.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Windscherm
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 15.07.2004 um 13:04 Uhr   
Hallo mede SLK-liefhebbers,

Nog geen week geleden heb ik mijn 206CC 2,0 ingeruild voor een SLK 230 uit 07-2001. Voorwaar geen slechte ruil, al had de 206CC wel een paar gadgets waaraan ik met spijt in mijn hart terugdenk (boardcomputer, regensensor, lichtsensor, audiobediening via hendel aan het stuur, 206CC-club -waar ik trouwens nog steeds lid van ben- met zeer aktief forum, automatische climate control). Maar de heerlijke krachtige door 197 paarden aangedreven motor en het strakke rijgedrag van de SLK maken dat gelukkig meer dan goed! Ik was natuurlijk een beetje lui geworden door nooit de lampen aan of uit te hoeven doen, niet aan de ruitenwisserhendel te hoeven draaien en m'n hand niet van het stuur te hoeven halen om de radio te bedienen haha. Zo'n boardcomputer is trouwens alleen maar lastig omdat je steeds wordt geconfronteerd met een omhoogschietend benzineverbruik als je je rechtervoet weer eens lekker laat zakken

Anyway, na mijn positieve ervaringen met (het forum van) de 206CCclub ging ik op zoek naar iets soortgelijks voor de SLK en kwam tercht bij dit "aanhangsel" van het Duitse SLK-forum. Mijn Duits is niet al te best (meer) en ik heb nog niet de moed kunnen opbrengen cq. de tijd kunnen vinden om uitgebreid in het Duitse forum te duiken, maar ik zit al wel met een paar vragen waarvan ik de meest urgente maar vast op dit forum loslaat.

Het betreft ten eerste het windnetje. Excusez le mot, maar ik vind het maar een lullig netje, het windscherm van de 206CC verdiende misschien niet echt de schoonheidsprijs, maar was wel bijzonder effectief en praktisch omdat je het te allen tijde kon neerklappen wanneer het zicht erdoor beperkt werd (bij gesloten kap, bij achteruit rijden). Dat netje haal je er niet zo één twee drie af, zeker niet omdat mijn stoelleuning strak tegen de achterwand staat en dus ook het netje vastklemt. Nu zag ik hier en daar wat foto's van perspex windschermen (o.a. van Windal) en misschien zijn er wel meer en/of betere oplossingen. Vandaar mijn vraag: kunnen jullie mij adviseren wat het beste alternatief is voor het netje, uit praktische overwegingen liefst in Nederland verkrijgbaar, maar desnoods wil ik er zelfs voor over de grenzen kijken.

Verder had ik de zwart-lederen rolbeugels van de 206CC vervangen door chrome-beugels die we in het kader van een clubactie als partij uit Duitsland hadden gehaald. Ik denk dat chrome beugels op de SLK ook veel beter zullen staan en vraag me af of die ook voor de SLK leverbaar zijn. De Mercedesdealer heeft helaas geen informatie meer over accessoires voor de "oude" SLK omdat hij volgens de ISO-normen alleen brochures zegt te mogen voeren van modellen die ook nog nieuw door hem geleverd worden.
Is er misschien een internetsite waarop ik nog kan achterhalen welke accessoires er voor mijn SLK bestaan?

Zo, dit was het even voor nu. Ik ben benieuwd naar jullie eventuele antwoorden.

Groetjes van
Cabrio-fan



--
Sinds 10-07-2004 trotse bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, navigatie, cruisecontrol.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 (ook een heerlijk wagentje!)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 17.07.2004 um 21:01 Uhr   
Hallo cabriofan,

Heb je je al aangemeldt als Nederlandse deelnemer? Moet je doen. Dit Hollands forum is pas in de lucht en moet nog even leven worden ingeblazen!
Via deze site kun je veel info vooral thechnisch krijgen. Kijk maar eens onder Tipps en Tricks en bij de Sonderkonditionen links onder in het menu waar je links krijgt naar sites die chromen beugels aanbieden.
Als je zelf ideen hebt voor het een en ander laat het even weten via dit forum.
Je zult zien dat er erg veel SLK freaks zitten vooral bij de Duitse deelnemers.
Erg veel rijplezier met je SLK.

Hans van Doorn

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 17.07.2004 um 22:33 Uhr   
Hallo Hans,

Jazeker heb ik me al aangemeld! Anders had ik toch geen username kunnen hebben? Of had ik me ook nog op een andere manier cq. ergens anders moeten aanmelden?
Ik zie inderdaad dat er door diverse bedrijven windschotten en chrome beugels worden aangeboden. Maar ik ben helemaal nieuw in SLK-land en hoopte dat de "oude rotten in het vak" (jijzelf?) me direkt naar de beste keus zouden kunnen leiden. Dan hoef ik zelf niet nog eens het wiel opnieuw uit te vinden. Daarnaast vroeg ik me af of die spullen ook in Nederland leverbaar zijn, ik denk dat opsturen vanuit Duitsland behoorlijk prijzig is?

Ik heb me op het forum al door heel wat lappen Duitse tekst heengeworsteld. Gaat wel steeds beter gelukkig . Maar het moet van diep komen.

Het is inderdaad wat stil op het forum. Maar ik denk ook dat dat komt omdat het vakantieperiode is. Dat het daardoor op de weg erg stil is vind ik daarentegen helemaal niet erg !

Groetjes van
Cabrio-fan

--
Sinds 10-07-2004 trotse bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 (ook een heerlijk wagentje!)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.07.2004 um 20:12 Uhr   
Hallo Cabrio Fan.

Heeft Hans misschien gelijk.
Er staat geen SLK 230 barnsteen rood uit 07-2001 vermeld onder Fahrer-Verzeichnis Nederland.
Het moet toch te doen zijn zijn om via internet een windscherm te bestellen.
Gebruik al tijden het standaard winscherm en heb er geen enkel probleem mee.

Groetjes Alec
Ex. Mazda MX-5 bezitter
(ook erg leuk maar de SLK is fantastich)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.07.2004 um 22:49 Uhr   
Ahh! Fahrer-Verzeignis!! Dat woord zei me niets dus heb ik er verder ook geen aandacht aan besteed. Ik moet echt mijn Duits wat ophalen geloof ik . Maar ik heb me nu geregistreerd hoor. Toch erg dat ik pas de 28ste Nederlandse deelnemer ben. In Duitsland zijn er bijna 2000! Toch zijn er in Nederland ook heel wat SLK-rijders. Bij de 206CCclub hebben we eens een groot aantal extra leden mogen begroeten na een artikeltje over de club en het forum in het Peugeot-blad dat alle Peugeot-rijders ontvangen. Heeft er wel eens iets over MBSLK.de in het Mercedes-magazine gestaan en zo ja, is dat dan misschien voor herhaling vatbaar?

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 trotse bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 (ook een heerlijk wagentje!)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.07.2004 um 22:00 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von alec am 19.07.2004 um 22:02 Uhr ]

Hallo Joke

Er zijn inderdaad maar weinig nederlanders ingeschreven.
Het zoekt op internet ook lastiger als het een .DE site is.
Ik weet niet of er iets over MBSLK.de in een mercedes blad heeft gestaan.
Mijn dealer Baan Mercedes Twente kende de site niet.
In het autoblad autovisie heeft er wel iets over ingestaan.
Zo ben ik aan deze leuke site gekomen.

Veel succes met je SLK, Alec


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 19.07.2004 um 22:22 Uhr   
Hi Alec,

Ik heb de site toch ook maar gewoon op Google tegengekomen. "Mercedes SLK" intypen en kijken wat er allemaal over bestaat .
Ik zie in het M.magazine dat de hoofdredacteur Huub Dubbelman is. Eens kijken of ik aan zijn e-mailadres kan komen, dan stuur ik hem wel even een berichtje over de site. Misschien plaatst hij het. Al weet ik niet zeker of een importeur wel altijd even blij is met "georganiseerde" rijders . De 206CC-ers die bij de club zaten waren na verloop van tijd zeer mondig door de informatie die ze via het forum verkregen en Peugeot moest regelmatig tekst en uitleg komen geven haha.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 trotse bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 (ook een heerlijk wagentje!)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 19.07.2004 um 22:25 Uhr   
Hè, tikfout! "Ik ben........" moet het natuurlijk zijn

--
Sinds 10-07-2004 trotse bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 (ook een heerlijk wagentje!)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.07.2004 um 19:07 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von alec am 20.07.2004 um 19:15 Uhr ]

Hallo Joke

De mbslk.de site wordt door de fabrikant niet tegengewerkt.
Of ze de site ondersteunen weet ik niet.
Er hebben in een vroeg stadium spionage foto,s van de nieuwe SLK op de site gestaan.
Op een gegeven moment zijn ze op verzoek van de fabrikant verwijdert.
Ga er van uit dat ze dit niet zonder reden doen en de fabrikant graag te vriend willen houden.

Lijkt me een prima initiatief van je om Huub Dubbelman te gaan benaderen.
Veel succes daar mee.

Als je een type fout hebt gemaakt kan je deze aanpassen door op -eigenen Beitrag editieren- te gaan staan.
Mijn duits is ook niet zo erg goed maar naar een poosje gaat het me beter af.

Groetjes Alec

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 26.07.2004 um 13:32 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von rico am 26.07.2004 um 13:38 Uhr ]

Hallo Cabrio-fan...

en alle andere slk liefhebbers.Eerst wil ik mij even voorstellen aan allen,daar dit m'n eerste posting is(ik volg het forum wel al een tijdje passief).Mijn naam is Rico en ik ben een trotse belgische eigenaar van een zwarte slk 200,aangeschaft in het begin van dit jaar.

De wagen was,toen ik hem aanschafte,volledig standaard.Net als jij,cabrio-fan en waarschijnlijk vele anderen,wil ik de "look" van m'n slk veranderen.Na een duizendtal foto's van slk's over de hele wereld bekeken te hebben,heb ik me een mooi beeld kunnen vormen hoe m'n wagen er zal moeten gaan uitzien.

Als eerste punt,moesten de standaard 15 duims velgen (worden verder gebruikt als wintervelg) vervangen worden.Dit heb ik gedaan door 17 duims TSW-velgen(met centrale moer),met banden 225/45.Meer dan waarschijnlijk,worden deze volgend jaar opnieuw vervangen,maar dan door chroom velgen.

Het volgende waren de rolbeugels die er aan moesten geloven.Ook ik val voor de chroom-look en heb dus gekozen voor RVS(roest-vrij-stalen) beugels.Daar men in België,net zoals in Nederland,zo goed als niets van assecoires voor de SLK vind(je kan enkel via tuningshops bestellen en zij op hun beurt bestellen overwegend in Duitsland->AMG,Rieger,Brabus,Carlsson,etc..),mooi,maar zéér prijzig.Zo ben ik bij Ebay duitsland terechtgekomen.gewoon bij zoeken "slk" intikken en je zal verstomd staan,wat er allemaal verhandelt wordt,zowel nieuw als 2e hands.
Soms kan je er echte koopjes doen.Mijn RVS-beugels(nieuwe) hebben mij 77€ gekost(aankoopprijs 56€ + 21€ voor een verzekerde verzending).Ter vergelijking,originele brabus beugels,hebben een kostprijs van om en bij de 600€,meen ik.

Na het plaatsen van deze beugels,ben ik beginnen uitkijken naar een ander windscherm,want ook ik vond het zwarte scherm maar wat minnetjes.Het originele scherm is trouwens niet meer te gebruiken in combinatie met de rvs-beugels.Zo heb ik mij,ook via Ebay,een mooi doorschijnend design windscherm aangeschaft vervaardigt uit Makrolon(=materiaal waarvan men cd's perst).kostprijs 135€ zonder verzendingskosten.Ik ben zelf zéér tevreden met dit scherm,vooral de optische look is heel mooi.Het scherm volgt mooi de vorm van de beugels.Het enigste minpunt is,dat het bij nacht reflecteert,dit is even wennen.

Afgelopen week heb ik zwarte zij-richtingsaanwijzers (voor de belgeninkers) geplaatst en deze week verwacht ik zwarte achterlichten.

De veranderingen die ik nadien nog wil doorvoeren zijn:achterspoiler,andere voorgrill(sl-look),voor en achterbumper,side-skirts,misschien een chiptuning...

Maar dit alles zal zeker niet meer voor dit jaar zijn,of ik moest nog iets op de kop kunnen tikken.

Zo dit was een kleine bijdrage van mij en hopenlijk,cabrio-fan,ben je er iets mee.

Groetjes uit België

Rico

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1175
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.369.704

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm