Heb een probleem met mijn automaat SLK230 facelift uit 2000
Mijn auto ging niet vooruit toen ik voor het stoplicht gas gaf zojuist
Nu ben ik bang dat de automaat stuk is
Ik hoop het niet
Ben er echt wel van geschrokken
Of kan het zijn dat ik hem per ongeluk in bijvoorbeeld de 4e versnelling heb gedrukt
Heb mijn slk nu 4 maanden
Kan ik ergens aan herkennen dat de automaat stuk is mischien ?
Wie kan mij helpen met mijn probleem
Heb een probleem met mijn automaat SLK230 facelift uit 2000
Mijn auto ging niet vooruit toen ik voor het stoplicht gas gaf zojuist
Nu ben ik bang dat de automaat stuk is
Ik hoop het niet
Ben er echt wel van geschrokken
Of kan het zijn dat ik hem per ongeluk in bijvoorbeeld de 4e versnelling heb gedrukt
Heb mijn slk nu 4 maanden
Kan ik ergens aan herkennen dat de automaat stuk is mischien ?
Wie kan mij helpen met mijn probleem
Hoor het graag van jullie
Groeten ties
Hoi Ties,
Misschien kun je iets meer informatie geven. . . .
Ging de auto helemaal niet meer vooruit of duurde het even voordat de motor weer " pakte" ?
Als de olie onder peil staat dan kan het gebeuren dat er even geen vermogen op de as komt totdat de koppeling in de automaat weer genoeg volgepomt is.
Helaas is het niet zomaar mogelijk om de olie te peilen, je moet daarvoor naar de dealer
Is de automaat nat aan de onderzijde ?
Dan kan het zijn dat de stekker van de stuureenheid lekt, een veel voorkomende kwaal die voor een paar tientjes verholpen is als je zelf handig bent.
Bij de dealer kost het ongeveer 250 euro.
Per ongeluk in de 4e of welke versnelling dan ook maakt niets uit, je rijdt altijd weg in zijn 1 (of 2 in de winterstand).
Een Mercedes automaat is zeer sterk en gaat niet zomaar kapot, als dat enige rust geeft
Vul iig niet zomaar olie bij, teveel olie doet meer schade als te weinig !
In ieder geval laten uitlezen, zodat echte probleem boven water komt. Volgens bovenstaande link, zou het mogelijk of een te lage boordspanning zijn (accu vervangen) of te lage ATF stand in bak, maar uitlezen geeft primair de juiste richting aan.