakelen helemaal niets leuks van te maken.
--
230K, 2000, 6-handbakker (39,300 km) + 206GTi (48,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
SLK,
Je noemt ook wel de foute auto's op zeg
De huidige automaattechniek (MB en Lexus lopen daarbij voorop) is zodanig dat a. de auto's sneller (mijn SLK ook), dus levendiger zijn, met automaat dan zonder en b. ook economischer met brandstof omspringt. De SLK 55AMG of SLR bijvoorbeeld zijn ook alleen maar MET automaat verkrijgbaar (naast dat het noodzakelijk is i.v.m. zijn gigantische koppel natuurlijk). Dit natuurlijk niet om reden b.....
De F1-auto's zijn er ook alleen maar met automaat......
Daarnaast is het bij moderne automaten mogelijk om, als je van lekker doortrekken in hogere toeren houdt, virtueel te schakelen of met schakelpads te werken. Beide opties kent de SLK automaat. Genoeg te doen dus . Ik verveel me nooit......(in de SLK)
Filerijden en druk verkeer is in NL meer regel dan uitzondering. Juist in dergelijke situaties is het veiliger met automaat te rijden en ook relaxter (niet koppelen, niet ontkoppelen etc.....of je moet van twee verschillende benen houden....
Rien
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 01.05.2007 um 23:26 Uhr  
| Bij de Audi A4 had ik een multitronic, vond ik een geweldige ervaring. Zonder overgangen van 0 naar hard. Nu reed ik laatst in een A6 met multitronic hebben ze een soort schakelmomenten ingbouwd omdat de "klant" dit prettiger vind. Tja.
Een ander verhaal in deze tread, nog 4 dgn en het is zo ver de GLT rit. Ik heb een tipje van de sluier doorgekregen van de rit, moet echt geweldig worden.
Heb vandaag het autostatief ontvangen, een camerasteun welke je aan de voorruit kunt bevestigen. Handig om tijdens de rit opnames te maken.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :851 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|