.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Gesport tegen een Lotus Elise!
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.04.2005 um 19:28 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 17.04.2005 um 22:54 Uhr ]

WOOEEEHAAAA mijn dag(en) kan(kunnen) niet meer stuk!
Ik net weer es een pretritje maken, zie ik terwijl ik bij een stoplicht sta, klaar om een leuk sprintweggetje op te draaien een Elise voorbij komen op die weg. Mijn stoplicht bleef wat langer op rood dan ik wilde, ik wilde erachteraan natuurlijk! Eenmaal op die weg een 2-tal stoplichten verder zie ik hem weer rijden, dus ik ervoorbij, en hij kwam weer naar links. Toen ik evenlater weer naar rechts en kwam hij voorbij, en ik erachteraan! jaja lieve mensen. Toen hoorde ik dat hij terugschakelde en vol gas gaf, wat een herrie maakte dat ding zeg,... dus ik ook volgas en het verbaasde mij al dat hij niet uitliep. Heel af en toe hooguit een paar meter, maar ik schakelde ook weer netjes bij zo'n 5500 al over en zeg maar als hij weer moest schakelen ik weer die paar meters terugpakte. Zo ging dat een paar keer, hij weer achter een auto, die auto gaat naar links, ik hoor hem terugschakelen en weer een enorme herrie maken, dus ik ook weer volgas erachteraan. We gingen continue gelijk op. Tot een ongeveer tamelijk onverantwoorde 160km/u op die 80 weg. Je moet weten die weg is volgens mij een van de veiligste en overzichtelijkste v Nederland, dus zo verantwoord vind ik het althans zeker niet daar.

Fantastisch zeg. Ik heb echt zitten genieten en geniet nog en zal nog wel even blijven genieten ook. Mijn eerste echte sprint (toegegeven, niet vanuit stilstand maar vanaf, zeg, minimaal 50km/u) tegen een beetje tegenstander, en die viel niet tegen! Ik had overigens het kappie open en hij de zijne niet eraf gehaald.

Het is opzich ook wel enigszins te verklaren, die Elise moet het juist meer van die echte stilstand-sprint hebben, tot 60-70km/u,... daarna heeft de Benz het natuurlijk alweer een stuk makkelijker en kan prima gelijk opgaan, en op ECHT hoge snelheden zijn de rollen weer omgedraaid tov de 0-60 sprint

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 17.04.2005 um 22:23 Uhr   
Was het een "gewone" Elise? Dat is inderdaad zo'n stoplichtsprintertje en een echt sportwagentje. Heeft maar iets van 120 pk, maar weegt helemaal niks -700 kilo of zo- en is daarom van 0-100 toch sneller dan de SLK. Maar ik kan me voorstellen dat jij het op de hogere snelheden van hem won. Die Elise zal zich wel het licht uit de ogen hebben moeten schakelen om hem op toeren te houden haha

Maar met 160 over een 80-weg???
Je bent rijbewijs én auto kwijt als je gepakt wordt, en leg oom agent dan nog maar eens uit dat die weg zo veilig en overzichtelijk was . Maar goed, je zult de risico's zelf ook wel kennen neem ik aan. Ik deed dat vroeger met mijn Swift GTI ook als de adrenaline-pomp eenmaal goed open ging

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.04.2005 um 22:38 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 17.04.2005 um 22:50 Uhr ]

Ik denk dat het een gewone moet zijn geweest ja. Gek genoeg heb ik helemaal niet op de kentekenplaat gelet om zo mischien nog een aanknopingspunt te hebben uit welk jaar hij kwam.
Ik denk dat elke andere uitvoering vd Elise (met 160 of zelfs 192 pk) zeker wel minder moeite met mij gehad had! Ik kan ze niet uit elkaar halen ook , zou ze dus niet kunnen herkennen aan bepaalde kenmerken, type koplampen, roostertje(s) meer of minder of wat ook. Van de SLK weet ik nu eindelijk ook van een aantal verschillen af tussen bv pre- en post- facelift etc, maar das pas gekomen bij echt onderzoek ernaar he.

Inderdaad zijn de gevolgen niet te overzien en afschuwelijk als je met 160 (of waar dan ook mee, boven de 130) gepakt wordt. Moet er ook absoluut niet aan denken. Maar waarom verkopen ze dan nog steeds auto's die in minder dan 10sec naar de 100 gaan en topsnelheden halen van 2x de max. toegestane snelheid op snelwegen!? Dat is de kat (mij) op het spek binden! Als je met zijn 2-en zoiets doet denk je ook altijd eerder er mee weg te kunnen komen dan dat je in je eentje zo kneiterhard gaat scheuren. Raar maar waar.

En wat betreft dat schakelen valt het wel mee toch, hij zal alleen eerder 1x even terug moeten schakelen als hij direct snel weg wil zijn. Met de Benz is het gewoon even kijken of je boven de 2500 rpm zit, en whop gas erop,... zit je dat niet kun je beter sowieso maar direct gas erop ipv terug te gaan schakelen, kost waarschijnlijk meer tijd dan je ermee wint. De Elise zal er wel eerder meer mee winnen. Leuke was dus dat ik hem dat ook tot 2 maal toe hoorde doen, als die auto voor hem eindelijk opzij ging bijvoorbeeld.

Viel mij dus vooral op dat er geen sprake was van een winnaar. Niet dat je merkte dat tot de 120 hij bv sneller was en ik daarboven beter bijbleef of sneller was. Misschien zou je dan een betere sprint moeten doen ook, van 0-200 (ipv van +/- 50 tot 160) en dan allebei tot de toerenbegrenzer doorhalen en kijken hoe dat verloopt.

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 18.04.2005 um 18:23 Uhr   
HIER moet IK natuurlijk wel op reageren hè

Afhankelijk van het bouwjaar en de uitvoering is een Elise niet zo vreselijk snel hoor. De acceleratie gaat van 0-100 in rond de 6 sec.
Het 1,8 motortje heeft maar tussen de 118 en 143 PK en bij een top van rond de 200 km is de fut er boven de ca. 170/180 wel uit.

Met z'n ca. 700 kg moet een Elise het niet van de rechte lijn snelheid en acceleratie hebben maar vooral van bochtenwerk.

Elke bestuurder van een Elise, die er een beetje mee om kan gaan, zal een willekeurige SLK op een bochtig weggetje (dijkje, ardennen, Eifel?) eenvoudig z'n achterkant tonen. Daar is 'ie gewoonweg superieur lichtvoetig.

(net als een Elan trouwens )





--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.04.2005 um 18:35 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 18.04.2005 um 18:48 Uhr ]

Hela Mike, ja ik weet het vwb het bochtenwerk.
En wat je zegt in rechte lijn niet snel, ik vind in 5,9 ( of 6 zo u wilt) naar de 100 wel aardig bloedsnel hoor! Ik vond het gewoon fantastisch om mee te maken dat je met een toch wat meer gematigder zware snelwegcruiser als de SLK (geen AMG maar 4 cilinder) zo'n Elise gewoon bij kunt benen (vanaf de 50km/u tenminste, zoals gezegd, niet vanuit stilstand getest ), helemaal gelijk opgaat met dat icoon de Elise.
Ik weet dat als je er circuit mee gaat rijden de SLK ineens wel erg achterop zal gaan vallen waarschijnlijk, maargoed circuitrijden doe ik er nie mee. Had ik al gemerkt met de 106Rallye die ook zo goed zou moeten zijn in de bochten, er zit veel gevoel in maar ik ga echt niet op bochtige weggetjes en bij rotondes tegen mensen zitten racen, ik heb ook mijn grenzen. Ben altijd veels te bang dat ie toch uitglijdt en je met minimaal 1000-den euros schade zit en wellicht er zelf ook niet piekfijn uit komt. Ik heb ook nog nooit iemand meegehad met een race op een bochtige weg, die zich er doorgaans sowieso totaal niet voor lenen. Stoplichten staan over het algemeen op rechte stukken weg, en die sprints verlopen dus ook zo... "immer gerade aus".

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1077
Mitglieder:  12
Im Chat  :    1


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.442.730

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm