.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: aankoop SLK op basis van hart of verstand?
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 10.04.2005 um 22:53 Uhr   
Hallo slk-vrienden,

Ik vraag me af,wat bij jullie de doorslag gaf om tot aankoop van een SLK
over te gaan?Bij mij was dat het verstand dat de doorslag gaf,op basis van waardevastheid,zomer en winter te gebruiken met een vast dak en verwarmde achterruit en een dealer vlakbij!!
Ben benieuwd naar jullie reactie's!!
Groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 10.04.2005 um 23:40 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 11.04.2005 um 11:32 Uhr ]

De SLK is denk ik meer een auto die de grote meerderheid meer met het verstand koopt dan puur met het hart. Lees je ook nog weles in reviews overigens, en was bij mij ook wel het geval.

Hoezeer wij hier ook aan het ding gehecht zijn en er dol op zijn, toch zijn er gewoon exotischer en extremere en ehm noem het meeslepender auto's te koop voor die berg geld.

Ik ben iemand die wel voor de "hart-auto" gaat, en deze SLK kwam dan eigenlijk ook best als een verrassing, en zelfs nu achteraf denk ik nog weles van hmm, tis niet ECHT een auto voor mij (vooropgesteld echt geen spijt hoor!). Helemaal door de overstap van een gevoelsautootje bij uitstek, een 106Rallye, naar deze is dit even wennen. Iedereen roept direct goh wat een verschil, wel even wat anders, en wat moet dat lekker rijden,... maar eerlijk gezegd zo'n Rallye trek je meer aan, ben je één mee en heb je voor een paar centen zo gruwelijk veel lol mee. De Mercedes zit je meer OP en bestuur je echt, weinig gevoel in de bochten, niet supersnel schakelen, tis meer een kilometervretende hardrijcruiser.

Zoals eerder gezegd zat ik meer te kijken naar "hart-auto's" zoals een extreme rijmachine als de Opel Speedster, en ook de S2000.
Toch is het deze geworden, en wel om hetvolgende:

"Kewle patserbak die toch veel meer uitstraling heeft en chiquer is dan een z3-tje, misschien wel meer waar voor je geld dan een s2000 (die ook moeilijker te vinden was/is, en zeg nou zelf, Mercedes SLK klinkt ook beter toch ), hardtop zit er al op en hoef je niet nog apart te kopen en te stallen enzo en de prestatiecijfers spraken mij erg aan, 7,2s en 240 bij een verbruik wat goed te doen moest zijn (1:12,5!), en dat verkrijgbaar bij een dealer om de hoek met een jaar garantie!"

.... dus prestaties zowat vergelijkbaar met een s2000 (of zelfs sneller dan s2000 in tussensprints) of impreza wrx dacht ik, maar dan met Mercedes badge... al denk ik dat die 2 toch echt beide een (aardig) stukkie sneller zullen zijn, vooral in de sprint, als ik de SLK zo meegemaakt heb. De prestaties worden door de SLK wel wat tam neergezet vind ik (een weinig opzwepend). Tis evengoed leuk, maar voor die cijfers had ik iets meer fun verwacht wat dat betreft. Maargoed andere auto's pasten niet of stonden niet in de buurt te koop, etc. Daarbij veel positieve reviews gelezen over de SLK en zou de betrouwbaarheid ook zeker bovengemiddeld goed moeten zijn, en daar keek ik wel naar uit na de probleem-Rallye.
Bovenstaande pakket zaken i.c.m. met het feit dat daar bij die chique Mercedes dealer een wel helemaal perfecte uitvoering en eigenlijk hagelnieuwe Mercedes SLK mij stond toe te lachen, daardoor kon ik het niet laten.

Dus voor mij in ieder geval: verstand....al komt er altijd minimaal nog een deel gevoel bij kijken natuurlijk want het uiterlijk van zo'n auto moet je aanspreken en de kleurencombi/uitvoering, ik noem es wat.

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 11.04.2005 um 13:31 Uhr   
Volgens mij is de aankoop van een auto altijd een combinatie van emotie en ratio. Als ik puur op basis van ratio zou kiezen zou ik een jonge Toyota Yaris of Corolla of zo kopen en dan gewoon de basisversie: niet al te duur, zuinig, voordelig in onderhoud realtief waardevast, weinig storingsgevoelig etcetera.

Op de Duitse site loopt een topic over de keuze tussen een TT-roadster quattro en een SLK, heb je misschien wel gezien. Persoonlijk vind ik dat de TT de SLK op velerlei gebieden verslaat: betere prestaties, moderner interieur (kwestie van smaak), de quattro is veiliger bij gladheid etcetera. Maar hier gaat de emotie meespelen: vind ik de TT-coupé nog een zeer mooie auto, de TT-roadster vind ik in gesloten toestand een gedrocht . Daarentegen vind ik de SLK een lijnenspel van ongekende schoonheid hebbend. De lange slanke motorkap met de powerdomes en de kleine lage cockpit geven hem iets roofdierachtigs. Ook de R171 heeft datzelfde lijnenspel, alleen nog iets "agressiever". Voor mij zijn er weinig concurrenten die daar tegenop kunnen. "Per ongeluk" bleef ik bij de koop van mijn vorige auto aan een 206CC hangen. Daarna was ik verkocht voor wat betreft het cabrio-rijden. De meeste cabrio's in deze klase vind ik met kapje dicht foeilelijk. Ook de boxter en zeker de 350Z. De Z4 valt mee, maar het zicht rondom is in de Z4 erg beperkt en dat geldt voor veel cabrio's met stoffen kap. Dus het zicht rondom, het comfort van de stalen kap en het "deeply fallen in love with the SLK" zijn voor mij doorslaggevend geweest voor mijn keus voor de SLK. Natuurlijk in combinatie met het sportieve én chique imago, het comfort en de krachtige motor.

Emotie én ratio dus .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 11.04.2005 um 17:14 Uhr   
Het verstand.
Wel wat vertroebeld door de wens om nòg een tweezitter cabrio te willen kopen maar voor 'every day use' was, en is, er m.i. maar één


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 27.04.2005 um 23:25 Uhr   
Hmm, maar EEN roadster geschikt voor dagelijks gebruik?
Dat vraag ik mij af, ik vind zelf nl. de SLK helemaal niet zo praktisch. OK met de kap UIT de koffer is er best wat ruimte in de kofferbak. Maar dan nog, neem een een beetje lange lat bij de bouwmarkt vandaan of een grote lijst om een poster of schilderij.... die al niet meer in de koffer passen en het houdt al op.
Nee mijn 306cab was een stuk praktischer, ruimer voorin, nog 2 extra plaatsen achterin, grote en vooral lange/diepe (niet zozeer hoge) kofferbak. Heb daar toen heel handig een grote lijst om een poster in mee kunnen nemen, gewoon op de achterbank gezet. Dat is ook geen roadster, maar wel een niet al te lange (cm of 13 langer dan SLK) cabrio.
Ik had pas nog een doosje wijn, maar wilde open rijden,... ik heb alle flessen er maar los uit gehaald en onder de kap in de kofferbak gemoffeld, het doosje was al net te groot om voor de voorstoel ertussen te passen, kofferbak kon je ook al vergeten,... en zo groot was dat doosie nieteens!

En zou een SLK praktischer zijn dan een BMW Z3 bijvoorbeeld? Die heeft toch ook een kofferbak waar je aardig wat in kwijt kunt dacht ik? Waarschijnlijk al een stuk meer bij open rijden ook, dan de SLK.
Ik zit effe te denken, er zijn er toch wel meer? MR2 is misschien wel duidelijk minder praktisch, die heb echt nagenoeg geen bagageruimte geloof ik,...
Ohja, MX5 dan, die is ook nagenoeg even praktisch,... kan je in de kofferbak ook nog best wel wat kwijt,... het is ook maar hoe je het vergelijkt die kofferruimte, met de kap neer is er in de z3 en mx5 waarschijnlijk meer ruimte te gebruiken dan de SLK. Met de kap op zal de SLK het wel winnen, de vraag is alleen of het vreselijk veel scheelt. Het is toch ook een auto die je zoveel mogelijk open wilt rijden he.

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 28.04.2005 um 09:10 Uhr   
MX5 dacht ik niet groenteboer, waarom rijden ze allemaal met van die rekkies erop dan

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 28.04.2005 um 11:51 Uhr   


groenteboer schrieb:

Hmm, maar EEN roadster geschikt voor dagelijks gebruik?
Dat vraag ik mij af, ik vind zelf nl. de SLK helemaal niet zo praktisch.



Ik denk ook niet dat Michael met z'n "tweezitter cabrio for every day use" naar het praktische nut van de SLK verwijst, maar meer naar het feit dat je er door z'n stalen kap zowel 's zomers als 's winters comfortabel mee kunt rijden. Waarmee ik niet wil beweren dat je met een cabrio met stoffen kap 's winters niét comfortabel kunt rijden hoor (anders krijg je die discussie weer haha), maar het voordeel van een stalen kap boven een stoffen uitvoering lijkt me 's winters toch niet te ontkennen .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 28.04.2005 um 22:03 Uhr   
Het ènige onpractische aan de SLK vind ik idd de beperkte kofferruimte.
Zelfs met een maatwerk kofferset blijft dat worstelen, tenminste als je een paar dagen topless met vakantie wil.
(Rijden er daarom zoveel SLK's me het dak dicht?)

De reserveband eruit en een reparatiesetje (+ spuitbus) mee. Daar gokken wij maar op als we er een vakantietrip mee op pad gaan.

Verder kan ik niet veel nadelen verzinnen.


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 28.04.2005 um 22:26 Uhr   
Heb je dan ook zo'n mooie vervangende kofferbakmat die je kan gebruiken als het reservewiel eruit is, of leg je alles op het plaatwerk? Das misschien nog wel wat effiecienter met ruimte omgaan dan dat je zo;n vervangende mat gebruikt.

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 28.04.2005 um 22:33 Uhr   
Nee, ik haal alles er gewoon uit.
Ziet toch geen mens.


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :978
Mitglieder:    6
Im Chat  :    2


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.440.458

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm