.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Hoi (toekomstige)slk bezitter
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 6
User seit 08.11.2013
 Geschrieben am 08.11.2013 um 22:22 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von boldor am 08.11.2013 um 22:23 Uhr ]

Hoi

Ik ben Hans en ik kom uit Nijmegen ik ben bezig om een SLK te kopen een 230 compressor uit 1997 waar moet ik op letten bij aankoop hij heeft 140000 km gelopen en ziet er als nieuw uit

Groeten Hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an boldor    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 08.11.2013 um 23:14 Uhr   
Hallo Hans, ik bezit al ruim 7 jaar naar alle tevredenheid een
SLK 230 Compr.'98 en heb er ruim 55000 probleemloze kilometers mee gereden !!!
Nu 155.000 op de teller en gebruik de auto jaarrond. Stalen dak is ideaal

Enkele bekende aandachtspunten zijn :
- Fuseekogels speling
- PSE pomp (rechts achter in kofferbak onder mat) dat deze droog
is en staat dit staat vaak i.c.m. onderstaande
- Afwatering openingen open zijn links en rechts onderaan achterraam
- Magneetventiel droog is anders olielekkage die kabelboom in loopt
- Goed werkende kap
- Goede kontrole dakrubbers t.h.v. deur/zijraampje !!! i.v.m. evt.lekkage
- indien je s'winters ermee wilt rijden, winterbanden aan te raden vooral bij rijden in sneeuw.
- Goede en goedkope All risk verzekering mogelijk op tacatiewaarde !!!
Succes ermee, voor de rest staat dit Forum boordevol nuttige tips !!!
Groet,
Peter

--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 153500km.

Tourtip: de Bollenstreek

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 6
User seit 08.11.2013
 Geschrieben am 08.11.2013 um 23:29 Uhr   


peter230SLK schrieb:
Hallo Hans, ik bezit al ruim 7 jaar naar alle tevredenheid een
SLK 230 Compr.'98 en heb er ruim 55000 probleemloze kilometers mee gereden !!!
Nu 155.000 op de teller en gebruik de auto jaarrond. Stalen dak is ideaal

Enkele bekende aandachtspunten zijn :
- Fuseekogels speling
- PSE pomp (rechts achter in kofferbak onder mat) dat deze droog
is en staat dit staat vaak i.c.m. onderstaande
- Afwatering openingen open zijn links en rechts onderaan achterraam
- Magneetventiel droog is anders olielekkage die kabelboom in loopt
- Goed werkende kap
- Goede kontrole dakrubbers t.h.v. deur/zijraampje !!! i.v.m. evt.lekkage
- indien je s'winters ermee wilt rijden, winterbanden aan te raden vooral bij rijden in sneeuw.
- Goede en goedkope All risk verzekering mogelijk op tacatiewaarde !!!
Succes ermee, voor de rest staat dit Forum boordevol nuttige tips !!!
Groet,
Peter

Hoi peter

Bedankt, waar zit het magneetventiel?

De auto heeft bdw een tijd stil gestaan, loopt erg lekker (automaat) en het dak gaat goed open en dicht, ik zal naar de andere punten kijken

Groeten Hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an boldor    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 09.11.2013 um 07:42 Uhr   
Hallo Hans,
Het magneetventiel kun je vinden aan de voorkant in 't midden van de motor.
Aan de bovenkant heb je de rode afwerkplaat, aan de voorkant hiervan zit een grijze plactic kap, deze kun je verwijderen.
Dan zie je het magneetventiel zitten hier zitten enkele kabeltjes op aangesloten.
Dit moet absoluut droog zijn.
Kijk even op dit forum onder Magneetventiel en je kunt heel veel info vinden.
Dit is een veel besproken thema.
Succes ermee.
Groet,
Peter


--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 155500km.

Tourtip: de Bollenstreek

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 11.11.2013 um 11:25 Uhr   


boldor schrieb:

Hoi

Ik ben Hans en ik kom uit Nijmegen ik ben bezig om een SLK te kopen een 230 compressor uit 1997 waar moet ik op letten bij aankoop hij heeft 140000 km gelopen en ziet er als nieuw uit

Groeten Hans



Hallo,

Ik heb even in het mbslk pre facelift historie (typische SLK Fehler) gezocht en kwam uit op het volgende, wel in het Duits, maar met beetje inspanning moet dat lukken en heb je er wat aan.


1. Das Absaufen der PSE Pumpe
2. Das Sichverabschieden der Innenraumfarbe ("Sommersprossen")
3. Ruckeln und Leistungsverlust durch verschmutzten (kaputten) LMM
4. man.Leuchtweitenregulierung (defekte Pneumatikschläuche meist unterhalb des Fahrzeugakkus)
5. Microschalter im Dach
6. Automatikgetriebe ölt am Schalter
7. Dauerblinker
8. Krümmer beim 4 zylinder
9. Traggelenke vorn
10. Tankanzeige
11. Sitzheizung Rückenlehne
12: Lenkungsdämpfer + Lenkhebellagerung
13: Spurstangenköpfe
14: Radlager vorne
15: Gebläsemotor bzw. Steuergerät und Umwälzpumpe
16: undichtes Hinterachsdifferential (Ölnebel)
17. ESP-Steuergerät verabschiedet sich mit vielen leuchtenden Lampen
18. Bremslichtschalter
19. Befestigungsschrauben für Ölwanne werden lose
20. Spiegelschalter defekt
21. Kupplung (Scheibe, Druckplatte, Lager) wird sehr gerne von PreFl genommen
22. Magnetkupplung für Kompressor defekt, reißt teilweise das Steuergerät mit ins Grab (beides nur PreFL)
23. gebrochene Sitze (knacken)
24. lose Türverkleidungen
25. abgefallene Fensterbegrenzer führen zur Zerstörung der Dichtungen
26. defekte Fensterheber
27. Gummies an der "Hutablage" gehen oft verloren
28. Krachen beim Schalten in den 2.Gang; trotz Reperatur durch DC immer noch manchmal vorhanden!
29. Lambdasonde vor Kat
30. Druckstelle an der C-Säule.
31. Rost auf der Motorhaube
32. Rost unter Heckklappengriff
33. Klemmen des Daches, Seilzüge längen sich, Haken an Knickmimik geben Exzenterschraube nicht frei
34. Umluftklappe Innenraumbelüftung (Feuchtigkeitsproblem/beschlagene Scheiben Innenraum)
35. Rubbeln der Scheibenwischer aufgrund Fehlstellung der Arme
36. Ölaustritt beim Stecker des Magneten zur Nockenwellenverstellung
37. kalte Lötstelle(n) am Modul K40 im Motorsteuergerät
38. defekte (ABS- )Drehzahlsensoren
39. defekter Querbeschleunigungssensor (eine Möglichkeit für Aufleuchten der BAS/ESP-Kontrollleuchte, FL-Modelle)
40. Heckklappendämpfer werden lahm
41. Teillastententlüftungdüsen verkoken
42. Sekundärlufteinblasung (PreFL) macht Sperenzien
43. Duoventil Heizung

Mvg

--
Dexter
SLK32AMG

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 11.11.2013 um 13:36 Uhr   
Zeer goede keus, de slk 230 is een zeer fijne wagen kan ik je vertellen uit ervaring.

Ook een zwakpunt zijn de zijramen, deze worden door een aanslag nok netjes in de sponning van het rubber gedrukt, maar deze nok onderzijde raam valt er bijna standaard af nu de slk r170 wat ouder aan het worden is.
Met als gevolg dat de zijramen niet netjes sluiten in de sponning van het rubber.
Is zeer makkelijk te controleren, gooi de deur dicht en kijk aan de bovenzijde van het raam als hij wel netjes in het rubber zit.
Ik heb mijn beide zijramen al vernieuwd, gelukkig eentje onder garantie en eente van de sloop want anders is het een duur geintje, kost je zo 300 euro per kant.

--
R170 SLK 230 kompressor automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrünschnabel
Forengrünschnabel
Beiträge: 6
User seit 08.11.2013
 Geschrieben am 11.11.2013 um 23:25 Uhr   
Hoi allen bedankt voor de info, maar ik durf nu bijna geen slk meer te kopen!!!!! grapje
Ik ga van de week ook naar een 320 6 pitter kijken, wat zijn behalve de grotere motor aandachtspunten en zijn er ook mensen met rijervaring? gebruik onderhoud etc

Groeten Hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an boldor    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 12.11.2013 um 10:03 Uhr   
Technisch is de R170 slk een geweldige goede wagen.
De motor is bij goed onderhoud vrijwel onverwoestbaar.

Enkel het dak en de modules geven de meeste problemen.
Al valt dat in de praktijk ook wel mee.


--
R170 SLK 230 kompressor automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.11.2013 um 21:06 Uhr   
De 320 is (vind ik) de beste keus van de R170 serie! Maar ik ben dan ook bevooroordeeld....
Eind 2008 een 320 met handbak gekocht en is een heerlijke wagen. Tot heden heb ik van de lijst van Dexter alleen van punt 40 last gehad.....
Probleemloze wagen dus!

Er staan een paar serieuze kandidaten te koop. Enige advies wat ik kan geven: Ga niet alleen kijken maar neem een kritisch iemand mee en gebruik je gezond verstand. (klinkt iets te mooi om waar te zijn dan is het dat meestal ook...)

ben benieuwd!

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 13.11.2013 um 00:20 Uhr   
ik ook ........................................

--
R170 230 PreFL 2008 - 2009 / R171 280 PreFL 2009 - 2013 / R172 350 PreFL 2013 - ????

" De gustibus (et coloribus) non disputandum est "

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1172
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.276.815

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm