Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 09.09.2011 um 23:25 Uhr  
| Vandaag bij de dealer de 4 olie stop kabels laten installeren. De bedoeling was om de kabels preventie er tussen te laten zetten. Nu bleek dat er inmiddels twee kabels waren die een olie laagje hadden. De dealer geeft aan dat het slijtage is. Mijns inziens gaat het om een inferieur onderdeel. Na vier jaar en slechts 30 000 km zou dit volgens mij niet voor mogen komen. Als ik de reacties op het Duitse forum lees dan ben ik niet de enige die er last van heeft .
Ik hoop dat de kabelboom nog niet te veel te leiden heeft gehad. | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 10.09.2011 um 00:27 Uhr  
|
fokkemaat schrieb:
Vandaag bij de dealer de 4 olie stop kabels laten installeren. De bedoeling was om de kabels preventie er tussen te laten zetten. Nu bleek dat er inmiddels twee kabels waren die een olie laagje hadden.
ben op dit moment nog een complete Slk-ikke-niet-weten persoon...maar waar heb je het over??
wat zijn olie stop kabels?
--
"For some people, a road is more than just a strip of pavement connecting where they are, with where they want to be. It's the reason for leaving home in the first place" | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 448
User seit 21.06.2003
| Geschrieben am 10.09.2011 um 10:44 Uhr  
|
fokkemaat schrieb:
Vandaag bij de dealer de 4 olie stop kabels laten installeren. De bedoeling was om de kabels preventie er tussen te laten zetten. Nu bleek dat er inmiddels twee kabels waren die een olie laagje hadden. De dealer geeft aan dat het slijtage is. Mijns inziens gaat het om een inferieur onderdeel. Na vier jaar en slechts 30 000 km zou dit volgens mij niet voor mogen komen. Als ik de reacties op het Duitse forum lees dan ben ik niet de enige die er last van heeft .
Hoi Wim,
Ook wij hebben preventief deze 4 kabels laten monteren, en ook bij ons waren er 2 van de 4 reeds vochtig. In NL is er niks van dit probleem bekend bij de dealers en het is zeker geen slijtage maar een fabricage fout.
Ach je 94 euri's is ook niet teveel toch ??
Ik hoop dat de kabelboom nog niet te veel te leiden heeft gehad.
Hoi Wim,
Ook wij hebben preventief deze 4 kabels laten monteren, en ook bij ons waren er 2 van de 4 reeds vochtig. In NL is er niks van dit probleem bekend bij de dealers en het is zeker geen slijtage maar een fabricage fout.
Ach je 94 euri's is ook niet teveel toch ??
Groetjes,
Ruud en Elly
--
Open rijden is suuuuuper ! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mbslknl Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 10.09.2011 um 12:06 Uhr  
|
marco-in-zijn-slk schrieb:
ff gezocht, maar kon alleen dit vinden: http://www.mbslk.de/modules.php?name=News&file=article&sid=888&mode=&order=0&thold=0
Hallo,
Bij de 4 cyl. R170 slk, kan er olielekkage ontstaan tussen de cilinderkop en de nokkenasversteller, zie 3e foto op jouw link hierboven.
Mercedes doet standaard tussen deze beide oppervlakken geen vloeibare pakking, normaal moet dit goed gaan, doch de praktijk heeft uitgewezen dat dit vaak niet het geval is.
Het resultaat kan zijn dat de gelekte olie via de kabels d.m.v. capillaire werking uiteindelijk het steuergerät bereikt met alle technische en vooral financiele problemen van dien. MB zegt over het algemeen gemakshalve dat het nergens vanaf weet en het probleem zich niet voordoet.
Preventief is het daarom belangrijk direct de zgn oliestopkabel te monteren. Let wel: deze actie lost de olie lekkage niet op, maar zorgt er wel voor dat de olie niet verder kan gaan kruipen. Om het lekkageprobleem te verhelpen moet je de 3 boutjes van de nokkenasversteller losdraaien, de oppervlakken reinigen en een dun laagje vloeibare pakking aanbrengen en weer vastzetten.
Op het Duitse forum vind je veel terzake deskundige adviezen
mvg
--
Dexter
SLK32AMG | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 10.09.2011 um 21:10 Uhr  
|
dexter schrieb:Bij de 4 cyl. R170 slk, kan er olielekkage ontstaan tussen de cilinderkop en de nokkenasversteller
ik heb vanmorgen ff gekeken, stekker was licht vochtig (zie rode pijl), maar van die capilaire werking snap ik niks, komen maar 2 draadjes uit... niet echt een zuigend effect denk ik dan..
als ik het goed begrijp, kan ik dan zonder problemen de boutjes losdraaien (blauwe stippen) en daar wat vloeibare pakking achter doen??
niet dat dan de hele zooi uit elkaar valt..
--
"For some people, a road is more than just a strip of pavement connecting where they are, with where they want to be. It's the reason for leaving home in the first place" | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 10.09.2011 um 21:13 Uhr  
|
mbslknl schriebok wij hebben preventief deze 4 kabels laten monteren, en ook bij ons waren er 2 van de 4 reeds vochtig.
nog een vraag: zijn er 4 van die stekkers dan??
zo ja waar zitten ze...
alvast bedankt.
--
"For some people, a road is more than just a strip of pavement connecting where they are, with where they want to be. It's the reason for leaving home in the first place" | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 143
User seit 17.07.2011
| Geschrieben am 11.09.2011 um 15:53 Uhr  
|
marco-in-zijn-slk schrieb:
mbslknl schriebok wij hebben preventief deze 4 kabels laten monteren, en ook bij ons waren er 2 van de 4 reeds vochtig.
nog een vraag: zijn er 4 van die stekkers dan??
zo ja waar zitten ze...
alvast bedankt.
Hoi Marco,
Op een nieuwere V6 motor zitten er 4, op alle 4 de nokkenassen.
Op de R170 4 cylinder zit er maar 1, die op jouw foto.
Overigens lekt de olie die in de kabel komt NIET tussen de magneet en de motor uit maar door de magneet zelf heen via de spoel naar het stekkertje.
De oude magneet van pakking voorzien is dus nutteloos
Groeten, Peter
--
My other car is an SLK, het is nog waar ook | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an DJ-Pir Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|