Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 4
User seit 14.11.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 4
User seit 14.11.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenkönig
Beiträge: 8861
User seit 26.09.2002
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 4
User seit 14.11.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 27.05.2013 um 19:35 Uhr  
| Dit is het magneetventiel, bij evt. lekkage kan dit vervelende gevolgen hebben !
Vervangen is de beste optie om evt. problemen te voorkomen !!!
Door de lekkende olie kan de hele kabelboom ontregeld raken met als gevolg dat je deze in zijn geheel moet vervangen.
Zoek op " oliestopkabel " en alles is je meteen duidelijk.
Zelf heb ik hem ook enkele jaren geleden al laten vervangen.
Succes ermee
Groet, Peter
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 150500km.
Tourtip: de Bollenstreek | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 56
User seit 02.12.2011
| Geschrieben am 28.05.2013 um 11:24 Uhr  
| Magneetversteller. Ik heb hem juist laten vervangen voor een nieuwe. Kosten
E 85.- en inkl. werk E 100.-. Goede pakking laten aanbrengen tegen het opnieuw lekken. Ik heb de pennen van het stekkertje voorzien van 3mm. oliebestendige ringetjes zodat er geen olie meer kan passeren en in de kabelboom kan terechtkomen. Voor de zekerheid. Alles is nog steeds mooi droog nu.
Suc6, groet, ceeswb
--
Besitzer 230 SLK Kompressor 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ceeswb Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 28.05.2013 um 12:19 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Ludo am 28.05.2013 um 12:20 Uhr ]
ceeswb schrieb:
Ik heb de pennen van het stekkertje voorzien van 3mm. oliebestendige ringetjes zodat er geen olie meer kan passeren en in de kabelboom kan terechtkomen.
Hoi Coes,
die ringetjes brengen niet veel, de olie loopt binnen in het kabel en word door de capillaire werking overal heen bevorderd.
Dus of een "Ölstopkabel" monteren, of de enkele aderen van het kabel afisoleeren en doorsoldeeren. Is mits soldeerbout enz. vorhanden in een kwartiertje te doen, kost niets, werkt prima. Daarnaa gewoon met tape alles weer dichtmaken.
groetjes
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot
Sprinter 316CDI "James Cook" mit Sprintshift und Tempomat
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 4
User seit 14.11.2011
| |
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 28.05.2013 um 13:07 Uhr  
| Klopt,
tenminste NIET bij Mercedes, ik geloof wel bij een van de aanbieders hier in het forum.
groetjes
Ludo
--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot
Sprinter 316CDI "James Cook" mit Sprintshift und Tempomat
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|