.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: dieselratel kort na starten i.v.m. lange standtijd!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.09.2005 um 22:41 Uhr   
Anders ruil ik hem wel in op een Suzuki Swift GTI!!
Maar zonder dollen...natuurlijk ga je je focussen op het geluid en verder is
de auto heerlijk stil,zelfs geen windgeruis!
Je verwacht van een auto in deze prijsklasse gewoon kwaliteit en dus ligt je verwachtingspatroon ook hoger......

Ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 26.09.2005 um 09:34 Uhr   
Goedemorgen,

Ik denk ook dat het de klepstoters zijn, niks aan de hand, heb je bij een hoop merken. Heeft ook te maken met het type olie dat je hebt. Bij de oude minerale olie heb je er minder last van dan de (dunne) (half)synthetische olieën van nu. Er is weinig aan te doen en niet schadelijk als je maar niet meteen gas geeft. SLK loopt trouwens niet boven de 4000 toeren stationair.

Je kan proberen om wat automatenolie of een additief toe te voegen aan je olie, dan ben je er redelijk van af. Wel even vragen welke precies en in welke hoeveelheid.

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   pkruud

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
 Geschrieben am 26.09.2005 um 11:39 Uhr   
Nog even ter aanvulling op mijn eerdere bijdrage, gebruik een volledig synthetische (multigrade) olie met (viscositeit) indicatie 0W, bv 0W 30. let er echter wel op dat de te gebruiken olie voldoet aan de MB specificatie. De oliefabrikanten geven zelf aan aan welke fabrikantspecifieke eisen men voldoet.

Voor de liefhebbers:
Eind jaren ’50 kwamen de eerste multigrade oliën op de markt. Dit waren zogenaamde 20W/50 oliën. De W staat hier voor winter en geeft de dikte aan bij koude temperatuur en het getal 50 is de dikte bij 100 graden Celsius.
Alle oliesoorten variëren in viscositeit (dikte) met het veranderen van de temperatuur. Hoe kouder de vloeistof, hoe dikker en hoe heter de vloeistof wordt, hoe dunner. Kijk maar eens wat er gebeurd als je een fles olijfolie in de koelkast zet. Viscositeit 0(nul)W wil zeggen dat de olie in koude toestand erg dun is. Daardoor laat deze zich snel door het motorblok (en in de hydraulische stoters) pompen. De multigrade oliën bevatten een chemische stof die het (nog) dunner worden van de olie met het toenemen van de temperatuur tegengaan, want ook dunne (hete) olie moet goed blijven smeren. Het probleem met deze stoffen (viscositeits index "VI” verbeteraars, die bestaan uit lange kettingen van polymeren), is dat door het gebruik deze kettingen korter worden, wat hun kracht om viscositeitsverlies tegen te gaan vermindert. M.a.w. een olie die begint als een SAE50 bij 100 graden Celsius zal door het gebruik veranderen in een SAE40 of lager. Een ander mechanisme wat de viscositeit van oliën vermindert is de vervuiling door brandstof. Dit is vooral het geval met benzinevoertuigen die slechts voor korte ritjes worden gebruikt, vooral in de winter. Men moet dan immers veel vaker gebruik maken van de (automatische) choke, wat meer brandstofgebruik met zich meebrengt. Deze benzine verbrandt niet volledig en verdwijnt gedeeltelijk in het carter waar het de olie verdunt. Let wel (benzine)motorolie bereikt zijn bedrijfstemperatuur pas na een rit van 20/25 kilometer. De moderne synthetische motoroliën hebben echter een uitstekend vuiloplossend vermogen en gaat dus langer mee.

Toevoegen van versnellingsbak olie lijkt mij een slecht plan, daar dit een ander produkt is, de smerende werking is totaal anders, het kan de werking van motorolie nadelig beïnvloeden.

Ruud.

--
regards from the bottom of the Dutch Suyderzee

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an pkruud    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.09.2005 um 18:26 Uhr   
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bij de dealer geweest om dit probleem te bespreken.
De werkplaatschef hoorde mijn verhaal aan en las ook een geprint artikel van het Duitse Forum waarin beschreven stond hoe DC hier tegenover stond.
Meteen de centrale computer geraadpleegd,waarin inderdaad het euvel werd beschreven met de datum 10-2004........
Aktiepunten: géén onnodige delen vervangen en niet schadelijk voor de motor doch er kan een verbeterde versie gemonteerd worden met versterkte tandwielen......prijsindicatie ongeveer 300 euro!
Er was even sprake van een versie met een kunstof-coating maar daarmee verdween het geluid niet.
Na geluisterd te hebben onder de motorkap,gaf hij toch aan de het de nokkenasversteller is en zou me bellen als hij meer wist van DC.
Helaas nog maar net op de zaak.....telefoon....de coulance is afgewezen!!
De enigste mogelijkheid is het voorleggen aan het Bovag-bedrijf waar hij gekocht is,en het te claimen onder Bovag-garantie.........
Tot zover even wachten op reactie,

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 28.09.2005 um 21:47 Uhr   
Road-ster schrieb:

De enigste mogelijkheid is het voorleggen aan het Bovag-bedrijf waar hij gekocht is,en het te claimen onder Bovag-garantie.........
Tot zover even wachten op reactie,

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.


Hallo,

Vandaag mail ontvangen van het bedrijf waar de SLK is aangeschaft.
Hierin word aangegeven dat ze willen dat ik langs kom zodat ze het geluid zelf kunnen beoordelen en of ik hem een aantal dagen kan missen!
Ik zit erover te denken hem volgende week zaterdag te brengen en hem een week later weer op te halen,zodat hij een tijdje stil kan staan......

Groetjes,

Richard

P.s: Hé Nils....heb jij nog een geluid kunnen constateren?

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 28.09.2005 um 21:58 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Hans van Doorn am 28.09.2005 um 22:01 Uhr ]

Hallo Richard,

Ik zal mijn filmcamera op statief eens bij de auto zetten als ik hem start en dan tevens het geluid opnemen. Kan ik het filmpje op internet zetten zodat je het kan laten horen !!

Misschien wel overdreven maar je moet toch iets te doen hebben niet dan!!

Hans

--
SLK 200 Final Edition mei 2003, Grijs Metalic, Navigatie VDO Dayton MS5000, Nappa lederen bekleding, Stoelverwarming, Airco, Telefoon, MB-radio10, Automaat-Tiptronic, Alarm klasse3

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 28.09.2005 um 22:20 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 28.09.2005 um 22:32 Uhr ]




P.s: Hé Nils....heb jij nog een geluid kunnen constateren?




Richard,
Ik heb de SLK voor het eerst in 1,5 week weer gestart vanmorgen vroeg om een uur of 6. Je merkt het wel ietsjes dan, hij start niet HELEMAAL zo mooi soepeltjes als anders, hij doet even een kort haperingetje,... maar ik had zelfs mijn raampje open"gedraaid" om wellicht beter te kunnen horen. Maar ik hoor geen kort dieselgeluid.

Het idee van Hans is overigens een hele goede. Ik heb dat ook gedaan met mijn Swift waarbij ik een "dieseltik"/dieselgeluid hoor bij stationair draaien. Even een kort filmpje gemaakt met het geluid erop. ( http://www.nbr.demon.nl/Suzie040.avi ) Deze heb ik toen op het Suzieforum geplaatst. Aangezien geluid moeilijk te beschrijven is en het al gauw niet duidelijk is hoe luid/duidelijk het ook te horen is. Dus Hans als je dat zou kunnen doen (moet je er wel net aan denken en er de tijd voor hebben als je weereens na een week stilstaan start?), zou dat natuurlijk prachtig zijn. Weten we allemaal precies waar we het over hebben.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 28.09.2005 um 22:36 Uhr   
Hallo Groenteman,

Klinkt mooier als Groenteboer niet dan.

Ik zal het filmpje maken in het weekend dan staat de SLK alweer ruim 1 week stil.

Groetjes,
Hans

--
SLK 200 Final Edition mei 2003, Grijs Metalic, Navigatie VDO Dayton MS5000, Nappa lederen bekleding, Stoelverwarming, Airco, Telefoon, MB-radio10, Automaat-Tiptronic, Alarm klasse3

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 28.09.2005 um 22:41 Uhr   


Hans van Doorn schrieb:

Hallo Groenteman,

Klinkt mooier als Groenteboer niet dan.




Hans: Ja, je geeft me bijna teveel eer. Dat klinkt inderdaad geweldig.

En we zijn allen vast zeer benieuwd naar het filmpje, ik in ieder geval wel!
Het blijft zeer apart dat jullie het allebei hebben. Bij die ragbak van Richard kan ik het me nog enigszins voorstellen. Maar de jouwe is toch behoorlijk nieuw, weinig km's... jij bent toch de eerste eigenaar en zal er toch niet al teveel geks mee hebben uitgespookt waardoor overmatige slijtage kan zijn ontstaan bijvoorbeeld, ik roep eens wat.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 28.09.2005 um 23:37 Uhr   
Hallo Hans,

Goed idee van je.....!!!!
Ik ben benieuwt of het precies hetzelfde klinkt als bij mij!
Het bewijs kan ik ook meenemen naar m'n eigen bedrijf waar deze gekocht is.

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :774
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.489.510

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Seit einem Jahr gibt es das Deutschland-Ticket. Hast Du eines?

Ja
Nein, ich habe es nicht mehr
Nein, habe ich nicht und nicht probiert

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm