.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Weer op zoek naar een SLK 230/320!?
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 29
User seit 25.08.2009
 Geschrieben am 12.01.2012 um 13:56 Uhr   
Daar ben ik weer na een tijdje afwezigheid op dit forum. Ik heb ongeveer 3 jaar SLK gereden een mooie gele 230 AMG uitgevoerd. ongeveer een maand of 4 de auto ingeruild voor een Jaguar X-type. Achteraf toch wat spijt van deze keuze niet omdat er problemen zijn met de Jaguar of omdat de auto slecht rijd maar ik mis vooral een cabrio/sportievere auto.

Nu heb ik de Jaguar te koop staan zie advertentie: http://auto.marktplaats.nl/jaguar/515347207-jaguar-x-type-3-0-v6-executive-in-nieuwstaat-apk-tot-10-12.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Mijn vraag aan jullie is wat is een betere keus een 230 of een 320 het nadeel aan het aanbod op internet is dat bijna alle 320 modellen een automaat zijn en ik persoonlijk niet zo'n fan ben van een automaat.

Graag hoor ik het van jullie!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bierrico    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.01.2012 um 15:23 Uhr   
Alvast opnieuw welkom natuurlijk en als het budget het toelaat zou ik toch voor een zes cilinder gaan en hem importeren vanuit D waar de keuze veel ruimer is. Kijk gewoon even naar mobile.de

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 24.03.2008
 Geschrieben am 12.01.2012 um 17:43 Uhr   
Heb drie maanden geleden mijn 230 ingeruild voor een 320 en moet zeggen dat dit toch een stuk soepeler loopt, zo'n 230 wil best wel snel maar een 320 loopt veel mooier en het gaat allemaal veel gemakkelijker, echt super!! (gister nog even 200 aangetikt alsof het niks was!) waarom geen automaat? dat rijdt toch super en vooral wanneer je in de zomer lekker relaxed aan het toeren bent dan wil je toch geen schakelbak, wat een gedoe, en dankzij de tiptronic kun je wanneer je dat zou willen zelf ook schakelen (ik gebruik het nooit)
Kortom, 320 automaat< the best there is>

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an fireblade    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 12.01.2012 um 19:00 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 12.01.2012 um 19:10 Uhr ]

Aangezien ik vaak nogal op-papier koop is het destijds een 6-bak 230K geworden. Op papier toch wel de beste keuze.
Moet inmiddels wel eerlijk bekennen dat de handbakken van Mercedes destijds allesbehalve prettig waren en de 230K motor een akelig klinkende galmende herriemaker is boven de 3000rpm en je redelijk het idee hebt dat je die 197pk's er een beetje uit moet persen inderdaad. Wat dat betreft kan ik mij wat voorstellen bij wat de vorige schrijver schreef. Soepeler en makkelijker voor zo;n 6-cilinder. Veel sneller zal de 320 niet zijn, zuiniger ook niet maar zo onoverkomelijk onzuiniger ook niet (1:11 tegen 1:10 zoiets? bar weinig verschil dus eigenlijk).

Een 6-cil is denk ik echt wel veel fijner voor de beleving en het oor. Dat zijn dan ook de enige dingen waar je het voor moet doen, maar zeker niet onbelangrijk! Voor de rest enkel nadelen, verbruik, gewicht, onderhoud, verzekering...
Mocht ik nu moeten kiezen zou ik ook voor een 6-cil zoeken,... automaat weet ik nog niet, ik vind het toch nog steeds wel dodelijk saai, en wil het zelf in de hand hebben wat en wanneer het gebeurt.
Wat je zegt, in NL 320 handbakken nauwelijks te vinden, dus dan houdt het voor mij ook al op.

Waarom wil je eigenlijk weer een SLK-1?? En niet eens kijken bij een ander merk?
Als ik het even moet samenvatten heb ik wel het idee dat de SLK 1 betrouwbaar is en kwalitatief goed en stevig in elkaar zit tov concurrentie die eerder fragieler en dunner zal overkomen. Aan de andere kant is het een nogal gevoelloze auto. Of zit het hem vnl in de hardtop? Dan vallen de oudere modellen van de (betaalbare) concurrentie wel af ja (z4/s2000/boxster/of evt mx5 etc).

--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 29
User seit 25.08.2009
 Geschrieben am 15.01.2012 um 11:40 Uhr   


ESELKA schrieb:

Aangezien ik vaak nogal op-papier koop is het destijds een 6-bak 230K geworden. Op papier toch wel de beste keuze.
Moet inmiddels wel eerlijk bekennen dat de handbakken van Mercedes destijds allesbehalve prettig waren en de 230K motor een akelig klinkende galmende herriemaker is boven de 3000rpm en je redelijk het idee hebt dat je die 197pk's er een beetje uit moet persen inderdaad. Wat dat betreft kan ik mij wat voorstellen bij wat de vorige schrijver schreef. Soepeler en makkelijker voor zo;n 6-cilinder. Veel sneller zal de 320 niet zijn, zuiniger ook niet maar zo onoverkomelijk onzuiniger ook niet (1:11 tegen 1:10 zoiets? bar weinig verschil dus eigenlijk).

Een 6-cil is denk ik echt wel veel fijner voor de beleving en het oor. Dat zijn dan ook de enige dingen waar je het voor moet doen, maar zeker niet onbelangrijk! Voor de rest enkel nadelen, verbruik, gewicht, onderhoud, verzekering...
Mocht ik nu moeten kiezen zou ik ook voor een 6-cil zoeken,... automaat weet ik nog niet, ik vind het toch nog steeds wel dodelijk saai, en wil het zelf in de hand hebben wat en wanneer het gebeurt.
Wat je zegt, in NL 320 handbakken nauwelijks te vinden, dus dan houdt het voor mij ook al op.

Waarom wil je eigenlijk weer een SLK-1?? En niet eens kijken bij een ander merk?
Als ik het even moet samenvatten heb ik wel het idee dat de SLK 1 betrouwbaar is en kwalitatief goed en stevig in elkaar zit tov concurrentie die eerder fragieler en dunner zal overkomen. Aan de andere kant is het een nogal gevoelloze auto. Of zit het hem vnl in de hardtop? Dan vallen de oudere modellen van de (betaalbare) concurrentie wel af ja (z4/s2000/boxster/of evt mx5 etc).

--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km)



Hoe zit het trouwens met het verbruik van een automaat en het onderhoud van de automaatbakken?

Waarom ik weer voor een SLK-1 ga ik heb eigenlijks nooit geen noemenswaardige problemen/onderhoud aan mijn vorige SLK gehad. En het voordeel van een SLK vind ik het stalen dak aangezien de auto altijd buiten staat. En ik weet niet hoe een softtop van een auto bij 10 jaar nog helemaal in orde is!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bierrico    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.01.2012 um 12:41 Uhr   


bierrico schrieb:
Daar ben ik weer na een tijdje afwezigheid op dit forum. Ik heb ongeveer 3 jaar SLK gereden een mooie gele 230 AMG uitgevoerd. ongeveer een maand of 4 de auto ingeruild voor een Jaguar X-type. Achteraf toch wat spijt van deze keuze niet omdat er problemen zijn met de Jaguar of omdat de auto slecht rijd maar ik mis vooral een cabrio/sportievere auto.

Nu heb ik de Jaguar te koop staan zie advertentie: http://auto.marktplaats.nl/jaguar/515347207-jaguar-x-type-3-0-v6-executive-in-nieuwstaat-apk-tot-10-12.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Mijn vraag aan jullie is wat is een betere keus een 230 of een 320 het nadeel aan het aanbod op internet is dat bijna alle 320 modellen een automaat zijn en ik persoonlijk niet zo'n fan ben van een automaat.

Graag hoor ik het van jullie!



Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Welkom terug. Ik zelf heb een 320 gehad en rij nu een 280. Ik zou voor een V6 gaan. Loopt lekker soepel en als het moet als de brandweer. Verbruikt is afhankelijk van je rechtervoet. Ik rij met mij SLK 1 op 11.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Fred230K

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 27
User seit 12.01.2012
 Geschrieben am 15.01.2012 um 12:59 Uhr   
Je zou toch eens kunnen gaan kijken naar een Honda S2000, sportiever dan een SLK (vind ik tenminste), een fantastische motor (tot 9000 toeren) en een heerlijke versnellingsbak.
Na 10 jaar is de softtop wel aan vervanging toe, je ziet de meeste al met een nieuwe te koop staan. En voor de winter is een hardtop natuurlijk ideaal.
Nadeel is dat ze vrij duur zijn omdat er niet veel rondrijden.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Fred230K    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 25.01.2012 um 16:41 Uhr   
Als we het toch over SLK230 en S2000 hebben, ik kom net een paar goede verhaaltjes tegen, al zijn ze jaren geleden gepost, ze zijn ZEER herkenbaar!
Dat zijn dingen die ik ook altijd al roep (betreffende irritante motorgeluid, gevoelloze stuur en slechte handbak etc) en vind, maar nooit eens terug lees op bijvoorbeeld dit forum.
De eerste reacties zijn ongefundeerd zeer negatief over de SLK, de langere verhalen daaronder zijn een stuk beter en wel toegelicht.

http://www.s2ki.com/s2000/topic/269502-slk230-vs-s2000/

Ik heb 1x een proefrit met een S2000 gemaakt, en hij is leuk, maar in mijn ervaring van toen vind ik hem wel een beetje overtrokken altijd in wat men erover zegt en schrijft. Alsof het de ultieme sportauto en kick is blabla. Het blijft toch gewoon een nogal koppelloze 4 cilinder...
Na dat uur rijden in de Honda en terugstappend in de SLK voelde alles ineens enorm stevig en zwaar uitgevoerd aan met een krachtigere motor. Dat laatste natuurlijk door het verschil in koppel vooral. Het verschil in kilo's is maar iets van 50, maar gevoelsmatig is het meer rond 200-300kg.

--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 26.01.2012 um 11:14 Uhr   
Handbak van de SLK vind ik zelf persoonlijk ook niet geweldig, heb in beide gereden en ben erg blij met de automaat.
Maar nogmaals dit is een persoonlijke bevinding.

--
R170 SLK 230 kompressor

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :836
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.364.214

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm