.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Vraagje over velgen en banden + uitlaatstuk R170
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Frank R

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 14.04.2011 um 12:12 Uhr   
Hallo Allen,

al een tijdje geleden dat ik nog op het forum ben geweest, dus groeten aan iedereen.

Ik heb een vraagje ivm de kompressorvelgen en banden voor mijn SLK 200. Zoals jullie wel weten waren kompressorvelgen indertijd optioneel voor de SLK 200 en werden ze geleverd met velgen 7x16 vooraan en 8x16 achteraan. Daarom dat in veel gevallen achteraan de flippers werden bijgekleeft . Bandenmaat is 205/55 R16 vooraan en 225/50 R16 achteraan.

Na jaren gebruik hebben mijn velgen nu de beruchte uitbloeingen gekregen door corrosie en beginnen rond het middenstuk wit te worden en af te bladeren, en dus zocht ik een andere set.

Nu weet ik een set nieuwe te koop voor goede prijs , maar, alle 4 zijn dezelfde maat , i.e. 7x16 , model van de voorwielen.

Dus vroeg ik me af of het geen problemen zou geven om ook achteraan dezelfde velgen te monteren als vooraan. Ik heb immers gehoord in 1 Mercedes garage dat dit problemen zou kunnen geven met ABS, ASR of andere electronica, terwijl men mij zei in andere Mercedes garages dat dit geen probleem is (de standaardversie kwam tenslotte ook met 4 dezelfde velgen + wielen).

Graag had ik vernomen of iemand hier al ervaring mee heeft gehad. Op het gelijkvormigheidsattest van de wagen staan maten van 205 tot 245, dus ging ik ervan uit dat deze velgen en bandenmaat toch geen probleem kan geven.

Is het ook bekend welk torquemoment men moet toepassen om de velgen te monteren ? (weet niet of dit het juiste woord is

Tweede andere vraag: ik wou een nieuw uitlaatstuk bestellen aangezien mijn originele (zwarte) aan het roesten is. Alhoewel ik de code voor het zwart exemplaar gevonden had op deze site, heeft men de chromen versie (van de facelift modellen) geleverd, en beweerde MB garage dat zwart exemplaar niet meer te krijgen is.
Graag had ik geweten of iemand weet of de zwarte effectief niet meer voorradig zijn (in NL of elders) en indien niet of iemand zijn zwart exemplaar wil ruilen met mijn -nieuw- chromen exemplaar (op voorwaarde dat niet verroest is uiteraard).

Beste groeten uit Belgie,
Frank

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Frank R    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   rietje

Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.04.2011 um 12:26 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von rietje am 14.04.2011 um 12:56 Uhr ]



Frank R schrieb:
Hallo Allen,

al een tijdje geleden dat ik nog op het forum ben geweest, dus groeten aan iedereen.

Ik heb een vraagje ivm de kompressorvelgen en banden voor mijn SLK 200. Zoals jullie wel weten waren kompressorvelgen indertijd optioneel voor de SLK 200 en werden ze geleverd met velgen 7x16 vooraan en 8x16 achteraan. Daarom dat in veel gevallen achteraan de flippers werden bijgekleeft . Bandenmaat is 205/55 R16 vooraan en 225/50 R16 achteraan.

Na jaren gebruik hebben mijn velgen nu de beruchte uitbloeingen gekregen door corrosie en beginnen rond het middenstuk wit te worden en af te bladeren, en dus zocht ik een andere set.

Nu weet ik een set nieuwe te koop voor goede prijs , maar, alle 4 zijn dezelfde maat , i.e. 7x16 , model van de voorwielen.

Dus vroeg ik me af of het geen problemen zou geven om ook achteraan dezelfde velgen te monteren als vooraan. Ik heb immers gehoord in 1 Mercedes garage dat dit problemen zou kunnen geven met ABS, ASR of andere electronica, terwijl men mij zei in andere Mercedes garages dat dit geen probleem is (de standaardversie kwam tenslotte ook met 4 dezelfde velgen + wielen).

Graag had ik vernomen of iemand hier al ervaring mee heeft gehad. Op het gelijkvormigheidsattest van de wagen staan maten van 205 tot 245, dus ging ik ervan uit dat deze velgen en bandenmaat toch geen probleem kan geven.

Is het ook bekend welk torquemoment men moet toepassen om de velgen te monteren ? (weet niet of dit het juiste woord is

Tweede andere vraag: ik wou een nieuw uitlaatstuk bestellen aangezien mijn originele (zwarte) aan het roesten is. Alhoewel ik de code voor het zwart exemplaar gevonden had op deze site, heeft men de chromen versie (van de facelift modellen) geleverd, en beweerde MB garage dat zwart exemplaar niet meer te krijgen is.
Graag had ik geweten of iemand weet of de zwarte effectief niet meer voorradig zijn (in NL of elders) en indien niet of iemand zijn zwart exemplaar wil ruilen met mijn -nieuw- chromen exemplaar (op voorwaarde dat niet verroest is uiteraard).

Beste groeten uit Belgie,
Frank



Dag Frank,

ik ken je nog! Ik heb jou SLK in 2009 over genomen weet je nog (Limburg).
Ik ben nog altijd super tevreden van jou karretje. Ondertussen kan ik jou antwoorden. Je kan inderdaad dezelfde velgenmaat voor achter aanhouden.
Het aantrekkingsmoment van de bouten zijn 12,5 tot 13kg/nm.
Ook de uitlaat is niet meer in het zwart te krijgen alleen in chroom.
Weet ik van mijn broer die ook bij MB werkt. Misschien een adres die je misschien vooruit kunnen helpen : http://www.autopartsvandevelde.be
Hopelijk kan ik je nog eens ontmoeten en wat bijpraten over de SLK


vele groeten uit Limburg,
Marc

notabene: de zwarte uitlaat van jou slk indertijd, die heb ik hier bewaard, ik heb ze gewisseld voor een gechroomeerde en die is zeker nog goed! Deze kan je gratis krijgen van mij (omdat je mij in 2009 veel info hebt doorgegeven)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an rietje    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Frank R

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 14.04.2011 um 13:12 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Frank R am 14.04.2011 um 13:15 Uhr ]

Hallo Marc !

Goed om te horen dat je nog steeds tevreden bent en dat je deze website hebt gevonden

Heb ondertussen toch weer eentje gekocht, zal in het bloed zitten zeker

Bedankt voor de info. Ik ben zeker nog geinteresseerd in de zwarte uitlaat. Kan je me even contacteren op 0497/81.15.41 en dan kunnen we afspreken zodat ik hem kom halen, en kan ik tevens je auto nogeens zien

Groeten,
Frank

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Frank R    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.04.2011 um 19:25 Uhr   
Waar moet je op letten.

1: Afrolomtrek moet zo veel mogelijk overeenkomen met de originele afmetingen. Jij wil 2x dezelfde maat de onderling zal er geen afwijking zijn. Wil je een andere breedte band achter dan mag deze niet teveel afwijken tov de voorband. Wijkt deze teveel af dán gaat de electronica op hol.
2: ET-waarde deze bepaald samen met de J waarde of de velg past. Bij 7J moet je voor ET37 hebben. Plaats je dezelfde velg achter dan zal deze optisch tever naar binnen staan.. Ik zou dan zeker spacers plaatsen.
3: Diameter naafgat en of de velg 12 of 14mm bouten behoefd.

Ik heb wel wat vragen aan jou.
Waarom 16"? 17" (of 18") staat mooier en rijd beter
Waarom geen breedset? (spacers zijn dacht ik niet toegestaan in België)

Ik heb deze set nog liggen in de garage met banden. http://www.alloywheelsdirect.net/mercedes_alloy_wheels/slk_class_r170_alloys/17_mercedes_5_spoke_wheel_793.
Als het je smaak is...

groet Jeroen


--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:








zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :763
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.363.254

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm