.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Welke opties een must voor de SLK350?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 02.10.2004 um 00:57 Uhr   
Welke opties zijn een must bij aanschaf van een nieuwe SLK350?
Ik meen dat de volgende items genoemd moeten worden, maar zijn er andere opties die belangrijk zijn?
Ik weet dat er op het Duitstalige forum ook al zoiets ter sprake kwam, maar ik heb het nu echt specifiek voor de Nederlandse markt en daar zit toch duidelijk verschil in, also.

213 parameter stuurbekrachtiging
427 7G-TRONIC
428 stuurwielschakeling
880 Afstandsbediening IR voor bediening VARIO-dak
Metallic lak

Mijn mening is dat Xenon-verlichting en Comand opties zijn waar je flink wat geld voor neertelt maar wat na 1 jaar reeds afgeschreven is qua waarde of heeft slechts een zeer geringe meerwaarde dan een wagen zonder. Dat geldt zeer zeker ook voor optie 213, maar na een testrit zonder is dit niet echt aan te raden, 428 maar is leuk om mee te spelen en kost niet al te veel. 880 is leuk om de bink uit te hangen als die de verbeterde uitvoering heeft, dus van zo'n 10 meter bedienbaar, je kunt de auto daarmee ook eerst een beetje laten afkoelen voordat je instapt en kost ook bijna niets.

Dus iemand suggesties?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   robh

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 26.11.2003
 Geschrieben am 02.10.2004 um 10:26 Uhr   
Krijg de mijne eind januari 2005 geleverd en heb naast de jouw genoemde opties:

309 Cupholder
386 Telefoon ( + cradle later te kiezen)
669 Reservewiel
810 H/K soundsystem
527 Command
INT Leer

Grote voordeel van command is dat je MP3 kan afspelen. Zelfs op een DVD (= +/- 1300 mp3-tjes). En ook nog tegelijkertijd navigatie met verkeersinfo!

Bovendien is navigatie bij het inruilen over 4 jaar een must geworden. Net als leer e.d.

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an robh    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 02.10.2004 um 21:08 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von MTT am 02.10.2004 um 21:55 Uhr ]

Tja, dat is nou net de vraag. Navigatie kun je achteraf nog altijd inbouwen, de APS 50 staat zelfs in de accessoire-folder, dus een must zal het niet direkt zijn omdat dit nog altijd achteraf is te verwezenlijken wat bij een airco niet zo zal zijn, en dat leer, welke trouwens standaard is, daar zou ik eigenlijk grote zorgen over maken, kijk maar eens in deze thread: http://www.mbslk.com/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=11573&forum=4. Ik heb in ieder geval die Comand met bijbehorende opties (nog) niet genomen. Het zou ook een beetje vreemd zijn om met zo'n toerwagen juist niet de kleine weggetjes te nemen in plaats van een direkte route te kiezen met je navigatiesysteem. Mocht ik op die kleine weggetjes toch het spoor bijster raken, dan neem ik mijn Ipaq pocketpc, een beetje ondernemer heeft dat ding tegenwoordig in zijn binnenzak, met bluetooth gps-ontvanger en kom ik weer op het juiste pad. Mijn mening is dus dat een SLK, niet over 4 jaar en ook niet over 10 jaar, niet perse een navigatiesysteem ingebouwd hoeft te hebben, puur gelet op het karakter van de wagen, vaak gebruikt als 2e wagen, en als toerwagen, in het geval van de SLK350 voor de iets snellere toerder.
Verder zal het systeem wat je nu aanschaft over 4 jaar al weer zwaar gedateerd zijn en zullen er tegen die tijd weer veel betere systemen zijn met touchscreen in plaats van dat lastige invoeren met de draaiknop en zullen bluetooth systemen, wat bij BMW/Audi reeds aangevangen is, algemeen geintegreerd zijn. Het niet hebben van een bluetooth gsmtelefoonvoorbereiding vind ik nu al een zwaar minpunt van dat systeem.
Een slechte investering van die € 5500 lijkt mij dat dus. Uiteraard zal je auto misschien beter gekocht worden door een belangstellende, maar jij, de verkoper, krijgt er zelf belachelijk weinig voor terug. Natuurlijk is het op zich leuk speelgoed, maar het bevat een aantal belangrijke minpunten wat mij ervan weerhouden heeft om dit systeem te nemen. Zoals bijvoorbeeld de belachelijke policy van MB dat er geen zelf gebrande cd's of dvd's in de Comand geplaatst mogen worden omdat anders de garantie van het hele systeem vervalt. Dus dat ideetje met je mp3's op je zelfgebrande dvd is op eigen risico.
En is niet juist dat motorgeluid van de 350 een lust voor het oor? Dan hoef je toch eigenlijk helemaal geen audio-/videosysteem te hebben?
Mocht ik later toch een navigatiesysteem missen dan bouw ik mijn oude Becker traffic pro in met werkende stuurbediening. Werkt net iets beter dan mijn TomTom navigatie.
Ik vond een ander nadeel van die comand dat er door mijn medepassagier geen dvd-films gekeken kan worden tijdens het rijden. In een andere cabrio, waar ik zelf een navigatiesysteem met handsfree kit voor mijn Nokia heb ingebouwd heb ik deze beveiliging uitgeschakeld. Het is dus makkelijker manipuleren in systemen achteraf gemonteerd.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 02.10.2004 um 21:17 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 02.10.2004 um 21:17 Uhr ]



MTT schrieb:

...............Ik vond het ontzettende nadeel van die comand dat er door mijn medepassagier geen dvd-films gekeken kan worden tijdens het rijden. In een andere cabrio, waar ik een navigatiesysteem met handsfree kit voor mijn Nokia heb ingebouwd heb ik deze beveiliging uitgeschakeld...............



Misschien kun je de rit ook beter benutten voor het voeren van een goed gesprek met je medepassagier in plaats van hem of haar een DVD voor te schotelen

Gr.
Joke




--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 02.10.2004 um 21:34 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von MTT am 02.10.2004 um 21:41 Uhr ]

Er zijn natuurlijk ook mensen die een SLK als boodschappenwagen gebruiken en de pas gekochte dvd, echt veel meer past er niet in een SLK, op de weg terug naar huis willen bekijken. Dat doe je toch ook met je pas aangeschafte cd? Of zit ik er nu naast?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 02.10.2004 um 23:20 Uhr   
Haha, als ik alleen zou rijden zou ik inderdaad à la minute (lees: nog in de auto) mijn pas gekochte CD gaan beluisteren.
Voor de rest blijf ik bij mijn eerdere opmerking

Doei MTT!
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   robh

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 26.11.2003
 Geschrieben am 03.10.2004 um 09:59 Uhr   

Als je e.e.a. al zo goed weet snap ik niet waarom je die vraag stelde. Maar goed. In jouw geval lijkt een me je niet geintegreerde Tom Tom navigatie en je een losse telefoon een zinvolle besparing. Hebbie toch lekker een paar duizend euro uitgespaard. Vooropgesteld natuurlijk dat dat het doel is bij het kopen van een SLK van 75K.

Succes met je "investering". Effe afwachten of ie rendeert.


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an robh    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 03.10.2004 um 12:32 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von MTT am 03.10.2004 um 12:51 Uhr ]

Rob, in mijn startpost heb ik reeds aangegeven hoe ik over het Comand-systeem dacht. Later ben ik hier verder op ingegaan. In eerste instantie dacht ik ook met aanschaf van comand fijn urenlang mp3's te kunnen beluisteren, maar helaas MB vond het niet zo'n goed idee zelfgebrande cd's/dvd's te gebruiken en wijst daarmee, wanneer iets met het systeem mocht gebeuren als gevolg van die thuisbrandmedia, alle garantieclaims van de hand. Daarmee is het systeem, helaas, dan ook gelijk minder aantrekkelijk geworden.
Overigens heb ik mijn ipaq altijd bij me en van de bluetooth gps ontvanger zijn de afmetingen slechts:
Lengte: 86 mm
Breedte: 47mm
Hoogte: 18mm
Gewicht: 76g
Daarmee kan ik ook in autovrije straten navigeren. Zo heeft ieder systeem wel zijn voor- en nadelen. Ik hoef slechts de originele telefoonhouder aan te brengen welke zeer eenvoudig is en kan ik daarop zowel de ipaq- als de gsmhouder monteren. Ook kan ik dan met mijn ipaq gelijk internetten via een hotspot. Dat moet ik je met je dure comand nog zien doen. Nogmaals, leuk speelgoed maar nog niet uitgerijpt! Dit zal volgens geruchten in de nabije toekomst, modeljaar 2006, komen, maar op dit moment biedt het systeem te weinig voordeel, althans voor mij.
Waarschijnlijk heb ik volgende week mijn Symbian 60 gsmtoestel met navigatie werkend en hoef ik dan alleen de gsmhouder te bevestigen en heb ik om te navigeren niet eens de ipaq nodig.
Dus is Navigatie een must? Af-fabriek denk ik niet en al helemaal niet voor die meer dan 12.000 oud Hollandse guldens waar je toch aardig wat hardware van kan kopen, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Rob, toch bedankt voor je bijdage.

Overigens heb ik gisteren nog even het sportonderstel als optie erbij genomen. Rijdt die toch weer wat strakker door de bocht en daar geef ik toch liever mijn centen aan uit, in dit geval geval weliswaar weggegooid geld dus, doch is slechts een paar honderd euro.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2004 um 10:23 Uhr   


MTT schrieb:

Welke opties zijn een must bij aanschaf van een nieuwe SLK350?
Ik meen dat de volgende items genoemd moeten worden, maar zijn er andere opties die belangrijk zijn?
Ik weet dat er op het Duitstalige forum ook al zoiets ter sprake kwam, maar ik heb het nu echt specifiek voor de Nederlandse markt en daar zit toch duidelijk verschil in, also.

213 parameter stuurbekrachtiging
427 7G-TRONIC
428 stuurwielschakeling
880 Afstandsbediening IR voor bediening VARIO-dak
Metallic lak

Mijn mening is dat Xenon-verlichting en Comand opties zijn waar je flink wat geld voor neertelt maar wat na 1 jaar reeds afgeschreven is qua waarde of heeft slechts een zeer geringe meerwaarde dan een wagen zonder. Dat geldt zeer zeker ook voor optie 213, maar na een testrit zonder is dit niet echt aan te raden, 428 maar is leuk om mee te spelen en kost niet al te veel. 880 is leuk om de bink uit te hangen als die de verbeterde uitvoering heeft, dus van zo'n 10 meter bedienbaar, je kunt de auto daarmee ook eerst een beetje laten afkoelen voordat je instapt en kost ook bijna niets.

Dus iemand suggesties?


Beste MTT,

Ik heb behalve automaat ook bovengenoemde opties + Comand , Thermotronic, Bi-Xenon, Harman/kardon en wat je beslist moet nemen 669 : noodreservewiel.
Comand is duur maar wel heel mooi een alternatief is een DVD- navigatie met scherm in de originele binnenspiegel heb je geen rare steuntjes op het dashboard.

Thermotronic: niet echt nodig werkt wel heel goed.

Bi-Xenon : zou ik wel doen veel beter licht plus nooit meer lampjes vervangen ( na 6 jaar worden de lampen wel iets minder wit! )

Harman/ Kardon : mooier geluid ( een ander hobby van mij ) niet echt nodig

Noodreservewiel: zie Duitse forum elders .

Afstandbedienig : zeker doen want om telkens het knopje vast te houden binnenin kun je buiten niets zien van het open/dicht gaan van het dak.
Verder bouw ik in mijn auto nog een Standkachel en een Bell/Vector ( ik weet het verboden maar bij een SLK350 een must ) .

Groetjes Hans

--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2004 um 20:02 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von MTT am 04.10.2004 um 20:15 Uhr ]

Hans, ik wilde in eerste instantie ook geen automaat, maar de inruilwaarde van een MB zonder automaat ligt echt beduidend lager, heb pas een bijna nieuwe C-klasse verkocht met handbak voor een diep tragisch bedrag. Hij rijdt echt fantastisch als je niet op manueel over gaat schakelen, want in dat geval merk je echt dat die even tijd nodig heeft om op te schakelen.
Verder is je optiekeuze heel goed. Ik wilde budgettechnisch eerst een SLK200 met allerlei toeters en bellen, maar door de SLK350 te kiezen heb ik het een en ander moeten laten, mede omdat deze opties voor die prijs niet aan mijn eisen voldoen en ze volgens de dealer bij inruil weinig meerwaarde opleveren, als reden gaf deze aan dat een SLK vaak gekocht wordt als tweede wagen / tourwagen etc. Tenslotte levert een kale SLK350 bij inruil meer op dan een afgeladen SLK200 van dezelfde nieuwprijs. En ze kijken bij inruil altijd eerst naar de kale nieuwprijs en gaan daar een flink eind onder zitten al heb je nog zoveel accessoires erop zitten. Maar ik dwaal een beetje af. Ik merk wel dat er weinig animo is voor andere wielen. Wat mij opvalt is dat de standaard wielen allemaal worden afgeleverd met Continental Sportcontact 2, en als je bijvoorbeeld optie 639 neemt met de op dit moment beste banden die er te krijgen zijn, de Pirelli Pzero. Eigenlijk een overweging waard dus om 639 te nemen.

Weet overigens al iemand de gewijzigde prijzen vanaf 1 januari 2005 in verband met de gewijzigde BPM-korting?

--
MTT krijgt zijn SLK350 naar verwachting op 3 januari 2005.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :897
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.271.679

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm