.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Kleinere compressor poelie
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 08.12.2013 um 15:53 Uhr   
Heeft iemand met deze ervaring op een SLK 171 van 2007
Merk IBF 62,4 mm diameter ipv 72 mm, winst 30 PS en 40NM. ( e bay gegevens )
Hierdoor maakt de compressor 60 % meer toeren wat toch aanzienlijk is, vraag me twee dingen af. Laat de vermogen winst van 40 NM zich werkelijk voelen en wat het resultaat is op de levensduur van de compressor.
Alvast bedankt
Chris

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.12.2013 um 19:15 Uhr   
NIEMAND?

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   yomusic

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
 Geschrieben am 15.12.2013 um 13:02 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von yomusic am 15.12.2013 um 13:03 Uhr ]

Ik een tijdje terug mijn krukaspoelie voorzien van een adapter die groter is. De auto naar een chiptuner gebracht in Amersfoort en laten tunen. Mijn SLK heeft nu op de Dynobank 240 pk laten meten, standaard 193 pk.
Waarschuwing: aleen de poelie vervangen heeft niet veel nut. De motor krijgt meer lucht maar net zoveel brandstof als voorheen. Het mengsel wordt hierdoor te schraal met motorproblemen als gevolg.
Dus poelie vervangen en laten chiptunen.

Ik ben zeer tevreden over deze tuning. Een Porsche Boxster S 3.2 heeft bv. het nakijken bij mijn SLK

b.t.w. een groter koppel zegt meer dan het aantal pk's.

--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an yomusic    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.12.2013 um 17:57 Uhr   
OK Thanks voor de info.
Is denk ik logisch wat je schrijft die andere ( kleinere ) poelie doet alleen de compressor sneller draaien en effectief dit heeft geen rechtstreeks effect op de ecu sturing tenzij dit een intelligent systeem zou zijn die ook de inspuiting zou aanpassen???????????? Eigenlijk zou je dat heden ten dage mogen verwachten..........maar ik denk dat je juist zit.
Anderzijds vind ik het raar dat jij van een grotere poelie spreekt wat toch het toerental verlaagt, spreekt die product omschrijving waar ik het over heb over een kleinere poelie die dus het toerental verhoogt.
Maw jouw poelie omschrijving zou het vermogen naar beneden brengen en die waarover ik het heb verhogen tenzij die van jou niet op de compressor moet gemonteerd worden maar ergens anders ????



--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
 Geschrieben am 15.12.2013 um 19:32 Uhr   
HOI, bij de vorige werd de poelie op de motorkrukas gemonteerd en die bij U wordt op de compressoras gemonteerd, vergelijk het als een versnelling van een fiets, verander het tandwiel van het achterwiel op een kleinere pion den gaat het aangedreven wiel sneller draaien(compressoras), (natuurlijk zijn er nog andere factoren (grotere trapkrachten enz;maar ik probeer een beetje duidelijkheid te geven)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an TRIUMPH    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 16.12.2013 um 14:45 Uhr   
Hoy Triump,
Met je vb van de fiets zitten we inderdaad op dezelfde lijn maw met de kleinere poelie op de krukas verlaag je de compressor snelheid. Met de kleinere poelie op de compressor verhoog je de snelheid.
Met andere woorden mijn vraag is nog niet beantwoord
groetjes

Chris

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 16.12.2013 um 18:44 Uhr   
Ik ken der geen kl... van

--
R170 230 PreFL 2008 - 2009 / R171 280 PreFL 2009 - 2013 / R172 350 PreFL 2013 - ????

" De gustibus (et coloribus) non disputandum est "

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.12.2013 um 10:49 Uhr   
Hi,

Hoewel ik niet in het bezit ben van een R171 en daarmee geen ervaring met een kleinere compressor poelie heb, heb ik even gekeken op het Duitse forum-gedeelte.

Daaruit blijkt dat in tegenstelling tot de R170 een compressortuning bijna altijd via een kleinere compressorpoelie en niet via de krukaspoelie wordt gedaan (onderscheid kleiner/groter, bij grotere krukaspoelie maakt immers de dynamo en waterpomp ongewild ook meer toeren).
Bovendien blijkt dat MB uberhaupt geen losse compressorpoelie levert, die is er gewoon niet. Losse (kleinere) poelie zijn daarmee altijd aftermarket.
Het verwijderen van de poelie is dientengevolge ook niet zonder problemen. De poelie zit erop gekrompen en is (zonder schade) bijzonder moeilijk te verwijderen. Nieuwe poelies worden meestal dmv aanpassing op de compressor geschroefd en is daarmee vak-specialistisch werk.
Het bleek mij verder dat een aanpassing van het steuergerat t.o.v. de R170 (o.b.v. nieuwere techniek) na plaatsing van een kleinere poelie een grotere impact heeft.

http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=58669&forum=4&highlight=riemenscheibe

http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=71754&forum=4&highlight=riemenscheibe

mvg

--
Dexter
SLK32AMG

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.12.2013 um 11:55 Uhr   
hallo,
Klopt inderdaad bij nazicht zit de originele poelie gekrompen op de as, je moet er een beschermkapje afhalen om dit effectief te kunnen zien
Op E bay meld men daar niets van. alhoewel ik vrij handig ben voel ik me niet geroepen om die poelie er af te halen. Afhalen zou waarschijnlijk lukken echter een nieuwe er op krijgen zal niet gaan zonder de compressor te demonteren.
M a w laat maar zitten, dit was in ieder geval erg nuttige info, thanks

Groeten
Chris

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 25.03.2013
 Geschrieben am 05.08.2014 um 16:34 Uhr   
hallo ik rij met een slk r171 van 2005 en heb die laten doen bij asd chiptunning , de polie op de kompressor is vervangen en de ecu aangepast , komt van 163 pk naar 199 pk op de testbank en rijd op lpi .
mvg freddy

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an freddy daems    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1015
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.367.466

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm