| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Orientatie op SLK |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 10.05.2005 um 18:09 Uhr  
| Beste Forumleden,
In tegenstelling tot de meesten van jullie bezitten wij helaas nog geen SLK. Wel ben ik MB liefhebber en willen we dit jaar graag een 2e auto erbij nemen, liefst ook een Benz en wel een SLK.
Budget is 20.000 euro all in, verwachting is 20.000km p.jr. te gaan rijden.
Voorlopig zitten we met een aantal vragen:
1. Zelf importeren uit Duitsland of niet ? Rechtvaardigt het prijsverschil het "gedoe"? (ook : waar, erkende dealer of particulier?)
2. Originele R170 of na Facelift ? [ik snap dat facelift leuker oogt, maar is ie technisch ook verbeterd ? (bijv. onderstel, motor, en vooral: stoelen gezien mijn gevoelige rug)
3. Wat zijn volgens jullie de must have opties ?
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt !
Groeten, Meinte
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 10.05.2005 um 20:54 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 12.05.2005 um 17:16 Uhr ]
-Vwb het importeren kan ik weinig over zeggen. Enige is dat je zelf moet bepalen of je zin hebt in gehannes en regelarij. Ik heb er zelf een HEKEL aan dus zou dat zelf nooit doen. Hou ook wel van garantie, bij een garage/dealer in de buurt. Auto's schijnen in Duitsland (naar horen zeggen) gemiddeld wel beter behandeld te worden dan hier,... en als het dan nog eens geld scheelt ook en je bent niet vies van geregel,... dan zou je het kunnen overwegen.
-Ik ben zeker voorstander van de facelift, dus vanaf 03-2000,... alleen wordt dat al gauw lastiger met je budget denk ik. Sterker nog, als ik even kijk op autotrack kom ik geen facelifts tegen voor (onder de) 20,000 maar wellicht dat het vanuit Duitsland wel net op dat bedrag kan uitkomen. Je zou een zwarte (als je daarvan houdt) SLK pre-facelift kunnen overwegen,.. door die "kleur" zie je het verschil nauwelijks met de facelift, en alles is dan al in kleur vd carrosserie
Of er technisch dingen verbeterd zijn weet ik niet maar dat zal ongetwijfeld wel loslopen.
-Must-have opties,... ach, ligt ook aan je eisen,... ik heb op dat gebied weinig eisen maar vind de leukste/nuttigste opties airco en stoelverwarming (en alarm). Sproeiers voor je koplampen is opzich een grappig mechanisme maar is gewoon de grootste onzin die er is, zelfde voor electrische stoelverstelling. Alleen maar extra gewicht wat je mee zit te zeulen en wat weer kapot kan gaan. Zelfdimmende spiegels,...ach als het erop zit prima, maar een vereiste? Nou neuh.
Succes met je zoektocht en ik ben benieuwd waar het op uit gaat lopen!
edit: ohja en nu je het zegt, nog vergeten te zetten bij de WANNAHAVE opties: LEER ! Dat vind ik toch wel aardig een must in zo'n chique auto. Maar er zijn ook mensen die er niet van houden. En stof kan ook heel netjes staan, ik hou gewoon van leer in een auto, doet direct een stuk chiquer aan vind ik. En in een cabrio is dat over het algemeen wat makkelijker denk ik mocht er onverhoopt wat naar binnen vallen, al zitten er wel allemaal gaatjes in het leer.... Maar leer gaat sowieso altijd samen met stoelverwarming (en vice versa ) naar mijn weten,...dus...
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 11.05.2005 um 17:42 Uhr  
| Ik zou altijd een preFL nemen
Zwart is inderdaad het mooiste. Qua opties is airco wel lekker, als je niet altijd open wilt rijden of niet zo'n vervente cabrio rijder bent. Verder liefst handgeschakelt, maar die zijn moeilijk te vinden. Ik heb mijn vorige 2 auto's in Duitsland gekocht en dat ging op zicht makkelijk. Wel bij een dealer/handelaar daar, dat is makkelijker met transport en je hebt in ieder geval een bon.
Alleen de prijzen ontlopen elkaar niet veel vind ik als je bouwjaar 1996-2000 zoekt, kijk maar op http://www.mobile.de daar staan er veel te koop. Ook is het een hoop gehannes als de auto die je in Duitsland vindt, je in het echt tegenvalt, daarom moet je er altijd een aantal uitzoeken, maar dan moet je half Duitsland doorkruisen, wat een hoop tijd en geld kost en je ook moet incalculeren vind ik.
Ook duurt het even voordat je kan keuren hier bij het RDW en is het een hoop gehannes met tijdelijke platen, dubieuze verzekeringen, tijdelijk kan niet all risk en transport naar hier, want je mag in Duitsland niet over de weg met welke Nederlandse tijdelijke of groene plaat dan ook. Ook zou ik eerst haarfijn de BPM, RDW kosten, kentekenkosten etc. uitrekenen. De auto moet ook in orde zijn uiteraard.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| Geschrieben am 12.05.2005 um 09:17 Uhr  
|
RelaxFries schrieb:
1. Zelf importeren uit Duitsland of niet ? Rechtvaardigt het prijsverschil het "gedoe"? (ook : waar, erkende dealer of particulier?)
spaart veel geld, kost je (NA de feitelijke aankoop) minder dan een dag tijd voor de formaliteiten bij RDW / Douane. De douane (http://www.douane.nl) heeft een goede brochure waar alle formaliteiten in beschreven staan en waarmee je ook kunt berekenen hoeveel je ongeveer aan BPM kwijt bent; zodra je het chassisnr van "jouw" auto weet, kun je een afspraak maken bij de RDW, je hoeft de auto op dat moment nog niet feitelijk te bezitten! Het is de moeite om meerder RDW kantoren te bellen, de wachttijden voor keuring kunnen sterk verschillen.
Als je bij een MB dealer in D koopt, ben je wel wat duurder uit, maar krijg je (meestal een jaar) garantie, die ook door de MB dealer in NL wordt uitgevoerd. Bovendien zorgen zij voor een exportkenteken en de (in D verplichte) tijdelijke WA verzekering. Toch is het m.i. verstandig om ook al de verzekering in NL in te laten gaan; je kunt de auto dan tijdelijk verzekeren op het chassinr ipv op kenteken.
2. Originele R170 of na Facelift ? [ik snap dat facelift leuker oogt, maar is ie technisch ook verbeterd ? (bijv. onderstel, motor, en vooral: stoelen gezien mijn gevoelige rug)
FL heeft ESP, nieuwere versie versnellingsbak (zowel bij hand als automaat) stabilisatiestang op de vooras, duidelijk betere stoelen en 200 motor met kompressor als belangrijkste voordelen.
Voor plm EURO 20.000 (incl. BPM) moet een schadevrije SLK 200 K uit 2000 met max. 50.000 km en goed uitrustingsniveau met enig zoeken wel te vinden zijn; komende herfst (als je zolang kunt wachten!) zou dat zelfs vrij gemakkelijk moeten lukken; in de herfst stijgt het aanbod en dalen de prijzen!
3. Wat zijn volgens jullie de must have opties ?
leren stoelen met verwarming; AIRCO (m.n. omdat de kleine binnenruimte bij gesloten rijden snel tot beslagen ruiten leidt!)
--
RobertSLK | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an RobertSLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 12.05.2005 um 10:28 Uhr  
|
RobertSLK schrieb:
1 zodra je het chassisnr van "jouw" auto weet, kun je een afspraak maken bij de RDW, je hoeft de auto op dat moment nog niet feitelijk te bezitten!
2 Bovendien zorgen zij voor een exportkenteken en de (in D verplichte) tijdelijke WA verzekering. Toch is het m.i. verstandig om ook al de verzekering in NL in te laten gaan; je kunt de auto dan tijdelijk verzekeren op het chassinr ipv op kenteken.
--
RobertSLK
Moin
1 Er is zelfs een trucje om de keuring bij RDW nog verder te versnellen
Dit zet ik hier niet in het forum, maar bij behoefte kan ik dat bij aanvraag per mail melden
2 In Duitsland kun je ook een exportkenteken voor langere tijd krijgen. De dealer kan dit snel regelen.
Verzekeren op chassisnummer op WA-Cascobasis heb ik ook gedaan. Als het kentekenbewijs er is kan dit a la minute gewijzigd worden.
groeten uit Twente
rene | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 12.05.2005 um 11:27 Uhr  
|
RobertSLK schrieb:
rene schrieb:
2 In Duitsland kun je ook een exportkenteken voor langere tijd krijgen. De dealer kan dit snel regelen.
groeten uit Twente
rene
maar helaas mag je daarmee in NL niet rond rijden....
Hi Robert
als je zoals ik dicht bij de grens woont en je stalt de auto bij een kennis in Duitsland net over de grens in de garage heb je tot de eventuele wachttijd bij de RDW toch nog plezier van de SLK.
Mijn wachttijd RDW was maar 5 dagen
Het klopt inderdaad dat je met het exportkenteken niet officieel in NL mag rijden, volgens mij alleen eenmalig van de grens naar je woonplaats
groeten uit Twente
rene
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 12.05.2005 um 16:53 Uhr  
| Beste Rene, Groenteboer, Ard en RobertSLK,
Allereerst bedankt voor jullie tips en advies !
De site heb ik gevonden via Benzworld, waar ik de link vond in een W203 forum. Wat me hier direct opviel dat jullie elkaar echt proberen te helpen, uitstekend op de hoogte zijn en bovenal echte liefhebbers zijn. Op andere fora is dat in alle opzichten wel eens anders . . .
@Rene: bedankt voor de links, we gaan hem waarschijnlijk pas in de winter kopen vanwege verhuizing + dan betere prijzen. Toch is het handig om nu al te orienteren zodat je dan gelijk gericht kan doorpakken. Bovendien is het ook leuk !
@groenteboer: tja ik zit ook liever op het terras, maar echt haten doe ik het niet en we hopen op een betere prijs/kwaliteit verhouding + de kick als het lukt.
M'n vrouw gaat ook voor zwart, we denken nu ook aan stoelverwarming/airco/alarm. Leer/xenon/mag hoeft niet. Ik ben in de leasebak al verpest door navigatie maar dat kan evt. ook achteraf ook gezien bpm.
@Ard: ik schakel ook liever zelf, maar goed ik word niet de 1e berijder. Ik denk ook dat het papierwerk bij de dealers wat soepeler gaat. Het doorkruisen van Duitsland zie ik als een mooi alibi om tripjes te maken, de diesel betaalt leasemij toch al.
@Robert SLK: bedankt voor de FL update, ESP wist ik niet, maar de stoelen zijn nog belangrijker. Heb ter info bijv. 2 C-klasse W203's gehad, uit 2002 en nu uit 2005. Model 2002 gewone stoel, nu nieuwe stoel 2005 met multicontour. Als het FL verschil bijna even dramatisch is, dan is het wel duidelijk dat je de FL moet hebben.
Vind je de 200 kompressor motorisch overigens beter dan de 230 pre-FL ?
@Rene @ RobertSLK: ik maak tzt graag gebruik van jullie expertise mbt RDW/BMP/WACasco/ etc ! Voor nu heb ik alleen een schatting vd kosten nodig, later duiken we de logistiek wel in.
Iedereen : bedankt !
Groeten, Meinte | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 12.05.2005 um 17:32 Uhr  
|
RobertSLK schrieb:
RelaxFries schrieb:
1. Zelf importeren uit Duitsland of niet ? Rechtvaardigt het prijsverschil het "gedoe"? (ook : waar, erkende dealer of particulier?)
spaart veel geld, kost je (NA de feitelijke aankoop) minder dan een dag tijd voor de formaliteiten bij RDW / Douane. De douane (http://www.douane.nl) heeft een goede brochure waar alle formaliteiten in beschreven staan en waarmee je ook kunt berekenen hoeveel je ongeveer aan BPM kwijt bent; zodra je het chassisnr van "jouw" auto weet, kun je een afspraak maken bij de RDW, je hoeft de auto op dat moment nog niet feitelijk te bezitten! Het is de moeite om meerder RDW kantoren te bellen, de wachttijden voor keuring kunnen sterk verschillen.
Als je bij een MB dealer in D koopt, ben je wel wat duurder uit, maar krijg je (meestal een jaar) garantie, die ook door de MB dealer in NL wordt uitgevoerd. Bovendien zorgen zij voor een exportkenteken en de (in D verplichte) tijdelijke WA verzekering. Toch is het m.i. verstandig om ook al de verzekering in NL in te laten gaan; je kunt de auto dan tijdelijk verzekeren op het chassinr ipv op kenteken.
2. Originele R170 of na Facelift ? [ik snap dat facelift leuker oogt, maar is ie technisch ook verbeterd ? (bijv. onderstel, motor, en vooral: stoelen gezien mijn gevoelige rug)
FL heeft ESP, nieuwere versie versnellingsbak (zowel bij hand als automaat) stabilisatiestang op de vooras, duidelijk betere stoelen en 200 motor met kompressor als belangrijkste voordelen.
Voor plm EURO 20.000 (incl. BPM) moet een schadevrije SLK 200 K uit 2000 met max. 50.000 km en goed uitrustingsniveau met enig zoeken wel te vinden zijn; komende herfst (als je zolang kunt wachten!) zou dat zelfs vrij gemakkelijk moeten lukken; in de herfst stijgt het aanbod en dalen de prijzen!
3. Wat zijn volgens jullie de must have opties ?
leren stoelen met verwarming; AIRCO (m.n. omdat de kleine binnenruimte bij gesloten rijden snel tot beslagen ruiten leidt!)
--
RobertSLK
Ik wil er wel een hebben dan 200K uit 2000 FL met 50.000 km voor 20.000 Euro !!
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1098 Mitglieder: 7 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|