Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 26.04.2006 um 11:36 Uhr  
| Vanmorgen maakte ik even een (leterlijk en figuurlijk) benauwd moment mee:
Ik was zo'n vijf kilometer onderweg van huis naar werk, toen ik een hele penetrante brandlucht in m'n auto rook.
Zó erg dat het bijna pijn deed in m'n neus en keel.
En zo erg, dat ik 'm gauw op de vluchtstrook zette, m'n tas en m'n mobieltje pakte en eruit sprong met het idee dat hij in de fik zou vliegen!
Maar er gebeurde (nog) niets.
Toen heb ik de motorkap open gemaakt om er eens onder te snuffelen en te kijken, maar niks te bespeuren.
Misschien in het elektronisch circuit...........?
Tja, wat doe je dan........geen rook te zien of zo.
Ik ben toen terug naar huis gereden waar Anton nog was. Die dacht dat het misschien (bloem)blaadjes waren die op het verwarmingselement aan het verbranden waren. Maar dat geloofde ik niet zo, het was zo'n sterke penetrante lucht, rook volgens mij niet meer als verbrande bloemblaadjes.
Ik heb toen besloten voor de zekerheid de brandblusser uit huis achter in m'n auto te leggen en toch maar naar de MB-dealer in Utrecht te rijden.
Echter..............bijna bij de dealer aangekomen werd de lucht steeds minder en minder en was op het laatst eigenlijk helemaal weg.
Tja, wat heeft het dan nog voor zin om naar de dealer te gaan, er was niks meer te zien of te ruiken.
Ik denk dus inderdaad dat er wat op het verwarmingselement heeft liggen schroeien, blaadjes, of iets anders (een -inmiddels- dode muis?).
Ik hoop dus maar dat het probleem voorbij is. Ik ben nog niet helemáál gerust hoor!!!
Wat denken jullie?
Moet ik nog ongerust zijn? Kan er iets op het verwarmingselement terecht komen? Zit daar dan geen rooster of zo voor? Is het misschien toch iets anders?
Groetjes,
Joke
--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot
Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 156
User seit 25.05.2005
| Geschrieben am 26.04.2006 um 12:09 Uhr  
| hallo joke
misschien is er ook wel een blaadje (of iets anders)
op je uitlaat spruitstuk gevallen en is de rook, cq geur door je
kachelroosters naar binnen gegaan,
ik meen me te herrinneren dat ik het ook al eens heb gehad en dacht dat het de auto voor me was, toen die auto echter af draaide bleef ik het ruiken,
later is het ook gewoon weg getrokken en heb het toen ook niet weer geroken, kan me voorstellen dat jij je hier een beetje zorgen om maakt,
misschien raadzaam om toch de brandblusser maar eerst in de kofferbak te houden, maar eerlijk gezecht denk ik niet dat jij je hier al te veel zorgen om moet maken.
groet,
gerben.
--
http://www.gerbenzuur.uwstart.nl | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mbslkfreak Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 26.04.2006 um 15:56 Uhr  
| Hallo Joke,
In aansluiting op wat Gerben gezegd heeft zou ik ook nog eens onder de motorkap het uitlaatspruitstuk en zo mogelijk ook de rest van de uitlaat inspecteren. Als er iets op een van de hete delen verbrand is dan zou je daar de sporen nu nog van moeten kunnen zien. Vooral een stuk plastic of een verdwaalde plastic zak kan behoorlijk stinken en laat geheid zwarte rommel na.
Heb je de spijker in je band al gevonden? Die zul je in elk geval niet ruiken .
Succes ermee en laat ons horen of je nog wat gevonden hebt.
Groetjes, Joris | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 26.04.2006 um 17:31 Uhr  
| Hallo Joke,
Voor mijn gevoel is het de kachelweerstand die de geest heeft gegeven!!
Als die doorbrandt verspreid deze de brandlucht over de roosters en met dat verhaal zou ik naar een dealer stappen.......
Bladeren verzamelen zich onder de parafan die net onder de voorruit zit en deze zorgt er voor dat de afwateringskanalen verstoppen met lekkage's tot gevolg! M.i. zou je dat ook moeten horen als er bladeren op het verwarmingselement zitten door de constant draaiende ventilator!
Laat even weten hoe dit afloopt,
Groetjes, Richy
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
*2. Internationale Bloesemtocht 2006*
***http://mwslk.de/etc/blt06/***
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 26.04.2006 um 21:12 Uhr  
| Bedankt voor jullie tips en adviezen allemaal!
Ik schrok wel even toen ik dat las van die kachelweerstand Richard .
Maar de kachel doet het inderdaad nog steeds, dat kan het dan zoals Phil ook zegt niet zijn lijkt me .
Hoe controleer ik de hele uitlaat? Zelfs al kruip ik onder de auto, dan nog zie ik de bovenkant niet!
Toen ik vanavond naar huis reed en ik zette de sleutel in de accessoirestand, rook ik het weer want dan blaast de kachel gelijk warme (door de zon) lucht naar binnen. Zodra ik echter de motor startte was de brandlucht weer weg.
Ik denk dat ik het maar even zo laat, maar nog wel een paar dagen met die brandblusser blijf rondrijden .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot
Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
| Geschrieben am 27.04.2006 um 16:31 Uhr  
| Hoi Joke,
N.a.v. de beschrijving denk ik aan schroeiend kunststof, kan dus ook schroeiende bedrading zijn. Zorg ervoor dat je de brandblusser kunt bereiken terwijl je in de gordel zit, als er iets smeult of in de brand vliegt, dan gaat het heeeel rap! Een brandblusser in de kofferbak is zinloos.
Uit eigen ervaring; smeulende/brandende bedrading kan binnen enkele seconden zorgen voor een ondoordringbare rookontwikkeling in de (gesloten)cabine!
Maarre, hopelijk is het geen ernstig probleem
--
regards from the bottom of the Dutch Suyderzee | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an pkruud Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|