.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Netje voor over de rolbeugels
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 12.03.2005 um 15:52 Uhr   
Goedemiddag, Weet iemand hoe ik het originele netje over de rolbeugels moet bevestigen, heeft iemand er foto's van? Ik krijg het niet zo 1,2,3 voor elkaar nog.

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 09.04.2005 um 20:38 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 09.04.2005 um 20:42 Uhr ]

ERG late reply maar ik heb hem dan ook pas een paar dagen terug voor het eerst er eens afgehaald. Was veel makkelijker dan verwacht. Had wat gelezen over dat het lastig was dacht ik, maar misschien ging dat wel om een ander (soort) windstoppertje? Ik weet niet hoeveel verschillende er verkrijgbaar zijn.

Maar ik denk dat het netje wat ik erop heb zitten dezelfde (originele?) zal zijn als die waar jij het over hebt. Gewoon een slap netje zonder harde delen en weegt nagenoeg niets zeg maar, dat is opzich helemaal goed. Of hij ook veel effect/nut heeft weet ik niet maar het zal allicht wat schelen. Ik vind het nog steeds verdomde hard waaien binnenin, helemaal op de auto(snel)weg, maar sowieso al boven de, zeg, 60km/u. Had ik met mijn 306cabrio ook, maar ik ben ook nogal lang en dan heb je er sowieso al eerder meer last van natuurlijk. Blijft jammer dat in de SLK die achterruitjes niet omhoog kunnen bij kap open.

Maar dat was je vraag niet, dus op naar het antwoord:
Al heb ik die niet echt, want ik zie niet helemaal wat het probleem kan zijn. Het zal je wellicht nu inmiddels wel eens gelukt zijn ook. Eraf sprak voorzich, 2 nopjes aan de zijkant eraf en je kan hem er zo afhalen.
Erop kijkt misschien wel wat nauwer omdat hij natuurlijk nogal strak erop moet zitten. Gewoon je best doen en dan lukt het wel. Eerst lusjes onderaan om de nopjes, en dan het geheel om de beugels trekken, een dopje vastzetten en dan aan de andere kant het ding er met een klein beetje geweld eroverheen trekken tot je het 2e nopje vast kunt prikken. En klaar is Kees.
Mochten er nog (specifieke) vragen zijn hoor ik het wel!
--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 11.04.2005 um 12:42 Uhr   


groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 09.04.2005 um 20:42 Uhr ]</font>

ERG late reply maar ik heb hem dan ook pas een paar dagen terug voor het eerst er eens afgehaald. Was veel makkelijker dan verwacht. Had wat gelezen over dat het lastig was dacht ik, maar misschien ging dat wel om een ander (soort) windstoppertje? Ik weet niet hoeveel verschillende er verkrijgbaar zijn.

Maar ik denk dat het netje wat ik erop heb zitten dezelfde (originele?) zal zijn als die waar jij het over hebt. Gewoon een slap netje zonder harde delen en weegt nagenoeg niets zeg maar, dat is opzich helemaal goed. Of hij ook veel effect/nut heeft weet ik niet maar het zal allicht wat schelen. Ik vind het nog steeds verdomde hard waaien binnenin, helemaal op de auto(snel)weg, maar sowieso al boven de, zeg, 60km/u. Had ik met mijn 306cabrio ook, maar ik ben ook nogal lang en dan heb je er sowieso al eerder meer last van natuurlijk. Blijft jammer dat in de SLK die achterruitjes niet omhoog kunnen bij kap open.

Maar dat was je vraag niet, dus op naar het antwoord:
Al heb ik die niet echt, want ik zie niet helemaal wat het probleem kan zijn. Het zal je wellicht nu inmiddels wel eens gelukt zijn ook. Eraf sprak voorzich, 2 nopjes aan de zijkant eraf en je kan hem er zo afhalen.
Erop kijkt misschien wel wat nauwer omdat hij natuurlijk nogal strak erop moet zitten. Gewoon je best doen en dan lukt het wel. Eerst lusjes onderaan om de nopjes, en dan het geheel om de beugels trekken, een dopje vastzetten en dan aan de andere kant het ding er met een klein beetje geweld eroverheen trekken tot je het 2e nopje vast kunt prikken. En klaar is Kees.
Mochten er nog (specifieke) vragen zijn hoor ik het wel!
--
230K, 2000 (facelift)



Dank je vriendlijk voor je uitgebreide antwoord. Het is me inmiddels gelukt. Het probleem was dat aan een kant het nopje met bandje (wat klinkt dat kinderachtig) een beetje eruit was geschoten, waardoor hij scheef kwam, is nu verholpen.

Het netje helpt wel degelijk vind ik. Vergeleken met mijn escort cabrio heb je veel minder wind in je nek, waar ik juist last van had Er is inderdaad alleen wel meer wind boven op je hoofd, maar dat komt denk ik omdat het vooruit al vrij vroeg stopt, wat juist wel een mooi gezicht is, i.t.t. de 206 en 307 cc bijvoorbeeld, waar je nog onder de vooruit zit. Anders doen we toch gewoon een helm op, jouw SLK gaat bijna even hard als mijn motor

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 11.04.2005 um 13:10 Uhr   
Ik vind het ook allejezus hard waaien in de SLK, zeker als je ook nog eens zijwind hebt. Dat komt omdat ik mijn 206CC gewend was waar je zoals Ard al zegt bijna onder de voorruit zat en ook de achterruuitjes nog eens omhoog konden. Pas boven de 100 km per uur begon je haar te bewegen. Het windscherm dat ik daar had (optioneel) was ook veel hoger dan bij de SLK.

Ik heb het netje vervangen door een perspex windscherm omdat ik het zicht door het netje abominabel vond. Als ik achteruit moest rijden had ik altijd de neiging om het er even af te halen en deed dat soms ook. En 's avonds zat ik in de achterruitkijkspiegel altijd tegen de bovenste rand aan te kijken.
Dit perspex scherm is geweldig. Ik geloof dat het de wind ietsjepietsje beter tegen houdt (maar het scheelt niet zoveel) en ik vind het erg mooi staan en zoals ik al zei het zicht er doorheen is een enorme verbetering .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 11.04.2005 um 13:43 Uhr   
Voor mezelf kan ik wel één voordeel aandragen v.w.b. het netje om de beugels.....en dat vind ik de verblinding van achteropkomend verkeer!!
Voor mensen die niet in het bezit zijn van een zelfdimmende binnen en linker buitenspiegel, houdt het netje een hoop schittering tegen en zomers houdt het zonneschijn buiten,waardoor de auto koeler blijft!!
Groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 11.04.2005 um 14:50 Uhr   
Elk voordeel heeft z'n nadeel.....
Overigens heb ik inderdaad zelfdimmende spiegels.
En de warmte in de auto als de zon erop heeft geschenen verdwijnt meestal als sneeuw voor diezelfde zon als het kapje bij een dergelijk weer lekker opengaat .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 11.04.2005 um 17:43 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 11.04.2005 um 17:45 Uhr ]

Joke: kun je vertellen wat dat ongeveer kost zo'n perspex stoppertje? ..en waar je hem vandaan hebt misschien. Hoe gaat de bevestiging daarvan?

Met dat netje zie je verdomd weinig inderdaad, met de kap dicht wordt dat er niet beter op Ik heb al die tijd met dat ding rond gereden, en nog steeds,... maar weet nu dat vooral vanaf het najaar hij er fulltime af gaat. Ik heb nu nog geeneen keer zonder netje gereden.

Is dat overigens eenvoudig te zien of je zelfdimmende spiegels hebt? Ik zou het niet weten, maar gok erop van niet. Zijn er dingen waar je dat aan kunt zien aan de binnen- en zijspiegels?

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 11.04.2005 um 18:08 Uhr   


groenteboer schrieb:

Joke: kun je vertellen wat dat ongeveer kost zo'n perspex stoppertje? ..en waar je hem vandaan hebt misschien. Hoe gaat de bevestiging daarvan?

Is dat overigens eenvoudig te zien of je zelfdimmende spiegels hebt? Ik zou het niet weten, maar gok erop van niet. Zijn er dingen waar je dat aan kunt zien aan de binnen- en zijspiegels?



http://www.x-t-c.com/index_shop.htm
Ik heb Windschot WSA30000, die gaat ook achter de rolbeugels langs. € 266 -/- 10% als MBSLK-ingeschrevene en ca. € 26 verzendkosten. Nadeel: je stoel kan een paar cm minder ver naar achteren dus als je (erg?) lang bent zoals je zelf zegt kan dat storend zijn. Ik heb er ook wel last van maar het is nog net te doen.
Alternatief is de WSA20000 (€ 177 -/- 10%), die zit alleen maar tussen de rolbeugels in. Houdt dus wel minder wind tegen. Er zijn ook systemen met zo'n tussenscherm en een soort hoesjes over de rolbeugels. Je moet even bij "Sonderkonditionen" kijken links onder aan de site, daar staan veel leveranciers van vanalles en nog wat voor je SLK.

Volgens mij kun je aan het feit of je binnenspiegel wel of niet met zo'n handverstelling (lipje) verstelbaar is zien of hij automatisch dimbaar is. De mijne is dus niet handmatig verstelbaar.

Succes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 11.04.2005 um 18:12 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 11.04.2005 um 18:45 Uhr ]



http://www.x-t-c.com/index_shop.htm



Oh ja, als je bij "schnellsuche" Windschott intypt kom je bij de windschermen uit. In het duitse forum kun je via de zoekfunctie ook talloze threads vinden over welke winschermen er zijn en de voor- en nadelen. Ik zou me er eerst even in verdiepen als ik jou was. Heb ik destijds ook gedaan maar de markt staat niet stil natuurlijk.

Het is simpel te bevestigen hoor. Met een paar schroeven op de plaats waar nu dat rare zakje hangt met die gekke haken waar ik wel eens een pet aan hing en die je dan dus kwijt bent maar die ik nog geen seconde gemist heb .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 11.04.2005 um 20:11 Uhr   
Nils schreibt:

maar ik ben ook nogal lang en dan heb je er sowieso al eerder meer last van natuurlijk.

@ Nils en Joke,

Hoge bomen vangen véél wind,haha!!
Tip:Stel je bestuurdersstoel in op de laagste stand....elke cm telt!!
Groetjes,

Richard (met 1.80m~de ideale cabriomaat)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1064
Mitglieder:    2
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.442.266

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm