.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Even voorstellen dan maar
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 16.04.2006 um 22:36 Uhr   
Hela,
Ik volg het hier al een tijdje wel, nu maar even voorstellen
Ik heb sinds ruim een jaar een zilveren 230K die best aardig bevalt.
Vandaag bezig geweest met de binnenkant vd auto, vorige week was de buitenkant al aan de beurt geweest. Hij heeft helaas veel stilgestaan (buiten!!) vd winter maar nu gaat ie weer meer te doen krijgen de komende tijd. En zo hoort het ook.
Nougoed, voor zover even...

--
230K, 2000, 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 16.04.2006 um 22:57 Uhr   


ESELKA schrieb:

Hela,
Ik volg het hier al een tijdje wel, nu maar even voorstellen
Ik heb sinds ruim een jaar een zilveren 230K die best aardig bevalt.
Vandaag bezig geweest met de binnenkant vd auto, vorige week was de buitenkant al aan de beurt geweest. Hij heeft helaas veel stilgestaan (buiten!!) vd winter maar nu gaat ie weer meer te doen krijgen de komende tijd. En zo hoort het ook.
Nougoed, voor zover even...

--
230K, 2000, 6-handbakker


Hallo Eselka,

Namens mij van harte welkom op dit forum!!!
Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst en hoop je binnenkort op één van onze meetings te ontmoeten.
Vragen staat vrij maar wij staan ook open voor tips......

Groetjes, Richard

   

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*2. Internationale Bloesemtocht 2006*
***http://mwslk.de/etc/blt06/***


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 17.04.2006 um 10:28 Uhr   
Hi ESELKA!

Leuk om je (nu actief) op ons forum te hebben!
Ik ben blij dat je zo enthousiast bent over je SLK!
Het is dan ook een heerlijke auto
Zéker nu de zomer weer voor de deur staat

Ik lees dat je een handbakker hebt. Misschien was je wel nóg enthousiaster geweest met een automaat?
De automaat van de SLK rijdt heerlijk en over de handbak heb ik tegenstrijdige berichten gehoord.
Sommigen vinden een handbak sportief omdat je zelf schakelt.
Tja..... misschien is een skelter wel nóg sportiever omdat je dan ook nog zelf trapt
Maar zonder dollen: de automaat bepaalt door middel van uiterst nauwkeurige software het juiste schakelmoment, uit ervaring weet ik dat je handmatig in je enthousiasme nog wel eens te ver door kunt trekken en dan is de fut eruit .
Dat overkomt je met een automaat niet. En dan heeft de automaat van de FL ook nog eens de mogelijkheid manueel op- of terug te schakelen. Sort of tiptronic. Dat gebruik ik vaak bij lekker accelereren op de snelweg .

Groetjes en CU,
Joke

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

BLOESEMTOCHT 2006: http://mwslk.de/etc/blt06/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 17.04.2006 um 10:57 Uhr   
Ja, daar hebben we het al veel vaker over gehad!
Als ik weer zou moeten kiezen weet ik niet wat ik zou doen. Ik ben (vooral was) niet zo gek op automaten, maar handbak van SLK is niet ideaal/sportief. TOCH is de auto weer 20 kilo lichter, verbruik is waarschijnlijk net IETS lager, nieuwprijs een stuk lager,... je kunt de auto slepen/duwen wat met een automaat niet kan want dan sloop je de boel weer. En hij zou volgens de papieren cijfers een paar tienden sneller zijn in de sprint, en hogere topsnelheid hebben. Al vermoed ik dat dat in de praktijk allemaal reuze meevalt en vooral qua sprint elkaar niet zal ontlopen en je dan als handbakker nog goed je best moet doen ook.

Nieuwprijs is voor mij ook van belang omdat ik idioot veel verzekering betaal,... al wordt dat over een paar maanden weer iets verlaagd aangezien ik dan 4 jaar mijn rijbewijs heb.

Jook, had jij je stoelen nou al eens "behandeld"? Ik ben daar gister mee bezig geweest, met het officiele Mercedes Pflegeschaum. Lijkt altijd heel wat dat schuim op een doekje,... maar bij op de stoel brengen wordt het gewoon vloeistof / nattig voor het gezicht en dat droogt dan op...
Mij viel ook op dat het doekje helemaal niet viezig werd. Niet dat de stoelen er ook maar ENIGSZINS vies uitzagen hoor,... maar omdat je van de rest van het interieur ook altijd zo verbazingwekkend veel zwartigheid afhaalt. Bijvoorbeeld de rolbeugels, en die afdekklep achter de beugels, en je dash enzo. Zou je verwachten dat er ook zwartigheid op de stoelen gaat zitten, maar misschien valt dat dan mee en veeg je ze af en toe af met je kleren

--
230K, 2000, 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.04.2006 um 11:22 Uhr   
Eselka,

Ook welkom op het forum, Bloesemtocht sla je over?
Leuk gevonden Eselka.
Ik heb ook een handbak maar dan met 5 versn. Bevalt me goed maar had het een automaat geweest had ik er ook geen problemen mee. Bij het zoeken naar een SLK moet je sommige zaken afwegen en dan kan het zomaar een handbak worden.
Jook had ik nog niet eerder gezien voor Joke, its a joke.


--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 17.04.2006 um 11:34 Uhr   


Philip schrieb:

Jook had ik nog niet eerder gezien voor Joke, its a joke.



Ja hoor, ESELKA noemt me altijd Jook.
Koosnaampje



--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

BLOESEMTOCHT 2006: http://mwslk.de/etc/blt06/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 17.04.2006 um 11:52 Uhr   


ESELKA schrieb:

Jook, had jij je stoelen nou al eens "behandeld"? Ik ben daar gister mee bezig geweest, met het officiele Mercedes Pflegeschaum.

Mij viel ook op dat het doekje helemaal niet viezig werd.



Ik gebruik altijd een leerreiniger en -beschermer van HG.
Niet dat ik nou denk dat dat het beste is, maar het bevalt me goed.
Ik heb op het Duitse forum eens onderzoek gedaan naar wat ze daar gebruiken voor de stoelen, en van de 100 reacties had je 95 verschillende adviezen, tot paardenzadel-vet aan toe!!
Dus daar had ik ook niet veel aan. Velen waren trouwens heel enthousiast over de schuimreiniger van Mercedes.

Ik heb leren stoelen met van die gaatjes erin, dus ik moet oppassen dat ik het doekje niet te rijkelijk besprenkel, ander smeer je die gaatjes vol en moet je dat spul er weer met een naald of zo uit peuteren .

Ik haal ook nooit veel vuil van de stoelen af, misschien verwijnt dat wel door de gaatjes?
Maar ik ging er altijd van uit dat dat kwam omdat ik ze zo vaak schoonmaak en omdat ik natuurlijk vreselijk netjes ben
In ieder geval vangt de bestuurdersstoel niet veel vuil omdat je daar opzit én het er inderdaad met je kleding weer afveegt.
Wanneer je open rijdt worden ze trouwens wel sneller vies hoor, maar dan met name zand en allerlei andere troepjes.

Ciao,
Joke

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

BLOESEMTOCHT 2006: http://mwslk.de/etc/blt06/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 17.04.2006 um 12:37 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 17.04.2006 um 12:50 Uhr ]

Eloe,

Phil: Inderdaad zoals ik ook al aangaf met dat nadelen-verhaaltje is het een afweging die je maakt.

Jook: Ahja, dat had je al eens gezegd, dat HG, was het even vergeten.
Mijn ervaring van gisteren met dat Mercedes spul is ook niet negatief, en best positief. Al moet je altijd maar geloven dat het een positieve werking heeft op de levensduur en het mooi houden vd stoelen. Dat valt, in ieder geval op korte termijn en zonder vergelijkend materiaal (onder gelijke omstandigheden ) moeilijk aan te tonen.
De gaatjes in het leer kun je met dat schuim (bijna) onmogelijk opvullen. Dit aangezien het schuim veranderd in een vloeistof. Was gisteren voor mij dus gewoon een kwestie van een grote kwak schuim op een doekje, doekje op de stoelen en een beetje uitsmeren maar. Gaat prima, alleen is het aangezien het nogal snel opdroogt vrij moeilijk te bekijken welke stukken je ook weer had gehad en welke niet. En je hebt, zeker voor je gevoel, ook een heleboel schuim nodig! Had het idee dat ik het misschien nog maar net zou redden met het busje voor de 2 stoeltjes,... maar nu lijkt er als ik schud nog best veel in te zitten (al kan dat vertekenen). Kan vast nog wel een keer (of 2 zelfs?) uitgehaald worden. Mag ook wel, want wat kostte het ookweer, 14 of 16 euro ofzo...
Nu zit er een beetje vettig laagje op, waar ik blij mee ben want daar gaat het mij om, te voorkomen dat het leer gaat scheuren of sneller slijt, verf eraf bladdert of wat ook. En niet om schoon te maken, dat heb ik bijna liever niet, schoonmaakmiddelen zijn meestal niet erg bevorderlijk voor levensduur/kwaliteit/kleur! en als ze toch niet vies zijn heb ik dat liever niet natuurlijk.

Aardigheidje: Zag gister een papier bij mijn ouders thuis liggen van een autobedrijf met daarop prijzen voor motorreiniging, interieurreinigen en nog iets... motor was maar 10,- !! en interieur 15 geloof ik. Echt heel weinig, en ben benieuwd of ze dat dan wel een beetje netjes doen! Je moet het maar aandurven ook he.

--
230K (facelift), 2000, 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.04.2006 um 15:45 Uhr   
Elseka,

Het nadeel van een handbak is dat je met je broekspijp in de versnellingspook kan blijven hangen als je aan de andere kant moet uitstappen!

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.04.2006 um 19:08 Uhr   


Philip schrieb:

Elseka,

Het nadeel van een handbak is dat je met je broekspijp in de versnellingspook kan blijven hangen als je aan de andere kant moet uitstappen!

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/


Phil,

Ik herinner me een verhaal van iemand die bij het inschakelen van de achteruit-versnelling zomaar de versnellingspook uit z'n huis trok......

Ciao, Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*2. Internationale Bloesemtocht 2006*
***http://mwslk.de/etc/blt06/***


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :660
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.465.363

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm