Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 6
User seit 08.11.2013
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 08.11.2013 um 23:14 Uhr  
| Hallo Hans, ik bezit al ruim 7 jaar naar alle tevredenheid een
SLK 230 Compr.'98 en heb er ruim 55000 probleemloze kilometers mee gereden !!!
Nu 155.000 op de teller en gebruik de auto jaarrond. Stalen dak is ideaal
Enkele bekende aandachtspunten zijn :
- Fuseekogels speling
- PSE pomp (rechts achter in kofferbak onder mat) dat deze droog
is en staat dit staat vaak i.c.m. onderstaande
- Afwatering openingen open zijn links en rechts onderaan achterraam
- Magneetventiel droog is anders olielekkage die kabelboom in loopt
- Goed werkende kap
- Goede kontrole dakrubbers t.h.v. deur/zijraampje !!! i.v.m. evt.lekkage
- indien je s'winters ermee wilt rijden, winterbanden aan te raden vooral bij rijden in sneeuw.
- Goede en goedkope All risk verzekering mogelijk op tacatiewaarde !!!
Succes ermee, voor de rest staat dit Forum boordevol nuttige tips !!!
Groet,
Peter
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 153500km.
Tourtip: de Bollenstreek | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 6
User seit 08.11.2013
| Geschrieben am 08.11.2013 um 23:29 Uhr  
|
peter230SLK schrieb:
Hallo Hans, ik bezit al ruim 7 jaar naar alle tevredenheid een
SLK 230 Compr.'98 en heb er ruim 55000 probleemloze kilometers mee gereden !!!
Nu 155.000 op de teller en gebruik de auto jaarrond. Stalen dak is ideaal
Enkele bekende aandachtspunten zijn :
- Fuseekogels speling
- PSE pomp (rechts achter in kofferbak onder mat) dat deze droog
is en staat dit staat vaak i.c.m. onderstaande
- Afwatering openingen open zijn links en rechts onderaan achterraam
- Magneetventiel droog is anders olielekkage die kabelboom in loopt
- Goed werkende kap
- Goede kontrole dakrubbers t.h.v. deur/zijraampje !!! i.v.m. evt.lekkage
- indien je s'winters ermee wilt rijden, winterbanden aan te raden vooral bij rijden in sneeuw.
- Goede en goedkope All risk verzekering mogelijk op tacatiewaarde !!!
Succes ermee, voor de rest staat dit Forum boordevol nuttige tips !!!
Groet,
Peter
Hoi peter
Bedankt, waar zit het magneetventiel?
De auto heeft bdw een tijd stil gestaan, loopt erg lekker (automaat) en het dak gaat goed open en dicht, ik zal naar de andere punten kijken
Groeten Hans
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an boldor Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 09.11.2013 um 07:42 Uhr  
| Hallo Hans,
Het magneetventiel kun je vinden aan de voorkant in 't midden van de motor.
Aan de bovenkant heb je de rode afwerkplaat, aan de voorkant hiervan zit een grijze plactic kap, deze kun je verwijderen.
Dan zie je het magneetventiel zitten hier zitten enkele kabeltjes op aangesloten.
Dit moet absoluut droog zijn.
Kijk even op dit forum onder Magneetventiel en je kunt heel veel info vinden.
Dit is een veel besproken thema.
Succes ermee.
Groet,
Peter
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 155500km.
Tourtip: de Bollenstreek
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 11.11.2013 um 11:25 Uhr  
|
boldor schrieb:
Hoi
Ik ben Hans en ik kom uit Nijmegen ik ben bezig om een SLK te kopen een 230 compressor uit 1997 waar moet ik op letten bij aankoop hij heeft 140000 km gelopen en ziet er als nieuw uit
Groeten Hans
Hallo,
Ik heb even in het mbslk pre facelift historie (typische SLK Fehler) gezocht en kwam uit op het volgende, wel in het Duits, maar met beetje inspanning moet dat lukken en heb je er wat aan.
1. Das Absaufen der PSE Pumpe
2. Das Sichverabschieden der Innenraumfarbe ("Sommersprossen")
3. Ruckeln und Leistungsverlust durch verschmutzten (kaputten) LMM
4. man.Leuchtweitenregulierung (defekte Pneumatikschläuche meist unterhalb des Fahrzeugakkus)
5. Microschalter im Dach
6. Automatikgetriebe ölt am Schalter
7. Dauerblinker
8. Krümmer beim 4 zylinder
9. Traggelenke vorn
10. Tankanzeige
11. Sitzheizung Rückenlehne
12: Lenkungsdämpfer + Lenkhebellagerung
13: Spurstangenköpfe
14: Radlager vorne
15: Gebläsemotor bzw. Steuergerät und Umwälzpumpe
16: undichtes Hinterachsdifferential (Ölnebel)
17. ESP-Steuergerät verabschiedet sich mit vielen leuchtenden Lampen
18. Bremslichtschalter
19. Befestigungsschrauben für Ölwanne werden lose
20. Spiegelschalter defekt
21. Kupplung (Scheibe, Druckplatte, Lager) wird sehr gerne von PreFl genommen
22. Magnetkupplung für Kompressor defekt, reißt teilweise das Steuergerät mit ins Grab (beides nur PreFL)
23. gebrochene Sitze (knacken)
24. lose Türverkleidungen
25. abgefallene Fensterbegrenzer führen zur Zerstörung der Dichtungen
26. defekte Fensterheber
27. Gummies an der "Hutablage" gehen oft verloren
28. Krachen beim Schalten in den 2.Gang; trotz Reperatur durch DC immer noch manchmal vorhanden!
29. Lambdasonde vor Kat
30. Druckstelle an der C-Säule.
31. Rost auf der Motorhaube
32. Rost unter Heckklappengriff
33. Klemmen des Daches, Seilzüge längen sich, Haken an Knickmimik geben Exzenterschraube nicht frei
34. Umluftklappe Innenraumbelüftung (Feuchtigkeitsproblem/beschlagene Scheiben Innenraum)
35. Rubbeln der Scheibenwischer aufgrund Fehlstellung der Arme
36. Ölaustritt beim Stecker des Magneten zur Nockenwellenverstellung
37. kalte Lötstelle(n) am Modul K40 im Motorsteuergerät
38. defekte (ABS- )Drehzahlsensoren
39. defekter Querbeschleunigungssensor (eine Möglichkeit für Aufleuchten der BAS/ESP-Kontrollleuchte, FL-Modelle)
40. Heckklappendämpfer werden lahm
41. Teillastententlüftungdüsen verkoken
42. Sekundärlufteinblasung (PreFL) macht Sperenzien
43. Duoventil Heizung
Mvg
--
Dexter
SLK32AMG | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 11.11.2013 um 13:36 Uhr  
| Zeer goede keus, de slk 230 is een zeer fijne wagen kan ik je vertellen uit ervaring.
Ook een zwakpunt zijn de zijramen, deze worden door een aanslag nok netjes in de sponning van het rubber gedrukt, maar deze nok onderzijde raam valt er bijna standaard af nu de slk r170 wat ouder aan het worden is.
Met als gevolg dat de zijramen niet netjes sluiten in de sponning van het rubber.
Is zeer makkelijk te controleren, gooi de deur dicht en kijk aan de bovenzijde van het raam als hij wel netjes in het rubber zit.
Ik heb mijn beide zijramen al vernieuwd, gelukkig eentje onder garantie en eente van de sloop want anders is het een duur geintje, kost je zo 300 euro per kant.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 6
User seit 08.11.2013
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 12.11.2013 um 21:06 Uhr  
| De 320 is (vind ik) de beste keus van de R170 serie! Maar ik ben dan ook bevooroordeeld....
Eind 2008 een 320 met handbak gekocht en is een heerlijke wagen. Tot heden heb ik van de lijst van Dexter alleen van punt 40 last gehad.....
Probleemloze wagen dus!
Er staan een paar serieuze kandidaten te koop. Enige advies wat ik kan geven: Ga niet alleen kijken maar neem een kritisch iemand mee en gebruik je gezond verstand. (klinkt iets te mooi om waar te zijn dan is het dat meestal ook...)
ben benieuwd!
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|