| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: wat vinden jullie van mijn nieuwe (tijdelijke) site ;-) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 25.04.2005 um 23:17 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Heb je wel eens in een Boxster gereden dan.....joke?
Groetjes,
Richard
P.s:Een Porsche heeft pure passie en steelt je hart!!
Nee, wel in een 911.......met vergelijkbare specificaties als een Boxter.
Pure passie, inderdaad.
Dat zeg ik: emotie!
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 26.04.2005 um 13:49 Uhr  
| Hé Ard,
Je kan je eigen bijdrage editieren(corrigeren)zonder daarvoor een nieuw
venster te openen!!
Je hebt gelijk dat de luchtgekoelde motor véél mooier klinkt....je bedoelt de
993,maar ik vergeleek beide motoren op basis van bouwjaar en type.
De Boxster is nooit uitgevoerd met een luchtgekoelde motor....helaas!
Groetjes,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 26.04.2005 um 19:47 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Michael_Lotus-SLK am 26.04.2005 um 19:50 Uhr ]
Het is hier al eens eerder gewisseld.
Een argument om van de SLK over te stappen op een andere auto is m.i. het feit dat een SLK gewoon géén sportauto is. Niet in uiterlijk en niet in (stuur)karakter.
Wat het wèl is? Een heerlijke sportieve en redelijk praktische topless reisauto. Eéntje om lekker vlot maar vooral comfortabel mee te toeren.
Ik kan me voor sportiever wensen de keuze voor een Boxter wel voorstellen (ook al heb ik daar, als Lotus adept, natuurlijk zelf niks mee ).
Overigens afgelopen weekend met dat mooie weer heerlijk langs in IJsel streek wezen toeren met de SLK. TOP Recreatie.
P.S. onlangs nog in mijn Elan tegen een Boxter wezen 'sporten' op het klaverblad van Badhoevedorp. Hij is nog steeds op zoek naar m'n achterlichtjes in de verte.......
Dat zou me met de SLK zeker niet gelukt zijn.
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 26.04.2005 um 20:18 Uhr  
| Michael schreibt:
P.S. onlangs nog in mijn Elan tegen een Boxter wezen 'sporten' op het klaverblad van Badhoevedorp. Hij is nog steeds op zoek naar m'n achterlichtjes in de verte.......
Dat zou me met de SLK zeker niet gelukt zijn.
Hoi Michael,
Ja,in een Lotus moet hij z'n meerdere erkennen,daar hij gezien z'n bouwwijze als cabriolet een stuk zwaarder is,net als een SLK!!!
Groetjes,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 26.04.2005 um 21:08 Uhr  
| Ok, allereerst is het geen Porsche Boxter, maar een BoxSter.
Komt er inderdaad op neer dat alles sportiever is.
Een voorbeeld van beleving: contactslot zit links van het stuur, is een soort van "Porsche Herritage" uit de LeMans tijd. Kon je sneller instappen, starten en wegwezen. Toerenteller centraal in het midden, analoge snelheidsmeter geeft snelheid aan in stappen van 50 kilometer enz. Dan kijk je door de voorruit naar buiten en zie je de twee spatborden met daarin de koplampen...
Een voorbeeld van rijden: Ondanks al dat gezeur over "alleen luchtgekoeld klinkt prachtig", ik vind dat mijn een Boxster een super geluid produceert! Vooral boven de 3000 toeren. En het geluid komt van achteren! Sturen is scherper, pedalen gaan zwaarder, overhellen is praktisch nul, remmen is een andere wereld. Rijdt minder confortabel maar wel veel sportiever. En dat zoek ik.
En reacties gaan van "mooie mercedes cabrio" naar woooowww een Porsche... Maar ik heb 'm natuurlijk mooi voor mij (ons)zelf gekocht, niet voor de reacties van anderen
Grtz. Max
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 27.04.2005 um 23:09 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 27.04.2005 um 23:46 Uhr ]
ardvw28 schrieb:
net als mijn 912 indertijd.
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615
Ard! Daar heb je nix over verteld, staat ook niets over in je korte lijstje autootjes die je gehad hebt?
Trouwens, zo'n Boxster is zeker een waardig opvolger voor een SLK. En ik denk dat het ook al scheelt in hoeverre je het een (hele) verbetering vind t.o.v. je SLK dat dat geen snelle en luxe uitgevoerde was (leer etc).
Ik denk bv dat een SLK200 (136pk) uit de eerste bouwjaren zonder leer en airco toch anders aandoet dan bv een 230/320 van de latere bouwjaren met alles erop en eraan. Ik bedoel dus te zeggen, had je nou een SLK320 zilver met rood leer gehad, dan was de overgang een stukje kleiner geweest. Des te leuker is het nu voor je natuurlijk dat alles helemaal anders is
Qua prestaties zouden een Boxster en een 230K (of 320) elkaar bv bar weinig moeten ontlopen. De SLK een paar PK minder, als 230K dan, als 320 weer meer, maar wel een een aardig schepje koppel meer. Maar ik begrijp dat het vooral de hele ervaring is die het verschil maakt, het gevoel in het stuur/bochten, het geluid, toch allemaal meer op sportiviteit. Ze hebben allebei voor en nadelen t.o.v. elkaar.
En tjah, natuurlijk is zilver met rood leer de mooiste combi die je krijgen kan he!
Ohja: en wat mij opviel is dat je zei "remmen is een andere wereld" ... hoe bedoel je dat precies? Ik heb nl het idee dat veel beter remmen dan de SLK zowat niet mogelijk is,... ik citeer een Autozine test vh internet: "Aan deze prestaties heeft Mercedes een set remmen gekoppeld die de auto bijna gevaarlijk maakt voor andere weggebruikers. De SLK remt zo goed dat wat voor de SLK-bestuurder bijremmen is, voor een ander een noodstop kan zijn."
Maar ik denk dat we het maar weer op de hele "ervaring" moeten gooien
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1181 Mitglieder: 10 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|